Ik heb tientallen locs met een fullsound decoder en al die loze functies gebruik je in de praktijk toch bijna niet.
Ik zou niet voor een intellibox gaan. Niet alleen is deze behoorlijk duurder dan een Z21 of MultiMaus, tevens is de intellibox niet als startset te krijgen. Ook is een intellibox een veel 'uitgebreidere centrale' dan een MM of de Z21 (die die je bij startsets krijgt. Ik zou het zo samen kunnen vattenIntellibox+ Volledige centrale ook met interface+ CV's uitlezen- slecht uit te breiden met Roco producten (converter nodig)- duur in de aanschaf en niet in een startset verkrijgbaar (voor zover ik weet)Multimaus+ Goedkoop te krijgen, ook in startsets+ handig voor beginners, relatief weinig knopjes+ makkelijk uitbreidbaar- Geen CV's uitleesbaar (behalve bij MM-pro)- Geen interface (wederom, wel bij MM-pro)Z21+ Sluit volledig aan op de 'smartphone' (de zakcomputer die kan bellen) rage van tegenwoordig- onhandig voor iedereen die geen ervaring heeft met touchscreen apparaten- de versie in startsets (de z21) is zeer beperkt (minder vermogen, geen interface)- vrij duur in directe aanschaf (de volledige Z21)- er is een touchscreen tablet of 'smartphone' nodig. Belangrijk, hij moet Android of het Apple systeem hebben. Ik heb bijv. Windows phone, daarop werkt de app niet. Ik zou zeggen, koop een startset met Multimaus. Als je meer opties wil, zoek dan naar de startsets met de Multimaus Pro bijv. 41306. Die heeft een NS 1700.
ESU BR 215 heeft bv. rangeermodus op 21. Toch jammer.