Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pommie
Vandaag om 01:30:19
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 00:19:05
Tams app door reinderlf
Vandaag om 00:01:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:11
Wat was jullie allereerste loc? door ArjanB
08 August 2025, 23:41:32
Site Uhlenbrock door Hasenwald
08 August 2025, 23:28:39
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
08 August 2025, 23:27:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
08 August 2025, 23:24:44
Programmeren cv door Hasenwald
08 August 2025, 23:18:39
booster vraag door Hasenwald
08 August 2025, 23:06:40
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
08 August 2025, 22:53:32
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
08 August 2025, 22:51:41
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
08 August 2025, 22:30:37
Sfeer op je modelbaan door Scratchbuilt
08 August 2025, 22:26:36
Wielen bruineren. Hoe? door Dave.......
08 August 2025, 22:14:22
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door AB 7216
08 August 2025, 22:11:40
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
08 August 2025, 22:08:01
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
08 August 2025, 22:05:18
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Bahn-AG
08 August 2025, 21:41:52
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Martin Domburg
08 August 2025, 21:35:29
Rijnstraat door Huup
08 August 2025, 20:37:49
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
08 August 2025, 20:36:15
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
08 August 2025, 20:32:30
Module vliegveld Jan van Mourik door Peter Soonius
08 August 2025, 20:30:48
Fleischmann Anna ombouw. door Scratchbuilt
08 August 2025, 20:25:10
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
08 August 2025, 20:23:24
Terugverende koppeling door Trein033
08 August 2025, 20:01:19
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
08 August 2025, 19:03:27
Vreemd probleem door guy1846
08 August 2025, 18:37:10
DDAR op basis van een Artitec DDM door Daan de leeuw
08 August 2025, 16:23:24
  

Auteur Topic: Rapport over monopolie NS....  (gelezen 4577 keer)

Gert1

  • Gast
Re: Rapport over monopolie NS....
« Reactie #30 Gepost op: 12 November 2013, 13:08:10 »
Henk, ik snap heel goed dat het over 10 miljoen treinkilometers gaat, maar het geciteerde forumlid had het toch echt over 10 miljoen kilometer spoor...
Ik heb echt niet zelf verzonnen.

mvg,
Gert

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87

Rubbererobbie

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
Re: Rapport over monopolie NS....
« Reactie #32 Gepost op: 18 November 2013, 13:42:45 »
Dit is toch gewoon waanzin, dit plan werkt misschien in grote landen zoals Duitsland waar je veel langer afstand hebt en veel verschilden grote Stadsregio`s en Steden die kwa omvang en inwoonertal net zo groot zijn of groter dan de Randstad.

Je gaat dan krijgen dat de consessie waar de Randstad onder valt tegen een ongeloofelijke bedrag wordt verkocht / vergeven, dat gaat zich dan terug betalen op:

 veiligheid, onderhoud en natuurlijk de grootste kostenpost personeel
Dat is niet uit de lucht gegrepen, aangezien dit nu al in de zorg zichtbaar is

En buiten de Randstad krijg je waarschijnlijk een groote verschraling van het OV per trein en moet er dik geld bij omdat het niet rendabel is[ Buiten het hoofdrailnet wordt er al betaald door de overheid voor het vervoer per trein]

En waar gaat dat geld wat met die consessies wordt verdient naar toe, terug het spoor in zou natuurlijk het mooiste zijn maar of dat ook gaat gebeuren !?

En nu zijn de reistarieven nog via de overheid gereguleerd, maar wie zegt dat het voor of na de grote opdeling niet verandert, de overheid uit  Den Haag en zeker Brussel heeft ons wel vaker de dingen veel mooier doen voorkomen of beloofd dan het uiteindelijk geworden is.

Onder het mom van concurentie geloven sommige dat het goedkoper wordt voor de burger [ lees minder belasting ], maar alleen er is helemaal geen concurentie. Je woon of verblijfplaats bepaald namelijk welk vervoerder je neemt en je hebt niets te kiezen. Ook de kwaliteit zal niet beter worden, iedere spoorvervoerder zit namelijk in zijn eigen rijkje en vindt zijn services de beste van allemaal. En minder belasting in dit land laat me niet lachen  ;D

Voorts is het natuurlijk de vraag of Prorail [zonder daarbij alle vakidioten en mensen met hart voor het spoor voor het hoofd te stoten] dit allemaal in goede banen kan leiden. Ik verwacht dan ook bij storingen, oponthoudt en calamiteiten voorse schade claims van de betrefende vervoerder.

Rob



« Laatst bewerkt op: 18 November 2013, 16:04:22 door Rubbererobbie »

Gouda

  • Offline Offline
  • Berichten: 1234
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re: Rapport over monopolie NS....
« Reactie #33 Gepost op: 18 November 2013, 14:37:44 »
Dus zal je ook het spoor in Luxemburg moeten splitsen in drie delen. ;D.

Marc
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Rubbererobbie

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
Re: Rapport over monopolie NS....
« Reactie #34 Gepost op: 18 November 2013, 18:38:07 »
Voor Luxemburg zou ik een uitzondering maken en de concessie per jaar op delen in kwartalen en dan per kwartaal een andere vervoerder  8) ;D