Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Göhrener Viaduct door grossraumwagen
Vandaag om 22:48:56
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 22:47:46
Sfeer op je modelbaan door wob
Vandaag om 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
Vandaag om 22:05:41
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 22:01:58
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 21:46:09
Dat overkomt mij niet. door MOVisser
Vandaag om 21:43:59
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:17:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12

Auteur Topic: Wat vinden jullie van de nieuwe sortering in Markplaatsrubrieken?  (gelezen 9724 keer)

henk

• Offline Offline
Re: Wat vinden jullie van de nieuwe sortering in Markplaatsrubrieken?
« Reactie #30 Gepost op: 20 March 2014, 16:57:35 »
De wet biedt een kader en het is verder aan verkoper en koper wat nog van belang wordt gevonden. Als ik zou lezen dat er een nieuwe Hamo wordt aangeboden zonder nadere toelichting, dan zou ik denk ik eens nieuwsgierig gaan vragen wat daarmee wordt bedoeld.  ;D

Ik verkoop alleen als hobbyïst en dat gaat op BNLS tot nu toe heel goed in de zin dat het uiteindelijk wel wordt verkocht voor de prijs die ik in gedachten had. Al vrij lang niks meer op Marktplaats gezet.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Romeo373

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 20 March 2014, 18:08:44 »
Henk, als de gemiddeld geïnteresseerde op MP een nieuwe hamo ziet, ziet hij géén reden om te vragen wat daarmee wordt bedoeld, tegen de achtergrond van het feit, dat het merk hamo al jaren niet meer voor nieuwe uitgaven wordt gebruikt. Jij zou dat wel doen, omdat je geen gemiddelde geïnteresseerde bent en graag wilt discussiëren over de vraag wat eigenlijk nieuw is. Ik verkoop ook alleen als hobbyist, maar wat dat op dit punt voor verschil maakt met commercieel ontgaat mij méér dan geheel.

Gr NS150

henk

• Offline Offline
« Reactie #32 Gepost op: 20 March 2014, 18:16:49 »
Ik hoef dan helemaal niet te discussiëren. Ik zou willen weten hoe oud het model precies was. Dat is dan een heel reële vraag waarop een duidelijk antwoord mogelijk zou zijn.

Romeo373

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 20 March 2014, 19:48:50 »
Ik zou desgevraagd dat antwoord ook wel (naar waarheid) geven, maar die vraag komt nooit !!!!!!!!!!!!!!!!!!
We hebben het daar al eens meer over gehad, ik geef de informatie, die de gemiddelde geïnteresseerde altijd moet hebben ongevraagd en vervolgens de rest op aanvraag. Ik ken noch een commerciële noch een particuliere aanbieder noch van modeltreinen noch van onderbroeken, die anders te werk gaat.
« Laatst bewerkt op: 20 March 2014, 20:20:13 door NS150. Reden: spelfout en aanvulling »

ZwolsBas

• Offline Offline
  • NL/NS vanaf 1945
« Reactie #34 Gepost op: 20 March 2014, 21:23:11 »
Gewoon hier bij V/A (ver)kopen  (y)
Of inruilen in Houten, krijg je soms betere prijzen ook!
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Ridderspoor

• Offline Offline
« Reactie #35 Gepost op: 21 March 2014, 01:43:23 »
Juridische punten zijn leuk en aardig, maar ieder drukt zich anders uit, dus daar wordt het al heel ruim. Om op MP terug te komen; je merkt vaak aan een reactie wat voor vlees je in de kuip hebt, en de laatste tijd zit er heel apart vlees in de kuip soms.
Ik zie graag wat ik koop, de Hamo was op een beurs gekocht, en zag dus in wat voor toestand-ie was; mooi schone wielen en tandwielen, maar hij zat vast... de verkoper wilde hem al aan de kant zetten, maar heb 'm toch gekocht..... thuis na een klein olie-sessie loopt-ie weer als de spreekwoordelijke... En inderdaad hier aanbieden is een prima idee; veel serieuzere lui natuurlijk,
en Houten? ik moet er maar weer eens naar toe na een aantal jaren... zie je ook wat je koopt. Inruilen kan dat daar ook? Ik bedoel daarmee, krijg je daar dan wel een redelijke prijs? Ik zal binnen niet al te lange tijd eens gaan kijken, ben vooral op zoek naar onderdelen, heerlijk urenlang snuffelen...

PietB

• Offline Offline
  • Forum lid sinds December 2007
« Reactie #36 Gepost op: 21 March 2014, 09:25:51 »
De wet biedt een kader en het is verder aan verkoper en koper wat nog van belang wordt gevonden. Als ik zou lezen dat er een nieuwe Hamo wordt aangeboden zonder nadere toelichting, dan zou ik denk ik eens nieuwsgierig gaan vragen wat daarmee wordt bedoeld.  ;D
Ik heb pas nog een loc via Marktplaats gekocht, mijn éérste ik vond het altijd een groot risico, je leest zulke horrorstories.
Dus heb ik het volgende gedaan:
De verkoper woonde in Delfzijl en ik in de buurt van Amsterdam, ik houd van auto rijden maar voor nop naar Delfzijl?
Er zijn grenzen.
Na redelijk intensief mailcontact zijn wij overeengekomen dat hij de loc demonstreerde en ik via Skype de verichtingen kon meemaken.
Ook was ik geinteresseerd in de staat van de wielen en de sleper, ook die werden keurig getoond.
Voorts demonteerde hij de kap zodat ik ook kon zien dat er niet in gefröbeld was.
Daarna was de koop snel gesloten en stond 2 dagen daarna een mooie en goede Märklin 3324 op mijn baan.

Ik ga dit meer doen, geen Skype aan de andere kant? Jammer geen deal, tenzij  het naast de deur is.

grt Piet.
Ib-650 + loconet-Rosoft apparatuur.

Ridderspoor

• Offline Offline
« Reactie #37 Gepost op: 21 March 2014, 09:41:05 »
Via marktplaats kopen is altijd een risico.., maar als b.v. geweigerd wordt dat je iets niet af kan komen halen, dan weet je vaak genoeg, of een (te) korte beschrijving en na mailen geen of weinig informatie... dan gewoon niet doen, wees vooral niet te gretig..
Geen foto's van het object, of geleend van een site, ook niet doen, zeker niet als het om een substancieël bedrag gaat. Een verkoper  te goeder trouw  is meestal hulpvaardig in het geven van info of extra fot's of zelfs skype. Een gezonde achterdocht kan geen kwaad, je merkt in communicatie gauw genoeg met wie je te doen hebt...

Carl45

• Offline Offline
« Reactie #38 Gepost op: 21 March 2014, 13:14:51 »
Ik heb door de jaren redelijk wat treinenspul verhandeld op MP en nooit echt problemen gehad. De laatste anderhalf-, twee jaar vind ik het echter wel achteruitgaan. Prijzen vaak hoger dan nieuw in de winkel en heel veel onzinbiedingen. Eén keer een handelaar over de vloergehad die ging graaien in spullen die niet voor hem bedoeld waren, en de deur uit geschopt. Voor een leuke prijs kan je beter gaan bieden op Ebay, daar heb ik al een paar keer wat leuks vandaan gehaald.

PietB

• Offline Offline
  • Forum lid sinds December 2007
« Reactie #39 Gepost op: 21 March 2014, 13:38:52 »
Voor een leuke prijs kan je beter gaan bieden op Ebay, daar heb ik al een paar keer wat leuks vandaan gehaald.
Ja ik zie ook wel eens leuke dingen op Ebay,  maar wat me tegenhoudt is het betalen via PayPal.
Daar hoor je zulke rare dingen over.

grt Piet.
Ib-650 + loconet-Rosoft apparatuur.

tinus

• Online Online
« Reactie #40 Gepost op: 21 March 2014, 13:49:20 »
Paypal werkt prima!

Heb nu al een aantal keren ledstrip in china besteld, en altijd goed gegaan.
Ook bij sommige online winkels al een aantaal keer gebruikt.

Tinus.

henk

• Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 21 March 2014, 14:14:17 »
Ja, als koper nog nooit gekkigheid mee gehad. Ik kan me voorstellen dat verkopers er meer problemen mee hebben. De bescherming van de koper is groot. Als je binnen ik geloof twee weken laat weten dat het product nog niet is geleverd, wordt het geld zonder meer gestorneerd. Moet de verkoper maar bewijzen dat het product wel is geleverd. Ook wel weer eigenaardig eigenlijk.
Maar goed, als gebruiker moet je wel goed de beveiliging in acht nemen. Geen gemakkelijk wachtwoord, niet reageren op mail die PayPal nooit stuurt, enz. enz.. Dat geld voor alle financiële afwikkelingen via het internet. En mocht het mis gaan, dan stap je niet gemakkelijk met een honkbalknuppel in je bagage op het vliegtuig naar Peking.

Carl45

• Offline Offline
« Reactie #42 Gepost op: 21 March 2014, 15:25:35 »
Vaak in de VS spullen besteld, betaald met paypal, geen probleem. Ook retourzendingen, altijd netjes het geld weer teruggekregen.

Romeo373

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 21 March 2014, 16:14:17 »
De bescherming van de koper is groot. Als je binnen ik geloof twee weken laat weten dat het product nog niet is geleverd, wordt het geld zonder meer gestorneerd. Moet de verkoper maar bewijzen dat het product wel is geleverd.

Als je doelt op het herroepinsrecht bij kopen op afstand, dat geldt niet als de verkoper een particulier is.
En wat een particulier en wat zakelijk is, wordt ook door wetten en regels bepaald, waarbij opnieuw geen ruimte is voor persoonlijke opvattingen. Dat laatste vermeld ik op grond van ervaringen met inderdaad de laatste tijd steeds meer malafide kopers op MP, die dan igv wantbetaling op dat gebied de wildste grappen gaan uithalen.
« Laatst bewerkt op: 21 March 2014, 16:16:58 door NS150. Reden: spelfout »

ingenium

• TM
  • Offline Offline
    • Modeltrein projecten
« Reactie #44 Gepost op: 21 March 2014, 16:58:33 »
Nee hij doelt op de regels van Paypal.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...