Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Göhrener Viaduct
door
grossraumwagen
Vandaag
om 22:48:56
NS 1700 transfers
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 22:47:46
Sfeer op je modelbaan
door
wob
Vandaag
om 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
puntenglijder
Vandaag
om 22:05:41
Bahnstrecke 5867
door
puntenglijder
Vandaag
om 22:01:58
Raadplaatje
door
ArjanB
Vandaag
om 21:46:09
Dat overkomt mij niet.
door
MOVisser
Vandaag
om 21:43:59
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 21:27:28
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
bask185
Vandaag
om 21:17:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
timtrein
Vandaag
om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen
door
j.ossebaar
Vandaag
om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI
door
wob
Vandaag
om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
wob
Vandaag
om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
wob
Vandaag
om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Arjen52
Vandaag
om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
Frank 123
Vandaag
om 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
door
Eric v C
Vandaag
om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
RobVille
Vandaag
om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC
door
VAM65
Vandaag
om 17:25:53
Roco Plan T
door
008200
Vandaag
om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
saskia
Vandaag
om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden
door
Dion
Vandaag
om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute
door
Dion
Vandaag
om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing
door
Joz
Vandaag
om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia
door
hervé
Vandaag
om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
spoorzeven
Vandaag
om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
door
j.ossebaar
Vandaag
om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR
door
Chiel
Vandaag
om 11:49:12
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Mediatheek
|
Wat vinden jullie van de nieuwe sortering in Markplaatsrubrieken?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
Omlaag
Auteur
Topic: Wat vinden jullie van de nieuwe sortering in Markplaatsrubrieken? (gelezen 9720 keer)
Gerrit F
Zelfportret
Re: Wat vinden jullie van de nieuwe sortering in Markplaatsrubrieken?
«
Reactie #15 Gepost op:
05 January 2014, 12:05:46 »
Heb onlangs ook maar eens wat vragen over dit onderwerp naar Marktplaats gestuurd en dit is hun nietszeggende reactie:
"Goedemorgen Gerrit,
In uw bericht geeft u aan dat u het zoeken op Marktplaats niet prettig vindt nu dat Marktplaats een test aan het uitvoeren is.
Ik wil u graag vriendelijk bedanken dat u uw mening aan ons kenbaar maakt. Wij horen graag hoe mensen Marktplaats ervaren. Hierbij horen we graag zowel de positieve als negatieve ervaringen. Door kennis te nemen van deze ervaringen kunnen wij erachter komen hoe Marktplaats wordt ervaren door haar gebruikers en hier eventueel op inspelen in de toekomst. Wij stellen uw mening daarom heel erg op prijs en zijn u dankbaar voor de tijd en moeite die u neemt om deze aan ons kenbaar te maken.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens u nog een fijne dag.
Met vriendelijke groet,
Sofie ".
Heb dan ook maar een bericht geretourneerd waarin ik vind dat mijn vragen niet serieus worden genomen.
Gerrit F
Van de draad af....
Maartenw
«
Reactie #16 Gepost op:
17 March 2014, 21:21:28 »
Beste forumgenoten,
Ik wil dit draadje weer eens omhooghalen.
Want er blijven irritaties met Marktplaats!
Ook de keuze mogelijkheid "sorteer op" (Datum nieuw-oud) werkt niet zoals ik zou willen.
Ik heb vandaag 6 advertenties geplaatst er zijn maar 2 zichtbaar, zowel in de standaard sortering als in datum nieuw sortering.
Dat betekent dus dat er ook steeds advertenties van andere adverteerders niet zomaar zichtbaar zijn. Behalve als er betaald wordt
Iedere dag bekijk ik de nieuwe Modelspoor H0 advertenties op Marktplaats, soms kom ik er weken later pas achter, vaak na gericht zoeken, dat er items te koop zijn welke ik niet gezien heb.
Als we nu met z'n allen een klacht indienen...
Gr. Maarten
Met vriendelijke groet, Maarten
Maartenw
«
Reactie #17 Gepost op:
19 March 2014, 21:38:35 »
Opnieuw contact gehad met Marktplaats.
Maar zoals reeds door anderen opgemerkt, worden wij niet echt serieus genomen.
Markplaats heeft inmiddels een monopolie positie ingenomen dus ja...
Ben ik op zoek gegaan naar alternatieven...
Markplaza.nl bied dan wel de meeste keus wat betreft modeltreinen.
En inmiddels mijn modeltreinen daarop geplaatst.
Dus op naar
www.marktplaza.nl
Gr. Maarten
Met vriendelijke groet, Maarten
Romeo373
Gast
«
Reactie #18 Gepost op:
19 March 2014, 22:20:23 »
Markplaats heeft over alle rubrieken een marktaandeel van 75%. Als je zelf ook advertenties in andere rubrieken hebt en kijkt naar het "aantal malen bekeken" op modeltreinenadvertenties, heeft het er alle schijn van dat het marktaandeel daar nog hoger is. MP heeft sch
aan alles en iedereen.
Het gaat hier n.m.m. om de standaard 21e eeuwse handelwijze van dit soort ondernemingen.
Ik heb in een dagvaarding voor een relatie ooit het volgende profiel voor die categorie gemaakt:
# smal opgeleid en matig ontwikkeld personeel op alle niveaus; helpdeskmedewerkers, die standaard
verhaaltjes (moeten) vertellen, ongeacht of die in strijd zijn met geldend recht, usance enz. enz.
# een houding, dat in de maatschappij wetten, regels en gewoonten zaken zijn uit eerdere eeuwen
respectievelijk voor oude mensen “ …. wij zijn nieuw en anders, dat geldt niet voor ons ….. “
# het toekennen van een geheel eigen interpretatie aan basale zaken als met name de algemeen
geldende betekenis van woorden in de Nederlandse taal.
# het verplicht stellen van (technisch dwingen tot) de vermelding van een voornaam op het formulier
klantcontact en het aantekenen van (klachten-)brieven
# het voeren van klantcontacten, waarin standaard geen enkele eigen fout wordt erkend en de
berichtenwisseling wordt gestaakt zodra zulks toch het geval dreigt te gaan worden
# het laatste bericht van de onderneming in een geschil aanmerken als de juiste uitkomst, waardoor
een (soort) valse klanthistorie ontstaat
# arrogantie in combinatie met een intellectueel onvoldoend doorvoede wijze van machtsuitoefening,
het schrikbeeld voor iedere hoger opgeleide klant
# ingeval van opeenvolgende identieke klachten wordt een nieuwe en opnieuw terecht klacht niet gehonoreerd
om de enkele reden, dat "wij u de vorige keer al tegemoet zijn gekomen"
# alleen onder dwang wordt een opvatting of werkwijze gewijzigd. Daarvan profieren alleen diegenen, die na
ons komen. In bestaande geschillen blijft het neerdalen van de rechterlijke hamer nodig.
Het was dus ook niet moeilijk om bij evenementen in die procedure naar één of meer van die kenmerken te linken.
Groet NS-150
«
Laatst bewerkt op: 19 March 2014, 22:26:13 door NS150. Reden: spelfouten en aanvulling
»
Dirk J
«
Reactie #19 Gepost op:
20 March 2014, 09:10:52 »
Citaat van: Maartenw op 19 March 2014, 21:38:35
Dus op naar
www.marktplaza.nl
Er staat aanzienlijk meer op
Speurders - modeltreinen
Ridderspoor
«
Reactie #20 Gepost op:
20 March 2014, 10:01:55 »
Inderdaad, het is een onoverzichtelijk rommeltje geworden.... Ze graven gewoon hun eigen graf, kwestie van tijd.... Ik denk dat dit de standaard bedrijfsvoering is tegenwoordig, zie je wel bij meer (ook andersoortige) bedrijven... Dan gaan we toch gewoon naar speurders of markplaza !!!
Eelco Storm
Pauze
«
Reactie #21 Gepost op:
20 March 2014, 10:05:24 »
Achja. Dat het een rommeltje is, zorgt er ook voor dat ik als verzamelaar af en toe en paar leuke dingen heb gevonden voor een fractie van de werkelijke waarde. Mij hoor je niet klagen
ZwolsBas
NL/NS vanaf 1945
«
Reactie #22 Gepost op:
20 March 2014, 11:58:57 »
Ergste vind ik al die winkeliers die erop zitten, zowel nieuw als 2e hands.
Of irritante handelaren die maanden/jarenlang hun product proberen te verkopen en niet verkocht krijgen, en niet 10 cent in prijs willen zakken, ja die een uit Hilversum
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?
Romeo373
Gast
«
Reactie #23 Gepost op:
20 March 2014, 13:22:54 »
Ik begrijp niet helemaal (helemaal niet) wat er mis is aan het vasthouden aan een prijs, waarvan we bovendien de achtergrond en rekenwijze niet kennen. Zoals enige maanden geleden in een ander topic en door een ander lid opgemerkt: moet de verkoper in prijs zakken, alleen omdat de koper te weinig geld in zijn zak heeft c.q. minder wil betalen en dat in de meeste gevallen zonder achtergrond en rekenwijze?
Een serieuze verkoper die een behoorlijke prijs wil krijgen, wordt op MP kotsziek van de onzinnige mails en biedingen. Ik zie regelmatig, dat dat soort berichten ook het gevolg zijn van het goed lezen van de advertentie en/of het niet goed kennen van het aangebodene. En daar moet ik dan in meegaan? No way.
Groet NS-150
p.s. en ik woon ook niet in Hilversum
Ridderspoor
«
Reactie #24 Gepost op:
20 March 2014, 14:36:02 »
Dat over prijzen is een eeuwigdurende discussie, je kan als verkoper invullen; bieden vanaf. Wel is het wel rommeliger/ onoverzichtelijker geworden door de handelaren en dagtoppers maar dat is aan de MP leiding om te beoordelen hoe ze HUN site invullen. Je bent niet verplicht om op MP te kijken, er zijn genoeg andere alternatieven (zoals eerder al genoemd) om je spullen onder de aandacht te brengen. Net als op beurzen heb je ook op MP handelaren die hoge prijzen hebben, waarschijnlijk ook te duur ingekocht dus valt er niet veel te zakken.... P.S. afgelopen Zaterdag op de beurs in Heumen nog een nagenoeg nieuwe Märklin Hamo BR 86 gekocht voor €45,00 , als je zoekt vindt je nog eens wat. Zoeken kan op zich ook een hobby IN een hobby zijn...
Railroadtycoon
ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
«
Reactie #25 Gepost op:
20 March 2014, 15:10:51 »
Dat is niet zeker niet verkeerd
echter zou ik daarvoor niet de term nagenoeg nieuw gebruiken. Alhoewel dit juridisch vast niet onjuist is schept het wel verwarring. Even uit mijn hoofd, ik dacht dat HAMO al sinds de overname van TRIX in 1997 niet meer gemaakt werd. Dus dan heb je het in elk geval over een ten minste 16 jaar oud model
En dat nu nagenoeg nieuw te noemen. Ik prefereer dan "in onbespeelde staat" of "nagenoeg niet gebruikt".
Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....
Romeo373
Gast
«
Reactie #26 Gepost op:
20 March 2014, 15:30:48 »
Begrijpelijk, maar ook dat is een eeuwig durende discussie. MP geeft aan, dat zij bij nieuw / als nieuw / gebruikt doelt op de staat. Ook de wet "denkt" zo. Voor andere opvattingen is dus domweg geen plaats en op MP zelfs om twee redenen niet. Daar komt nog bij, dat in dit wereldje "onbespeeld" iets heel anders betekent. Het betekent namelijk, dat (bijvoorbeeld) de loc flink gereden heeft, maar in deskundige (volwassen) handen was en dus optisch 100% is.
Gr. NS150
«
Laatst bewerkt op: 20 March 2014, 15:33:56 door NS150. Reden: aanvulling
»
henk
«
Reactie #27 Gepost op:
20 March 2014, 16:40:11 »
Daarvoor is de toelichting bedoeld. Dergelijke algemene categorieën zijn bijna altijd te grof dus in de toelichting zet je wat voor een modelspoorder nog van belang is. Bijvoorbeeld dat nieuw in zo'n geval niet betekent dat het model recent is geproduceerd, zodat de koper wat onderhoudswerkzaamheden mag verwachten.
Nu is een fabrieksnieuwe, geheel ongebruikte, Hamo zo bijzonder dat ik het alleen al om die reden als verkoper nog even zou benadrukken.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Romeo373
Gast
«
Reactie #28 Gepost op:
20 March 2014, 16:47:48 »
Henk, daar ben ik het in grote lijnen mee eens, maar het staat mij als verkoper vrij om in de toelichting wel of niet daarop in te gaan, zonder de boel te (willen) bel
.
Het is nog maar enige posts hoger, dat ik aangaf dat er tegenwoordig de neiging bestaat om een geheel eigen of geheel nieuwe aan juridisch of taalkundig vast omlijnde begrippen te geven. Of het dwingend karakter van het juridisch kader terzijde te schuiven. En kijk nu eens in dit topic ......
Groet NS150
p.s. sorry trouwens, eigenlijk is dit allemaal off-topic
SimonH
Heußenstein Bf
«
Reactie #29 Gepost op:
20 March 2014, 16:55:51 »
Op MP kijk ik eigenlijk bijna nooit, hooguit een keer als ik op zoek ben naar een specifiek product. Vaak wordt ik dan afgeschrikt door de hoge prijzen, en ben ik weer verdwenen. Advertenties met "bieden" sla ik vaak over, ik krijg vaak geen reactie op serieuze biedingen. Verder heb ik de indruk dat er veel gelukszoekers actief zijn en lieden die bij alles denken goud in handen te hebben (terwijl het hooguit lood is, en van lood goud maken is niet niemand gelukt
Liever kijk ik op eBay, de prijzen zijn reëler en de verkopers serieuzer.
Heußenstein
: HO, DB 1957
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Mediatheek
|
Wat vinden jullie van de nieuwe sortering in Markplaatsrubrieken?