Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:11:26
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door bask185
Vandaag om 00:39:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Schachbrett
Vandaag om 00:24:40
Interieur ideeën voor gebouwen door Martin Domburg
Vandaag om 00:03:02
booster vraag door AP3737
09 August 2025, 23:59:48
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
09 August 2025, 23:49:50
DDAR op basis van een Artitec DDM door Duikeend
09 August 2025, 23:30:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
09 August 2025, 23:29:13
Edelweisz in model door odaoda
09 August 2025, 23:07:44
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door 1200blauw
09 August 2025, 22:47:17
Sfeer op je modelbaan door meino
09 August 2025, 22:42:28
Zelf gebogen brug maken door schipcas
09 August 2025, 22:28:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
09 August 2025, 21:56:39
Raadplaatje door GerardvV
09 August 2025, 21:37:11
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
09 August 2025, 21:29:00
Trix BR94 ontspoort door Klaas Zondervan
09 August 2025, 21:26:08
Wat was jullie allereerste loc? door Robert vh Prutsert
09 August 2025, 20:45:22
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
09 August 2025, 20:14:32
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Huup
09 August 2025, 19:53:18
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Ben
09 August 2025, 18:06:27
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
09 August 2025, 17:51:42
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
09 August 2025, 17:44:39
Programmeren cv door Martin Domburg
09 August 2025, 17:39:44
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
09 August 2025, 17:30:36
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
09 August 2025, 16:27:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
09 August 2025, 15:59:22
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
09 August 2025, 15:55:30
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Biesje
09 August 2025, 15:44:26
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door martijnhaman
09 August 2025, 14:19:41
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
09 August 2025, 14:11:18
  

Auteur Topic: baan plan arno  (gelezen 2072 keer)

okki

  • Offline Offline
  • Berichten: 209
  • winterswijk
    • http://www.freewebs.com/arno-modeltreinen/index.htm
baan plan arno
« Gepost op: 29 July 2007, 00:30:49 »
hallo mede spoorders
hierbij presenteer ik mijn baanplan.
het gaat om spoor n met 3 nivo's.
de tafel is een L vorm 3 bij 3 m en 1.20 m diep bij de ringloods is nog 1 vierkante meter aangebouwd.
gereden word met de multimuis en de wissels worden aneloog bediend.

opmerkingen zijn welkom

gr.  arno

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: baan plan arno
« Reactie #1 Gepost op: 29 July 2007, 01:31:36 »
Die drie wissels vlak achter elkaar, in iets wat waarschijnlijk toch wel een doorgaand spoor is, zien er merkwaardig uit.

Maar wat belangrijker is: jij kunt niet bij het uiteinde van je tafel. 90 centimeter redt je wel, alles daarboven is geen goed idee tenzij je met opklapbare stukken of luiken of zo gaat werken.

Verder zou je kunnen overwegen om wat meer sporen onder een beetje een hoek ten opzichte van de tafelrand te leggen, of misschien een grote boog. Je hebt er immers de ruimte en de juiste schaal voor.

Voor het overige ziet het er leuk uit; met dat station kun je leuk spelen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

treinfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
  • 515,3 km/h - is toch al verbroken
    • Rens' Treinenpagina
Re: baan plan arno
« Reactie #2 Gepost op: 09 August 2007, 16:45:29 »
analoog bediend is toch alleen niet automatisch via het digitale systeem ???
dan heb je nog altijd drukknopjes :)
mvg, Rens Bloom

Beusi

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
  • Pindakaas is lekker
Re: baan plan arno
« Reactie #3 Gepost op: 09 August 2007, 16:49:24 »
Mijn lengte is 1,93 en een diepte van 1,20 red ik. Nou mijn tafel is in aanbouw maar we  hebben even gemeten op de juiste hoogte en 1,20 is goed te doen. Als je maar niet een berg vooraan bouw dan kan je er niet overheen.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: baan plan arno
« Reactie #4 Gepost op: 09 August 2007, 20:02:53 »
De ervaring leert dat 1,20 dus niet goed te doen is. Je overstrekt jezelf namelijk. Houdt er rekening mee dat je armen hoogstens 80 cm lang zijn en dat je dan nog eens half zo ver moet reiken.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Alex_is_lang

  • Offline Offline
  • Berichten: 198
Re: baan plan arno
« Reactie #5 Gepost op: 09 August 2007, 20:22:54 »
Een breedte van 120 cm is zelf voor mij niet haalbaar met mijn 210+ cm niet haalbaar.
Probleem is dan emt name de houding die je moet aannemen.
Het werken in een gebukte houding die ver reikt is voor niemand vol te houden.
Zeker als je de baan gaat aankleden met veel oog voor afwerking.
Dan is een afstand van 120 cm een lastig iets.
En zoals iemand mij keer een advies gaf om een vouwladder (die in meerdere standen kan gebruikt worden) te gebruiken om over de tafel te kunnen liggen, is voor mij geen optie maar wie weet voor een ander wel.


Gr Alexander

Beusi

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
  • Pindakaas is lekker
Re: baan plan arno
« Reactie #6 Gepost op: 09 August 2007, 21:41:23 »
Ow nou dan heb ik mij zeker mis gerekend. Ben je 2.10 :O wooow nou ik zal ff kijken hoe dat hier is. Maar ligt ook aan de hoogte van de tafel. Jij hebt zeker de tafel dan ook erg hoog?

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: baan plan arno
« Reactie #7 Gepost op: 09 August 2007, 23:45:24 »
Oef, 2 meter 10 en ik vin mezelf al lang met 1,93. Maar je hebt wel gelijk, een ontspoorde trein wegpakken lukt nog wel maar werken in die houding kost je je rug.

Overigens een mooi sporenplan, maar, zoals volgens mij ook al eerder opgemerkt, misschien kun je het station onde een hoek leggen. Krijg je ook meer ruimte en het staat wat natuurlijker en levendiger dan kaarsrecht.