Heb je die decoder zelf zo ingepakt? Kan me niet herinneren dat Lenz dat ooit heeft gedaan.En verder weet je zeker dat er geen elektrische verbinding meer is tussen motoraansluitingen en chassis? De motoraansluitingen zijn niet goed te zien. Wat is dat dunne zilverkleurige draadje achter de motor?
Sebas,Weet je zeker dat er geen sluiting gemaakt wordt op de decoder zelf, dus dat er wat soldeer tussen de eilandjes ofzo zit?
Bijna zeker wel, maar heb even geen multimeter.
Hoe heb je de rest dan gemeten of is het allemaal een aanname? Je decoder inpakken is niet slim, als dat wel slim was had de fabrikant dat wel voor je gedaan. Op deze manier kan je decoder de warmte niet kwijt, gevolg: oververhitting met kans op overlijden van dedecoder.Als je op deze manier met dingen omgaat die hier gevraagd/verteld worden denk ik dat je snel klaar bent met de hobby. Ik zou iets meer met de adviezen gaan doen.....gratis tip zeg maar....mvg, Sander
Nee, inpakken met tape is op den duur niet handig. Het ding moet zijn warmte kwijt kunnen.Alleen gaat een decoder er niet onmiddelijk van stuk. Bouw hem weer eens uit. Rood en zwart direct op de centrale. Een lampje op de motoraansluitingen en kijk of het werrkt. Zo niet, dan zal de decoder wel stuk zijn.Zelf decoders inbouwen is heel goed te doen, maar je hebt er wat basisgereedschap voor nodig, waaronder een multimeter. Dat kan een eenvoudig dingetje van de bouwmarkt zijn. Is sowieso handig voor de hobby.