Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Welke versies van de Roco 2200 zijn er?
door
spoorijzer
Vandaag
om 19:55:39
De modeltreinen van Spoorijzer
door
spoorijzer
Vandaag
om 19:52:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Tedo
Vandaag
om 19:27:54
Nieuw huis, nieuwe baan
door
Krazy Dre
Vandaag
om 19:13:38
Site Uhlenbrock
door
Peter J K
Vandaag
om 19:01:43
Terschellinger Spoor
door
Ronald Halma
Vandaag
om 18:58:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 18:56:08
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Jeroen Water
Vandaag
om 18:54:44
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
MathynK
Vandaag
om 18:10:13
Au bord de la Cèze
door
Wim1969
Vandaag
om 18:08:09
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
Hatsune Miku
Vandaag
om 18:02:38
fotowedstrijd 2025
door
Eelco Storm
Vandaag
om 17:52:27
MLF Fielschmann motor kit
door
henk
Vandaag
om 16:57:08
Beekdaelen in H0
door
Casmir
Vandaag
om 16:49:37
Aachenau West
door
Eric v C
Vandaag
om 16:37:58
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
Herb73
Vandaag
om 16:33:38
Piko blauwe 1000
door
spoorzeven
Vandaag
om 16:23:26
Revier Rheinbrenner (H0)
door
cor_b
Vandaag
om 16:09:07
Loksound5 decoder
door
008200
Vandaag
om 15:34:24
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Sicco Dierdorp
Vandaag
om 15:30:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 15:21:11
W.V. Kalender 2026
door
Jelmer
Vandaag
om 15:14:45
Raadplaatje
door
Gerrit H
Vandaag
om 14:30:50
Diorama Memburg Klütjenfelderkai
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 12:47:22
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn.
door
Brexbachtalbahn
Vandaag
om 11:13:05
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 10:52:17
Kersttrein
door
Charles_
Vandaag
om 10:31:23
Veevervoer ss/ ns
door
MOVisser
Vandaag
om 00:07:48
Rondom Charlois
door
Alewijn
26 November 2025, 22:48:33
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
26 November 2025, 22:39:39
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Vervoer van lege containers verleden tijd
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Vervoer van lege containers verleden tijd (gelezen 1489 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Online
Berichten: 12551
Vervoer van lege containers verleden tijd
«
Gepost op:
30 October 2013, 14:06:09 »
Rederijen sluiten massaal aan bij achterlandplatform van Rotterdamse haven
Naar schatting is 25 procent (2,5 miljoen TEU) van de containers - die per truck, spoor of binnenvaartschip worden vervoerd - leeg. Het ‘verplaatsen van lucht’ is niet alleen kostbaar en inefficiënt, maar levert ook een onnodige belasting van het milieu op. InlandLinks, het online intermodale platform van de haven van Rotterdam, heeft een applicatie ontwikkeld waardoor het vervoer van lege containers aanzienlijk wordt gereduceerd. Dit betekent een doorbraak in efficiency en duurzaamheid voor de gehele logistieke keten. Deze nieuwe ‘empty depot tool’ werd vandaag op feestelijk wijze gelanceerd op de Kop van Zuid in Rotterdam.
De online applicatie - ‘empty depot tool’ genoemd - toont per aangesloten rederij de inlandterminals waar verladers en logistieke dienstverleners lege containers kunnen oppikken en afzetten, om deze containers vervolgens te hergebruiken voor een nieuwe lading. Het is hierdoor niet langer nodig alle lege containers standaard terug naar Rotterdam te vervoeren. Een logische keuze, temeer omdat de containers regelmatig weer leeg terugkeren naar een verlader in het achterland voor de volgende vracht. Dit bespaart een grote hoeveelheid onnodige kilometers, wat leidt tot minder kosten en een lagere CO2-uitstoot. Er is veel vertrouwen in de nieuwe applicatie, wat blijkt uit het grote aantal rederijen dat zich reeds heeft aangemeld bij het platform. Via InlandLinks geven zij verladers en expediteurs meer inzicht in hun intermodale diensten van en naar het achterland van Rotterdam.
Het in 2011 opgerichte InlandLinks platform bracht als eerste partij alle achterland terminals in Nederland, België, Duitsland en andere Europese landen in kaart op basis van diverse criteria. Eerder dit jaar werd de service verder uitgebreid met een online intermodale route planner, waarmee bezoekers de meest duurzame en efficiënte route per binnenvaart of spoor van en naar Rotterdam kunnen uitstippelen.
De website InlandLinks is hét platform waarop inland terminals zich gezamenlijk aan de markt presenteren. Op het platform staan meer dan 50 terminals in Nederland, Duitsland, België en een aantal andere Europese landen, die een binnenvaart- en/of spoorverbinding met Rotterdam hebben. Bezoekers van de site kunnen op basis van uiteenlopende criteria, zoals voorzieningen, diensten en faciliteiten een keuze maken uit de verschillende terminals. Er is gekozen voor een betrouwbare en onafhankelijke informatievoorziening, daarom worden alle elementen jaarlijks door Lloyds Register ge-audit. Het is een uniek instrument dat de logistieke sector duurzame en transparante verbindingen biedt van en naar Europa’s grootste zeehaven. InlandLinks.eu is ontwikkeld op initiatief van het Havenbedrijf Rotterdam N.V. en in samenwerking met de Vereniging van Inland Terminaloperators.
Bron:Havenbedrijf Rotterdam N.V. ©
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Online
Berichten: 12551
Re: Vervoer van lege containers verleden tijd
«
Reactie #1 Gepost op:
25 December 2013, 12:26:20 »
Het Europese achterlandnetwerk InlandLinks sluit een toch al succesvol 2013, af met een forse eindsprint. Recent zijn de rederijen OOCL, Cosco, K-Line en Yang Ming gebruiker geworden van de ‘empty depot tool’ van het netwerk. Hiermee komt het aantal deelnemende rederijen op dertien. Samen zijn zij goed voor ongeveer 60% van de totale Rotterdamse containeroverslag. Nog eens drie rederijen hebben hun interesse getoond.
Ook aan de terminalkant is de belangstelling voor InlandLinks onveranderd groot. In de afgelopen twee maanden hebben zich 15 terminals/depots aangemeld uit Rotterdam, België, Noordrijn-Westfalen, Rijnland-Palts en Oostenrijk. Na ‘auditing’ worden de terminals successievelijk in het systeem opgenomen. Door de grote toeloop, in de zomer meldde Contargo al een serie terminals aan, zal het even duren voordat dit proces is afgerond. Naar verwachting zijn er aan het einde van het jaar ruim 60 terminals operationeel aangesloten.
Het gemiddelde aantal bezoekers van de website is door de nieuwe terminals en vooral de introductie van de ‘empty depot tool’, gegroeid van 3500 tot 5500 per maand.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Vervoer van lege containers verleden tijd