Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kibri station CALW ingekort als NS station door Petertje
Vandaag om 16:08:07
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 15:45:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Robert vh Prutsert
Vandaag om 15:43:59
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:35:58
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Frits Westers
Vandaag om 15:33:29
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:31:59
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door spoorijzer
Vandaag om 15:30:13
NRS 107 / HSM 353 / NS 1604 in schaal N door janw
Vandaag om 15:28:19
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:23:13
Decoder waarden van trix 22357 nmbs lok 25.5 door Vosptr
Vandaag om 15:20:08
Overstap naar HTM door Jelmer
Vandaag om 15:12:10
Bauarbeiten im gange door Jelmer
Vandaag om 14:50:15
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
Vandaag om 14:43:10
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 14:39:13
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Daan!
Vandaag om 14:37:10
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door Jelmer
Vandaag om 14:24:24
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 13:51:55
Z21 en het programeren met de Z21App. door Ronald Halma
Vandaag om 13:31:36
Straalcabine, hoe en wat door Duikeend
Vandaag om 13:24:20
Exact-Train 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 13:16:32
Vr 19 en za 20 september raildagen 25 door Seinhuis
Vandaag om 13:10:25
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 12:54:21
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 12:09:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorzeven
Vandaag om 11:39:52
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 11:39:34
The Summer of 69 door einte
Vandaag om 11:26:57
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 11:17:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:08:09
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door Jelmer
Vandaag om 08:00:04
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Gino
Vandaag om 06:03:07

Auteur Topic: Heimwee Express  (gelezen 12951 keer)

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Heimwee Express
« Reactie #30 Gepost op: 26 January 2008, 21:35:08 »
Om weer On topic te gaan:

Voor de liefhebbers klikkerdeklik voor mijn foto's van het bezoek aan het spoorwegmuseum met de Heimwee Express
Vr. groeten,
Bob

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #31 Gepost op: 27 January 2008, 12:52:48 »
@Bob mooie foto's. Moet toch weer eens naar het spoorwegmuseum gaan.
Voor grootspoorfoto's zie site

Thom

• Offline Offline
« Reactie #32 Gepost op: 27 January 2008, 20:53:26 »
Nou we zijn geweest (zaterdag 26/1) was perfekt weer voor.
Leuk om eens met de blauwe Engele gereden te hebben.
Het publiek werd verdeeld doormiddel van gebruik van verschillend gekleurde kaartjes. Maar op die kaartjes stond dat niet aangegeven.... :-|
[KNIP]
Als het goed is werd dat vermeld toen je het kaartje kocht en er was altijd wel iemand in de buurt om het even te vragen natuurlijk  ;)

Inprinciepe is de volgorde geel - groen - oranje als ik het goed onthouden hebt...

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #33 Gepost op: 27 January 2008, 22:31:21 »
Het werd niet vermeld, en als je denkt dat je in een willekeurige trein kan stappen, waarom zou je dat dan vragen ?
 Het maakt allemaal niet uit (het verliep immers prima) maar het verbaaste me een beetje dat het nergens vermeld stond, ook niet in de folder van de rit.
Vr. groeten,
Bob

Wesley

• Offline Offline
  • NS tussen WO2 en deklassering
« Reactie #34 Gepost op: 27 January 2008, 22:36:13 »
Ik ben 2 keer mee geweest met een heimwee express(Blauwe engel en Blokkendoos) en bij alle 2 de keren werd er gevraagd voor welke rit ik een kaartje wil kopen dus als je daarna nog denkt dat je met een kaartje voor de 3e rit, met de 1e mee kan, dan ligt het toch aan de mensen zelf, of ze hadden iemand anders achter de kassa ;)

Wesley
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
« Reactie #35 Gepost op: 27 January 2008, 23:15:30 »
Dat laatste denk ik  ;D

Maar zet het dan ook in de folder bij de volgende oplage (dit even mocht er iemand van het spoorwegmuseum meelezen ;))

Overigens vind ik het oude Spoorwegmuseum stukken beter (met name wat de opstelling van het materieel betreft :'( :'( :'()
Alleen het Maliebaan station is erop vooruit gegaan en als je geen kinderen bij je hebt durf je er bijna niet te vertonen  ;D ;D
Maar ja zo gaat het tegenwoordig met heel veel musea...

Vr. groeten,
Bob

Wesley

• Offline Offline
« Reactie #36 Gepost op: 27 January 2008, 23:17:32 »
Ik ben nooit in het oude museum geweest maar bijvoobeeld dat achtbaan achtige ding, tja... ik had liever gezien dat ze meer materieel uitstallen, en bijv al hun stroomlijn mat neerzetten, of een hele ipv halve hondekop...

Wesley
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

Thom

• Offline Offline
« Reactie #37 Gepost op: 27 January 2008, 23:25:44 »
Die halve hondekop is alweer achterhaald  ;)

Niet alles is misschien even intressant voor een spoorweghobbist, maar bedenk wel dat het doorgaanse publiek het vaak wél intressant vind en die, hoe lullig het ook klinkt, wel het meeste geld in het laatje brengen...

Daarnaast is voor het materieel de nieuwe hal een stuk beter dan de oude tochtige perrons. Wel degelijk een verbetering  :)

Maar zet het dan ook in de folder bij de volgende oplage (dit even mocht er iemand van het spoorwegmuseum meelezen ;))
   ;)

Overigens zou een kaartje kopen en een willekeurige trein instappen niet werken, immers is het aantal zitplaatsen maar beperkt...
« Laatst bewerkt op: 27 January 2008, 23:27:57 door Thom »

Wesley

• Offline Offline
« Reactie #38 Gepost op: 27 January 2008, 23:34:34 »
nee kinderen willen natuulijk graag een achtbaan herriemakend iets omdat het anders niet spannend genoeg is :-| maargoed zonder kinderen gingen er niet zo veel mensen heen en konden we daar helemaal geen museum materieel zien.

Wesley

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
« Reactie #39 Gepost op: 27 January 2008, 23:36:15 »
De 2 grootste slachtoffers van het huidige Spoorwegmuseum in hun oude situatie :'( :'(

(foto's zijn van deze pagina)

Deze twee locs staan nu welliswaar droog en tochtvrij maar zijn niet meer normaal te bezichtigen net als de 2 teakhouten orientexpress rijtuigen helemaal dichtgemetseld
en dat vind ik echt een schande!

Natuurlijk is de nieuwe hal prachtig, maar die achtbaan.... :'( :P >:(
En voor de kinderen; voor modelbanen is blijkbaar geen ruimte (al zijn er geloof ik wel plannen)

Tja met zo'n miljoenen verslindende verbouwing moet je er wel een pretpark van maken...
Vr. groeten,
Bob

robin binsbergen

• Offline Offline
« Reactie #40 Gepost op: 28 January 2008, 00:39:44 »
Ok, ff wat meer info betreffende het NSM.

Dat het oude museum aan vervanging toe was, is denk ik iedereen wel met mij eens. Dat ze daarbij 'gokken' op families met kinderen is eigenlijk vanzelfsprekend. Er is voor elk gerust wel wat wils, en regelmatig zijn er tentoonstellingen en thema's, zoals vracht-84NL. Soms wordt hiervoor zelfs de opstelling van het materieel voor aangepast. Dat het voor hobby-isten niet altijd vernieuwend danwel interessant is, is ergens wel logisch. Een heleboel is al bekend. Echter, er zijn regelmatig vertellingen over materieel (zoals in de ZHESM), met grotere groepen mogelijkheden voor rondleidingen, 'Loods Nijverdal' me diverse spoorse artikelen uit de depots (sommige nooit eerder tentoon gesteld), en sinds kort dan de Heimwee Expres. En ja, we kunnen wel blijven zeuren over die ingemetselde loc's, maar ze staan er nu eenmaal, en zullen er voorlopig nog wel blijven staan. Echter staat er in de hal zelf, en deels buiten, genoeg ander materieel tentoon gesteld.

Zoals het er nu naar uitziet komt er in de toekomst een modelbaan. Wanneer dit gaat gebeuren is echter nog niet bekend.

Overigens heb ik zowel gister als vandaag alleen maar positieve reacties over het NSM gehoord (2 dagen dienst blauwe engel). En bedenk wel: in het 'oude NSM' was een rondrit zoals nu de heimwee-express uit den boze!

Dat van die kaartjes zal ik doorgeven. Misschien wel handig. Het kan zijn dat de kleuren nog niet bekend waren op het moment dat de folder gedrukt werd.

mvg,
Robin

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
« Reactie #41 Gepost op: 28 January 2008, 07:57:58 »
O.K.

Nu we toch bezig zijn, waar is nu de diesel-3, nog steeds in Tilburg? en zijn er plannen hiermee ?
Vr. groeten,
Bob

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #42 Gepost op: 28 January 2008, 08:48:04 »
net als de 2 teakhouten orientexpress rijtuigen helemaal dichtgemetseld

Er is maar één orient-expres rijtuig. De ander is een rijtuig van de NCS.

Eelco

Wesley

• Offline Offline
« Reactie #43 Gepost op: 28 January 2008, 09:31:33 »
de DE3 staat nog in Tilburg, ik heb hem zondag vorige week nog zien staan vanuit de trein. ;) Ze zijn hem dan zeker aan het opknappen omdat er iedere keer een bak bijkomt? hij staat nu met 1 kopbak en de motorwagen buiten.

V200-G2000

• Online Online
    • Richie's homepage
« Reactie #44 Gepost op: 28 January 2008, 11:23:55 »
De DE3 wordt inderdaad uiterlijk opgeknapt omdat er toch weer roestvorming was ontstaan. Dus kaal maken, herstellen roestplekken, plamuren en schilderen.