Ja, maar op de foto zie ik toch echt een V300. Ik denk dat er wel een V200 wordt bedoeld. Die kwam wel in Nederland zoals Sicco zegt.Groeten Ferdinand.
Goedemorgen,Nee, alle 1200-en (en zelfs alle elocs) van NS hebben in hun decennia lange carrière alle treinen van NS gereden, maar net de 1202, die mocht geen goederentreinen rijden! Maar zonder gekheid (sorry, ik ben als oorspronkelijke grootspoorliefhebber wel eens verbaasd over hoe pure modelspoorders naar het grootbedrijf kijken, ligt aan mij ) uiteraard stond de 1202 in zijn 40+ jaar voor NS ook vrijwel dagelijks voor goederentreinen, net als elke andere loc van NS en ook zat voor treinen met Falsen.Groeten SiccoNB de 'autotrein' waar je op doelt is technisch gezien nou net geen goederentrein: autoslaap-autowagens worden gezien als reizigersmaterieel.
Nou Sicco, volgens mij is de vraag vooral of een blauwe 1202 ook goederentreinen getrokken heeft omdat hij er geen foto's van kan vinden.
Het zal best eens voorgekomen zijn, maar regel was het zeker niet om ertswagens te trekken met een 1200.Over het algemeen werd daar de (zo'n 900 pk sterkere) serie 1300 voor gebruikt. In latere jaren aangevuld mat een aantal 2200-en om sneller op snelheid te kunnen komen.In de geel-grijze uitvoering is het me wel bekend dat het gebeurde met lege ertstreinen van duitsland naar de Hoogovens, maar de blauwe uitvoering niet.Ik ken maar één foto van een blauwe 1200 voor een ertstrein in Beverwijk, en die is in scene gezet tijdens een wachttijd op een gezelschapstrein bij de Hoogovens. (Foto trouwens van een achterhoekse meester die veel op de 1202 reed). En die foto werd dan gemaakt omdat er geen foto van een blauwe 1200 voor een ertstrein bekend was.