De fabrikant van de bekende fruitcomputer doet dit al jaren, maar niemand zegt er wat van, omdat je dan de Bosman (Belgische voetballer, kent u 'm nog?) van de fruitwinkels wordt. Jou winkel gaat dan gewoon onderuit omdat je niet meer geleverd krijgt. Wat heb je dan bereikt?
Oke, maar het verschil tussen Roco en Märklin MHI lijkt me dan toch wel dat je die Roco adviesprijs vrij waarschijnlijk niet hoeft te betalen en dat het zeer onwaarschijnlijk is dat je onder de MHI prijs uitkomt.mvg,Gert
Hallo Gert,MHI prijzen zijn ook 'gewone' adviesprijzen. In Duitse versie staat t' zelf:En in de Nederlands:Het nare aan het geval is, dat een aantal Nederlandse handelaren, deze prijzen zijn gaan hanteren als gegeven.Degene die direct bestellen (en het model dus graag willen hebben) betalen daar dus dan de hoofdprijs voor. Neem je echter het risico om achter het net te vissen voorlief, kun je rustig afwachten tot dat de Duitse (of zelfs Nederlandse) verkopers met een gunstiger prijs in Houten staan.Daarnaast is er door Marklin of door de handelaren onderling, ter voorkoming van concurentie via het internet, afgesproken alleen de adviesprijzen in de webpresentaties van de betreffende handelaren te plaatsen. Het preciese weet ik hier niet van, maar er zijn hier op het forum een aantal lieden die dat van uit hun dagelijkse werkzaamheden beter kunnen uitleggen. (Als dat natuurlijk is toegestaan). Jan-Peter
ik zeg Hallo Piko!!
Dit stond er bij mij boven......Geachte dames en heren, Deze nieuwsbrief is uitsluitend en exclusief voor klanten van AnW Modeltreinen. Wij verzoeken u dan ook dringend om de inhoud hiervan niet te communiceren op forums of andere publieke media.
Voor mij persoonlijk geldt dat ik vaker tot de slotsom kom, dat ik een prijs te gek vindt. Dan maar niet.