Dit IS nog steeds mijn eerste loc. Wil deze ook weer aan de praat krijgen op een testbaantje met Fleischmann profirails, want de flenzen van deze loc zijn te groot voor de Rocoline rails op mijn modelbaantje.
Mijn eerste loc was een startset loc Br 80 van Marklin met rail ovaal en 2 goederen wagons. Omdat ik op 26 november jarig ben en 5 december snel naderde. Mocht ik kiezen (geloofde al niet meer in Sinterklaas) tussen een uitbreidings rail set of een Hema/Lima internationale trein die goedkoper was dan de rail set van Marklin. Ik vond die Hema set veel mooier. De set hete Internationale trein (eerder genoemd) V200 2 silberlinge 4/5 goedere wagons rail trafo, deze set startte mijn model spoor periode. Ik beschouw dan ook de Lima BR V200 dan ook als mijn eerste locomotief. De Loc die ik het eerst zelf kocht zat ook in een set het was ja daar is hij weer de Lima 1200 met 3 plan E ovaal en batterij regelaar (dat ding kon die hele trein niet aan) toen een speciale set samen gesteld voor Ter Meulen. Heb alles verkocht jaren geleden en hoop dit jaar weer opnieuw te beginnen.
Deze! Dik 15 jaar geleden inmiddels gedigitaliseerd en wat beschadigd. Na jarenlang in een doos te hebben gezeten tuft de loc (met horten en stoten) rond over mijn tijdelijke baan.
Dit zou zomaar ook mijn eerste loc kunnen zijn: Fleischmann serienummer 4125 met 1308 of 1309 op de zijkant (laatste cijfer is een beetje onleesbaar geworden). Daarmee meteen mijn Avatar keuze verklaard. Het is ook mijn eerste digitale loc! (was laagdrempelig want eenvoudig van binnen om te proberen)Jan-Evert
Hoi,Dit was mijn eerste loc van 38jaar geleden(Jouef) nou ja niet helemaal van mij, maar het was de eerste elektrische trein waar ik mee speeldeDe loc was eigenlijk van mijn grote broer maar die houd meer van vissen(in aquarium) dus ik was er meer mee aan het spelen dan hij Hij doet het trouwens nog steeds Groet,Raymond