Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Fleischmann SGMm Deurrubbers?
door
StefanNL_Plays
Vandaag
om 19:59:27
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving.
door
Dennis94
Vandaag
om 19:58:13
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 19:53:03
Rangeren met een pec
door
Karel466
Vandaag
om 19:50:17
PPM kranen van Strukton
door
Eric B
Vandaag
om 19:37:07
Wat spoor 1 brouwsels
door
Kees-Jan
Vandaag
om 19:20:00
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 19:05:50
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:00:14
vrijgavecode z21 centrale
door
AlbertG
Vandaag
om 18:43:56
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Gerrit H
Vandaag
om 18:43:48
Bauarbeiten im gange
door
MaraNCS
Vandaag
om 18:05:28
Fotodijkje en fotodiorama
door
Eric B
Vandaag
om 17:59:44
Lasersnijder voor karton
door
Frits C
Vandaag
om 17:41:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:07:25
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:00:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:57:43
ACME 2024 met NS ICNG!
door
VAM65
Vandaag
om 16:47:56
Arnold N 2543 rookgenerator
door
Voske
Vandaag
om 16:37:31
De Projecten van RetroJack
door
741230
Vandaag
om 16:31:56
BR290 tandwielkast openen
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 16:13:22
Mijn minitrix 2051 hobbelt
door
Ronald69
Vandaag
om 15:59:21
NS 8100 in 0
door
1795
Vandaag
om 15:25:37
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 14:52:38
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
Vandaag
om 14:41:28
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit?
door
laurent
Vandaag
om 14:33:40
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Huup
Vandaag
om 14:23:16
W.V. Kalender 2026
door
MOVisser
Vandaag
om 14:14:31
Hulp gezocht omgeving Drachten
door
MOVisser
Vandaag
om 14:06:56
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
1795
Vandaag
om 12:55:56
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
V200-G2000
Vandaag
om 12:45:07
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
DB br044 ook inzetbaar voor personentreinen?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: DB br044 ook inzetbaar voor personentreinen? (gelezen 5660 keer)
ivanzon
Offline
Berichten: 1587
Re: DB br044 ook inzetbaar voor personentreinen?
«
Reactie #15 Gepost op:
25 February 2014, 21:01:40 »
Op zich wel logisch dat de baureihe 41 voor passagiers treinen werd ingezet, die verschilt nauwelijks in wiel diameter met een br39 (die als passagiers machine ontworpen is)
Sent from my Lumia 920 using Tapatalk
Gelogd
Emiel_nl
Offline
Berichten: 586
Re: DB br044 ook inzetbaar voor personentreinen?
«
Reactie #16 Gepost op:
25 February 2014, 22:01:19 »
Nauwelijks wil ik het verschil niet echt noemen. De baureihe 41 heeft 1600 mm drijfwielen (max 90 km/h) en de baureihe 39 heeft 1750 mm drijfwielen (max 110 km/h en gelijk aan de baureihe 23).
Het succes van de 41 in reizigersverkeer is de snelle aanzet. De locserie heeft een grotere cilinderslag dan gebruikelijk (720 mm tegen 660 mm wat normaal is voor einheitslocs en tal van Länderbahn-locs). Dit verhoogd de aanzetkracht. Er zijn zelfs 41ers ingezet voor treinen die ook wel met 01.10-locs gereden werden.
Groetjes,
Emiel
«
Laatst bewerkt op: 25 February 2014, 22:05:26 door Emiel_nl
»
Gelogd
hooidonk
Offline
Berichten: 492
Re: DB br044 ook inzetbaar voor personentreinen?
«
Reactie #17 Gepost op:
26 March 2014, 23:03:58 »
Even dit draadje afstoffen, ik had hier nog nooit op gereageerd..
Alsnog bedankt voor ieders inbreng, heb ik weer een hoop van geleerd!
@4k, mag ik dit topic nog een keer onder uw aandacht brengen?
41 serie heeft toch ook voor de Lange Heinrich gereden?
Misschien wel net zo'n vreemd gezicht als een 044 voor een reizigerstrein, is een 01 voor een goederentrein:
Bron:
Drehscheibe-foren.de
Volgens het bijschrift was de lok daar prima geschikt voor en waren goederentreinen van 2000 ton geen uitzondering.
Al lijkt me een serieuze uitdaging om dat met zulke grote drijfwielen van z'n plek te krijgen...
Groetjes,
Marten
Gelogd
Het aanrechtbaantje: van Gasfornuis Noord tot Gootsteen CS
Rotterdam
Offline
Berichten: 434
Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: DB br044 ook inzetbaar voor personentreinen?
«
Reactie #18 Gepost op:
27 March 2014, 14:55:06 »
heren
even tussendoor
de baureihe 44 werd bij db vooral in middengebergte,dus zeg maar omgeving harz,kassel,paderborn,ook ingezet voor
personentreinen met umbauwagen,vooral op stijgingsrijke trajekten,de tabellen geven aan dat op zo'n lijn
de tonnage die aangekoppeld kon worden sterk afneemt,dus een 44 is dan precies goed,of een 58,zoals bij de DR
Niets mis mee dus.en op de snelheid kwam het niet aan,dus het paste precies
zelf ben ik van plan om lange goederentreinen te rijden met de 103,trekkracht volop
en de laatste jaren werd de 103 ook gebruikt daarvoor
mvrgr
willem
Gelogd
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko
Olav
Offline
Berichten: 848
Re: DB br044 ook inzetbaar voor personentreinen?
«
Reactie #19 Gepost op:
27 March 2014, 15:00:42 »
Dit kwam niet alleen voor met stoom, ook bij e-locs. Zo weet ik uit de periode dat ik veel in Seefeld kwam ÖBB personentreinen ook door de 1020 (E94) planmatig werden getrokken. Dus zo vreemd is het niet.
Gelogd
Groeten
Olav
ivanzon
Offline
Berichten: 1587
Re: DB br044 ook inzetbaar voor personentreinen?
«
Reactie #20 Gepost op:
27 March 2014, 17:32:02 »
DB heeft bewust de br01 voor expressgut treinen ingezet. Die mochten als de wagons het toelieten met personen trein snelheden rijden.
Maar wat er op bovenstaande foto achter hangt ziet er niet echt uit als een 'expressgut' trein
Sent from my Lumia 920 using Tapatalk
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
DB br044 ook inzetbaar voor personentreinen?