Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Dick55
Vandaag om 20:01:23
Printplaatje van Fleischmann Piccolo 9369 stuk door Gabriël Bergsma
Vandaag om 19:56:38
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door DJV
Vandaag om 19:54:43
Welke BR 218 van Fleischmann heb ik? Ik zoek de handleiding. door Gabriël Bergsma
Vandaag om 19:53:39
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:49:05
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door DJV
Vandaag om 19:36:54
Werkplaats Wael en Bosch door Forever Rocofan
Vandaag om 19:29:15
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Twinkie
Vandaag om 19:26:59
Wat wordt op dit object op het perron geklikt? door VictorPM
Vandaag om 19:02:20
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Frank 123
Vandaag om 18:34:41
Molenbaan (werktitel) door puntenglijder
Vandaag om 18:21:48
Anyrail 7; aansluiten draaischijf door VictorPM
Vandaag om 18:19:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
Vandaag om 18:17:17
Goede wensen voor 2026 door gdh
Vandaag om 17:55:50
Digikeijs 4024 servodecoder bewegingsuitslagen niet te programmeren door AlbertG
Vandaag om 17:42:55
Sankt Georgen. door Jan Bennink
Vandaag om 17:30:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 17:27:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door StefanNL_Plays
Vandaag om 17:25:27
herrmann door henk
Vandaag om 17:00:53
Rondom Charlois door Ferdinand Bogman
Vandaag om 16:36:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 16:20:22
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Arjan6511
Vandaag om 16:11:25
Kerstwensen 2025 door Keska
Vandaag om 15:59:13
'Permaloog' met electronenbuizen door Pauldg
Vandaag om 15:49:01
Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo door Zoedelaar
Vandaag om 14:42:30
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 14:38:02
The Micro Model Railway Dispatch door Scratchbuilt
Vandaag om 13:41:55
Voiture-restaurant « Libre-Service » - Jouef HJ4208 - HO 1/87 - CIWL - EP IV door willyTEE
Vandaag om 13:40:16
US diorama in H0 door william_2
Vandaag om 13:06:36
Pfarrerwinkel bahn door william_2
Vandaag om 13:03:17
  

Auteur Topic: baan plan arno  (gelezen 2113 keer)

okki

  • Offline Offline
  • Berichten: 209
  • winterswijk
    • http://www.freewebs.com/arno-modeltreinen/index.htm
baan plan arno
« Gepost op: 29 July 2007, 00:30:49 »
hallo mede spoorders
hierbij presenteer ik mijn baanplan.
het gaat om spoor n met 3 nivo's.
de tafel is een L vorm 3 bij 3 m en 1.20 m diep bij de ringloods is nog 1 vierkante meter aangebouwd.
gereden word met de multimuis en de wissels worden aneloog bediend.

opmerkingen zijn welkom

gr.  arno

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: baan plan arno
« Reactie #1 Gepost op: 29 July 2007, 01:31:36 »
Die drie wissels vlak achter elkaar, in iets wat waarschijnlijk toch wel een doorgaand spoor is, zien er merkwaardig uit.

Maar wat belangrijker is: jij kunt niet bij het uiteinde van je tafel. 90 centimeter redt je wel, alles daarboven is geen goed idee tenzij je met opklapbare stukken of luiken of zo gaat werken.

Verder zou je kunnen overwegen om wat meer sporen onder een beetje een hoek ten opzichte van de tafelrand te leggen, of misschien een grote boog. Je hebt er immers de ruimte en de juiste schaal voor.

Voor het overige ziet het er leuk uit; met dat station kun je leuk spelen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

treinfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
  • 515,3 km/h - is toch al verbroken
    • Rens' Treinenpagina
Re: baan plan arno
« Reactie #2 Gepost op: 09 August 2007, 16:45:29 »
analoog bediend is toch alleen niet automatisch via het digitale systeem ???
dan heb je nog altijd drukknopjes :)
mvg, Rens Bloom

Beusi

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
  • Pindakaas is lekker
Re: baan plan arno
« Reactie #3 Gepost op: 09 August 2007, 16:49:24 »
Mijn lengte is 1,93 en een diepte van 1,20 red ik. Nou mijn tafel is in aanbouw maar we  hebben even gemeten op de juiste hoogte en 1,20 is goed te doen. Als je maar niet een berg vooraan bouw dan kan je er niet overheen.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: baan plan arno
« Reactie #4 Gepost op: 09 August 2007, 20:02:53 »
De ervaring leert dat 1,20 dus niet goed te doen is. Je overstrekt jezelf namelijk. Houdt er rekening mee dat je armen hoogstens 80 cm lang zijn en dat je dan nog eens half zo ver moet reiken.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Alex_is_lang

  • Offline Offline
  • Berichten: 198
Re: baan plan arno
« Reactie #5 Gepost op: 09 August 2007, 20:22:54 »
Een breedte van 120 cm is zelf voor mij niet haalbaar met mijn 210+ cm niet haalbaar.
Probleem is dan emt name de houding die je moet aannemen.
Het werken in een gebukte houding die ver reikt is voor niemand vol te houden.
Zeker als je de baan gaat aankleden met veel oog voor afwerking.
Dan is een afstand van 120 cm een lastig iets.
En zoals iemand mij keer een advies gaf om een vouwladder (die in meerdere standen kan gebruikt worden) te gebruiken om over de tafel te kunnen liggen, is voor mij geen optie maar wie weet voor een ander wel.


Gr Alexander

Beusi

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
  • Pindakaas is lekker
Re: baan plan arno
« Reactie #6 Gepost op: 09 August 2007, 21:41:23 »
Ow nou dan heb ik mij zeker mis gerekend. Ben je 2.10 :O wooow nou ik zal ff kijken hoe dat hier is. Maar ligt ook aan de hoogte van de tafel. Jij hebt zeker de tafel dan ook erg hoog?

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2226
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: baan plan arno
« Reactie #7 Gepost op: 09 August 2007, 23:45:24 »
Oef, 2 meter 10 en ik vin mezelf al lang met 1,93. Maar je hebt wel gelijk, een ontspoorde trein wegpakken lukt nog wel maar werken in die houding kost je je rug.

Overigens een mooi sporenplan, maar, zoals volgens mij ook al eerder opgemerkt, misschien kun je het station onde een hoek leggen. Krijg je ook meer ruimte en het staat wat natuurlijker en levendiger dan kaarsrecht.