Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Einde Koemo ballast ??? door Frank 123
Vandaag om 15:53:53
LS Models 2024 door Dave.......
Vandaag om 15:49:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door martijnhaman
Vandaag om 15:17:25
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door Falkenberg
Vandaag om 14:43:38
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 14:39:25
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Jeroen Trainz
Vandaag om 14:12:50
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:41:33
Openen Lima Hondekop door Pauldg
Vandaag om 13:08:22
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door tothebeach
Vandaag om 11:11:37
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door JeroenM.
Vandaag om 10:24:06
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Frans
Vandaag om 09:27:24
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
18 april 2024, 20:05:30
20 en 21 april MobExpo door renenstimpie
18 april 2024, 18:53:42
  

Auteur Topic: Bouw van baan "Rhineland2". Passagiers en vrachtbedrijf.  (gelezen 78832 keer)

rvooyen

  • Offline Offline
  • Berichten: 255
Re: Bouw van baan "Rhineland2". Passagiers en vrachtbedrijf.
« Reactie #210 Gepost op: 06 september 2016, 18:22:52 »
Dank Bello.

De zomer is weer even terug, toch genoeg voortgang voor een flimpje.

Hier Vlog 72 met het electrificeren van de R-of-E module zodat de e-locs eindelijk weer een rondje kunnen maken.
Nu kan ik de planning v d dienstregeling nabootsen en de tijden controleren.

De Autoslaaptrein rijdt weer!

Hier de link:

https://www.youtube.com/watch?v=atnjKnT7xYY

Plezier bij het kijken.

Robert
Marklin, M en K rails, bovenleiding functioneel. Sturing mbv Rocrail en IB-1/Loconet. Treinbedrijf, dmv wagenkaarten en vrachtbrieven, pass.treinen op dienstregeling. Opzoek naar gelijkgestemden voor "operating sessions".

rvooyen

  • Offline Offline
  • Berichten: 255
Re: Bouw van baan "Rhineland2". Passagiers en vrachtbedrijf.
« Reactie #211 Gepost op: 10 september 2016, 10:19:04 »
Hier een extra flimpje van mijn allereerste multi-tractie trein. Nooit eerder geprobeerd.

De locs waren nogal verschillend in snelheid. Deze heb ik aangepast middels een Rocrail functie en laat ik zien in 72Xtra2.

Hier de link naar Vlog 72Xtra1 - Multi-tractie.

https://www.youtube.com/watch?v=NA-2mGZT628

Groeten,

Robert
Marklin, M en K rails, bovenleiding functioneel. Sturing mbv Rocrail en IB-1/Loconet. Treinbedrijf, dmv wagenkaarten en vrachtbrieven, pass.treinen op dienstregeling. Opzoek naar gelijkgestemden voor "operating sessions".

rvooyen

  • Offline Offline
  • Berichten: 255
Re: Bouw van baan "Rhineland2". Passagiers en vrachtbedrijf.
« Reactie #212 Gepost op: 10 september 2016, 17:26:31 »
Hier het tweede deel van mijn proef met mutli-tractie en snelheid matchen van locs.

Deze tweede deel gaat over het (gemakkelijk) matchen van twee locs met gebruik van het Rocrail PC software pakket.
Daar het voor mij ook een veraassing was hoe gemakkelijk het was, heb ik deze filmpje gemaakt - ter info.

Hier de link naar Vlog 72xtra2 - speed matching.

https://www.youtube.com/watch?v=FReJp_z2Qzw

Groeten,

Robert
Marklin, M en K rails, bovenleiding functioneel. Sturing mbv Rocrail en IB-1/Loconet. Treinbedrijf, dmv wagenkaarten en vrachtbrieven, pass.treinen op dienstregeling. Opzoek naar gelijkgestemden voor "operating sessions".

rvooyen

  • Offline Offline
  • Berichten: 255
Re: Bouw van baan "Rhineland2". Passagiers en vrachtbedrijf.
« Reactie #213 Gepost op: 21 september 2016, 11:40:55 »
Zo, met de nazomer hitte verdwenen kunnen wij weer voluit met de banen bezig zijn.

Ik heb even pauze genomen van het schier oneindige aankleed werk van een baan om wat anders te doen.

In dit geval was het wat voorbereidende werk voor het ooit bedrijven van de baan zoals de bedoeling is.
Dus, na Noord Amerikaans voorbeeld, treinen te laten rijden, met liefst meerdere mensen, met het doel om passagiers en vooral vracht van A naar B te brengen.
Tenslotte is dit het waarom van spoorwegen.

Hier de link naar Vlog 73:

https://www.youtube.com/watch?v=ZOILMvWLyBA

Groeten,

Robert
Marklin, M en K rails, bovenleiding functioneel. Sturing mbv Rocrail en IB-1/Loconet. Treinbedrijf, dmv wagenkaarten en vrachtbrieven, pass.treinen op dienstregeling. Opzoek naar gelijkgestemden voor "operating sessions".

rvooyen

  • Offline Offline
  • Berichten: 255
Re: Bouw van baan "Rhineland2". Passagiers en vrachtbedrijf.
« Reactie #214 Gepost op: 10 oktober 2016, 22:49:27 »
Probleem - Boosters/DB2/s88.

Here even een zaak mbt de baanbesturing.
Bijgaand een schema van de trafos, boosters, IB, PC enz.

De afgelopen dagen(paar weken) heb ik een zeer netelige probleem gehad met de S88 terugmelders.
Deze beginnen te knipperen als treinen rijden. Allen dan, voor de rest zijn zij stabiel.

Na veel hoofdpijn en dagen van tests kwam ik erachter dat het knipperen voornamelijk gebeurde als de treinen in het gebied van de DB2 booster reden.
Na weer wat tests, nu door gewoon kortsluiting te maken kon ik zien dat de s88 knipperen alleen als ik kortsluiting maak in het gebied van de DB2.
Als ik dat deed met de bovenleiding (gebied IB) of in het gebied van de 6015 dan bleven de s88 rustig.

Uiteindelijk heb ik de voedingsdraad (pukos) van de DB2 geknipt en verbonden met de 6015 zodat ik alle rails via de 6015 voed.
Dit was de oplossing! De treinen rijden nu en de s88 zijn rustig!  heeee heeee. Het werkt.

Nu is de vraag: Wat is er aan de hand?

- Is de DB2 kapot en trekt de s88 mee? Hoe dan?? Want de s88 knipper is van de laatste tijd.
- Is er iets anders aan de hand?

Ik weet nog niet of ik de DB2 vervang of een 6015 inzet - eerst checken of het werkt met de CDE-Adap van LDT.

Kan nu rijden maar ben een boostergebied kwijt.

Als iemand iets weet hoor ik het graag.

Groeten,

Robert

Marklin, M en K rails, bovenleiding functioneel. Sturing mbv Rocrail en IB-1/Loconet. Treinbedrijf, dmv wagenkaarten en vrachtbrieven, pass.treinen op dienstregeling. Opzoek naar gelijkgestemden voor "operating sessions".

rvooyen

  • Offline Offline
  • Berichten: 255
Re: Bouw van baan "Rhineland2". Passagiers en vrachtbedrijf.
« Reactie #215 Gepost op: 11 oktober 2016, 21:47:35 »
Na de perikelen met de s88 knipperende melders was het idd de LDT DB2 booster. Ik had een 6017 booster liggen en heb deze in de plaats gezet. Voorlopig lijkt alles ok.  (Duimen)

Inmiddels had ik wel wat materiaal voor een Vlog en heb deze maar gemaakt.

Hier Vlog 74 met alweer een bedieningspaneel ingebouwd (maar zes te gaan!).
Ook wat perikelen rond het gebruiken en inbouwen van de bestelde 3d geprinte seinen.
Tenslotte een hele korte rit naar Venlo.

Hier de link:

https://www.youtube.com/watch?v=uGG3r4vkff0

Groeten,

Robert
Marklin, M en K rails, bovenleiding functioneel. Sturing mbv Rocrail en IB-1/Loconet. Treinbedrijf, dmv wagenkaarten en vrachtbrieven, pass.treinen op dienstregeling. Opzoek naar gelijkgestemden voor "operating sessions".

rvooyen

  • Offline Offline
  • Berichten: 255
Re: Bouw van baan "Rhineland2". Passagiers en vrachtbedrijf.
« Reactie #216 Gepost op: 21 oktober 2016, 12:36:18 »
Nu weer een filmpje met wat actie op de baan.
Spoor plan is klaar dus er moet nu veel getest worden, spoor, koppelingen, wielen, locs, rij plannen enz enz.
Dit filmpje is een start en laat zien hoe vrachtbedrijf op de baan zou kunnen gaan worden.

Hier de link naar Vlog 74Xtra-1:

https://www.youtube.com/watch?v=oaeHu0pGBaM

Veel plezier,

Robert
Marklin, M en K rails, bovenleiding functioneel. Sturing mbv Rocrail en IB-1/Loconet. Treinbedrijf, dmv wagenkaarten en vrachtbrieven, pass.treinen op dienstregeling. Opzoek naar gelijkgestemden voor "operating sessions".

rvooyen

  • Offline Offline
  • Berichten: 255
Re: Bouw van baan "Rhineland2". Passagiers en vrachtbedrijf.
« Reactie #217 Gepost op: 18 november 2016, 21:31:47 »
En nu iets anders.

De postbode heeft een pakketje achtergelaten. Spannend!

Hier de link naar Vlog 74Xtra Postman:

https://www.youtube.com/watch?v=FLrWYKu6fQo

Ben er toch blij mee - na enige hoofdpijn!

Groeten,

Robert
Marklin, M en K rails, bovenleiding functioneel. Sturing mbv Rocrail en IB-1/Loconet. Treinbedrijf, dmv wagenkaarten en vrachtbrieven, pass.treinen op dienstregeling. Opzoek naar gelijkgestemden voor "operating sessions".

rvooyen

  • Offline Offline
  • Berichten: 255
Re: Bouw van baan "Rhineland2". Passagiers en vrachtbedrijf.
« Reactie #218 Gepost op: 23 november 2016, 15:46:42 »
Hier de binnenkant van de NS1316.
Ik wilde toch al een houd circuit (Keep alive) toevoegen dus twee klappen in een.

Hier de link naar Vlog74Xtra PostmanADD(itioneel)

https://www.youtube.com/watch?v=3p730viRdO0

Groeten,

Robert
Marklin, M en K rails, bovenleiding functioneel. Sturing mbv Rocrail en IB-1/Loconet. Treinbedrijf, dmv wagenkaarten en vrachtbrieven, pass.treinen op dienstregeling. Opzoek naar gelijkgestemden voor "operating sessions".

rvooyen

  • Offline Offline
  • Berichten: 255
Re: Bouw van baan "Rhineland2". Passagiers en vrachtbedrijf.
« Reactie #219 Gepost op: 23 november 2016, 15:47:03 »
Ik had in het filmpje graag ook het binnenste van de loc gezien  ;)
Grtz Tony

Als gevraagd hier de binnenkant van de NS1316.
Ik wilde toch al een houd circuit (Keep alive) toevoegen dus twee klappen in een.

Hier de link naar Vlog74Xtra PostmanADD(itioneel)

https://www.youtube.com/watch?v=3p730viRdO0

Groeten,

Robert
Marklin, M en K rails, bovenleiding functioneel. Sturing mbv Rocrail en IB-1/Loconet. Treinbedrijf, dmv wagenkaarten en vrachtbrieven, pass.treinen op dienstregeling. Opzoek naar gelijkgestemden voor "operating sessions".

rvooyen

  • Offline Offline
  • Berichten: 255
Re: Bouw van baan "Rhineland2". Passagiers en vrachtbedrijf.
« Reactie #220 Gepost op: 08 december 2016, 19:53:13 »
Ik had recent een veiling op Catawiki gewonnen - 8 goederen wagons Marklin.
Ze bleken redelijk goed te zijn. Een enkele buffer lijmen en een enkele koppeling herstellen verder prima.

MAAR....
Aangezien ik mijn baan (met anderen) will "bedrijven" of op z'n Amerikaans - operations,
moet er naast het gewoon kopen van de wagons ook het een en ander aan administratie worden gedaan.

In deze update, Vlog 75, laat ik zien wat er bij komt voordat de wagons mee kunnen doen op de baan.
Hier de link:

https://www.youtube.com/watch?v=8lcyS_U82pc

Alles is mijn eigen interpretatie van treinen bedrijven.
In iedere geval is het (vind ik), een van de leukste onderdelen van onze modetreinen hobby.

Groeten,

Robert
Marklin, M en K rails, bovenleiding functioneel. Sturing mbv Rocrail en IB-1/Loconet. Treinbedrijf, dmv wagenkaarten en vrachtbrieven, pass.treinen op dienstregeling. Opzoek naar gelijkgestemden voor "operating sessions".

rvooyen

  • Offline Offline
  • Berichten: 255
Re: Bouw van baan "Rhineland2". Passagiers en vrachtbedrijf.
« Reactie #221 Gepost op: 14 december 2016, 12:20:35 »
Weer een update van de bouw van de Rhineland baan.

De sporen zijn bijna allemaal gelegd - tijd om serieus te gaan testen en alle functies/taken van een dag spoorwegbedrijven, uit te voeren en te testen. Samen met het bouwen van de planning/automatisering en het installeren van de panelen/kaarten enz, is dit een van de leuke dingen van de hobby.

Hier de update Vlog 76:

https://www.youtube.com/watch?v=bC8aZhwt9TU

Plezier bij het kijken en commentaar heel welkom.

Groeten,

Robert
Marklin, M en K rails, bovenleiding functioneel. Sturing mbv Rocrail en IB-1/Loconet. Treinbedrijf, dmv wagenkaarten en vrachtbrieven, pass.treinen op dienstregeling. Opzoek naar gelijkgestemden voor "operating sessions".

rvooyen

  • Offline Offline
  • Berichten: 255
Re: Bouw van baan "Rhineland2". Passagiers en vrachtbedrijf.
« Reactie #222 Gepost op: 03 januari 2017, 18:41:21 »
Hier weer een update van de bouw van de Rhineland baan.

Na het testen van de goederen bewegingen onder aansturing van de wagonkaarten en vrachtbrieven, is het nu de beurt aan de passagiers. Hun treinen moeten tenslotte ook een beetje op tijd rijden.

In deze vlog ga ik in op hoe ik een complete dagdienstregeling ga maken voor de bewegingen op de baan.
Dit zal deel 1 zijn hiervan daar niet iedereen geïnteresseerd zal zijn in de details van deel twee.

Moge het een goed modelbouw jaar worden en dat de prijzen niet te veel stijgen. LOL.

Hier de link naar Vlog 77 A:

https://www.youtube.com/watch?v=JWxn5a_xrW8

Groeten,

Robert
Marklin, M en K rails, bovenleiding functioneel. Sturing mbv Rocrail en IB-1/Loconet. Treinbedrijf, dmv wagenkaarten en vrachtbrieven, pass.treinen op dienstregeling. Opzoek naar gelijkgestemden voor "operating sessions".

Bello

  • Offline Offline
  • Berichten: 789
  • Trains are Toys, Toys are trains
    • Leovardia
Re: Bouw van baan "Rhineland2". Passagiers en vrachtbedrijf.
« Reactie #223 Gepost op: 12 januari 2017, 21:34:06 »
Beste Robert

Weer heel interessante filmpjes, mooi aangegeven hoe zo'n dienstregeling werkt , drones eye op het end was leuk !

Vr gr Bert

rvooyen

  • Offline Offline
  • Berichten: 255
Re: Bouw van baan "Rhineland2". Passagiers en vrachtbedrijf.
« Reactie #224 Gepost op: 12 januari 2017, 23:26:38 »
Dank Bert.

Hier is deel twee van drie mbt het maken van een dienstregeling voor de (mijn) baan.
In deze filmpje wordt ingegaan op het gebruik van een zg tijd en rijweg diagram als gereedschap hiervoor.

O.m de Fremo groep gebruikt ook zoiets voor hun rijdagen - best leuk het een keer te hebben gebruikt.

Hier de link naar Vlog 77B:

https://www.youtube.com/watch?v=afcfqg0eHN8

Ieder zijn ding denk ik! Straks terug naar het oneindige(lijkt het soms) scenery bouwen.

Groeten,

Robert
Marklin, M en K rails, bovenleiding functioneel. Sturing mbv Rocrail en IB-1/Loconet. Treinbedrijf, dmv wagenkaarten en vrachtbrieven, pass.treinen op dienstregeling. Opzoek naar gelijkgestemden voor "operating sessions".