In 3 rail wordt dat denk ik moeilijk omdat je Nederlands wil rijden. Roco bedeeld ons dan wat meer maar omdat Roco 2 rail is zul je alles moeten ombouwen naar 3 rail.
Als de baan vooral bedoeld is om mee te spelen, met de kleinkinderen dus, dan is Märklin een prima keus. De modellen zijn doorgaans robuust (mn veel trekkracht), de techniek is betrouwbaar en er zijn veel modellen leverbaar die niet allerlei kleine onderdeeltjes hebben die gemakkelijk afbreken. Je materieel van 35 jaar geleden zou waarschijnlijk vandaag nog steeds zonder veel moeite zijn rondjes hebben kunnen rijden.Ga je echter voor een nieuwe hobby voor jezelf, dan krijg je misschien op termijn spijt van de puntcontacten (puko's) in het midden van je rails: ze zien er minder realistisch uit.Voor de duidelijkheid: ik rijd zelf op Märklinrails met NS-materieel van verschillende fabrikanten. Dat gaat prima. De puko's neem ik op de koop toe. Overstappen naar tweerail is me veel te kostbaar.Succes met je baan en de keuzes die je moet maken!
Met bovenstaande ben ook ik het erg eens.Klein beginnen en leren.Das een stuk goedkoper/slimmer dan gelijk een kamer vol te proppen en door de tegenslagen,evt slecht baan ontwerp,gebrek aan kennis/handigheid,dan de hand doek in de ring te gooien.Zijn er miss nog andere redenen dat je vast wil houden aan marklin die we niet weten ?Als er buiten je genoemde reden om geen reden is dan zou ook ik zeggen,bekijk toch is andere merken van 2 rail formaat.Dat maakt het verkrijgen van nederlands spul in elk geval al een heel stuk makkelijker voor op je toekomstige baan Owjah das waar ook,welkom alhier op dit forum
Hallo Hans,bij een vereniging kan je ook vaak langs op hun verenigingsavonden, meestal worden deze gehouden op doordeweekse avonden.Kijk bij de meeste verenigingen op hun site, overigens vinden ze het vaak wel prettig als je van tevoren even aankondigt om langs te gaan.Groeten,Christoph