Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De (3d) knutsels van Ronald. door MOVisser
Vandaag om 13:53:30
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
  

Auteur Topic: BNLS-module (n) Reichenbach  (gelezen 44117 keer)

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Online Online
  • Berichten: 9156
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: BNLS-forum modulebaan N Reichenbach
« Reactie #45 Gepost op: 01 november 2013, 01:44:18 »
Niet slecht  (y)

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7031
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: BNLS-forum modulebaan N Reichenbach
« Reactie #46 Gepost op: 04 november 2013, 20:24:45 »
Mooi, Paul.
Ik kijk uit naar versie 2.0.
Het begin is er in ieder geval.

Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

smits66

  • Offline Offline
  • Berichten: 543
  • Schaal 1:160, Arduino
Re: BNLS-forum modulebaan N Reichenbach
« Reactie #47 Gepost op: 04 november 2013, 23:10:38 »
Hoi

@ Hendrik-jan

Versie 2.0 duurt nog even, van versie 1.0 naar versie 1.1, ik heb ter bescherming van de pwm poorten op de ardunio een diode er tussen gezet. De gebruikte transistor kan 8 ampère schakelen, er kunnen heel veel rgb leds mee gestuurd worden. ;D



van proef opstelling naar printontwerp :



Het ardunio board word vervangen door een microcontroller als alles naar behoren werkt.

Ik zal binnenkort wel het schema van de microcontroller gestuurde rgb schakeling  in dit draadje plaatsen  (als er interesse voor is) ;D

Ik ga een begin maken met de modulebak, het baanplan zal ik moeten wijzigen, het eerdere plan gaat niet lukken.

Het idee is een klein dorpje "Laubenstein" met station en goederen loods en een kleine boerderij, in een heuvel landschap, ga daar eens mijn gedachten over laten gaan, ik heb nog 11 manden om de module af te bouwen  ;D

Mvg Paul Smits
Üdvözlet Paul Smits.


bouw draadje "Laubenstein"

smits66

  • Offline Offline
  • Berichten: 543
  • Schaal 1:160, Arduino
Re: BNLS-forum modulebaan N Reichenbach
« Reactie #48 Gepost op: 10 november 2013, 22:25:34 »
Hoi allen

Bij het bouwen van het eerste ontwerp baanplan kwam ik er achter dat het  niet ging passen, vervolgens heb ik een ander baanplan gemaakt ook die bleek helaas niet te passen, het probleem was dat ik het doorgaande spoor bij het lokaal spoor wilde betrekken, dat lukte niet.

Om mijn gedachten te verzetten ben ik maar met een dag/nacht simulatie met behulp van rgb leds strips aan de slag
gegaan, de basis sturing is nu klaar.

Ik kan me weer bezig gaan houden met een nieuw baanplan te ontwerpen die wel past.

Dus maar weer een ander baanplan ontwerpen, gelukkig bleek dit ontwerp wel te passen, het thema is nog steeds station Laubenstein, klein dorpje, goederenloods, heuvels en bossen de boerderij gaat niet passen, ik wil proberen om er toch een kleine boerderij bij te maken.



Het lokale spoor is nu gescheiden van het hoofdspoor, het hoofdspoor ligt 3 cm lager als het lokale spoor, komt een tunnel uit rijd een stukje over het zichtbare spoor on vervolgens weer in een tunnel te verdwijnen.

Station Laubenstein ligt in een bocht gesitueerd en de goederen loods ligt langs het uitwijk spoor en een kleine locomotief opstelspoortje.





Langs het station loopt een weg die naar het dorpje lijd iets hoger op de heuvel is het kerkje en de pastorie gesitueerd.



Aan de kant van het kerkje komt nog een keerlus te liggen (dat is een volgende bnls module die ik wil bouwen.) daar gaat het dorpje verder.

Ik heb vandaag even het baanplan uitgelegd in de module om te kijken of het past, gelukkig bleek het te passen moet de verdere zaken nog definitief een plaats geven.





Het dorpje word gebouwd met twee bouwdozen van faller.





Plaatjes geleend van de faller.de homepage.

De huisjes van deze bouw sets worden nog opnieuw gespoten om het een wat meer realistische look te geven.

Op of aanmerkingen over dit ontwerp hoor ik graag.

mvg Paul Smits


« Laatst bewerkt op: 28 april 2014, 18:52:33 door guest7823 »
Üdvözlet Paul Smits.


bouw draadje "Laubenstein"

Peter van der Leek

  • Offline Offline
  • Berichten: 2242
    • Somda
Re: BNLS-forum modulebaan N Reichenbach
« Reactie #49 Gepost op: 11 november 2013, 07:27:21 »

Hoi Paul, ziet er goed uit! Maar welke van de 2 heb je nou gespiegeld, het plan of de baan? ;)
« Laatst bewerkt op: 28 april 2014, 18:53:05 door guest7823 »
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: BNLS-forum modulebaan N Reichenbach
« Reactie #50 Gepost op: 11 november 2013, 17:07:48 »
Rest mij nog de vraag te stellen,waarom 2 bocht sporen die maar erg kort van elkaar zijn gescheiden alvorens weer op t zelfde enkelspoor uit te komen ?
Wil je hier een soort van optisch bedrog mee uitbeelden dat er meer sporen van t station gaan dan dat er aankomen,of heeft het een ander idee ?
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

smits66

  • Offline Offline
  • Berichten: 543
  • Schaal 1:160, Arduino
Re: BNLS-forum modulebaan N Reichenbach
« Reactie #51 Gepost op: 11 november 2013, 18:42:58 »
Hoi Peter

@Peter

Ik heb even gekeken of de mensen het door hadden dat het sporenplan gespiegeld staat ten opzichte van de bak  ;D ;D

Dit baanplan is gemaakt met scarm, ik weet niet hoe ik het baanplan kan spiegelen, vandaar dat het een gespiegeld staat te opzichte van de bak. :P


@Floris

Het is inderdaad een stukje optische bedrog. ;D

Het heeft meerdere functies, door het spoor te verhullen door veel bomen of andere scenery kan ik dat stukje spoor meerdere functies geven.
Op dit baantje rijden alleen korte goederen/passagiers treinen, ik kan dat stukje spoor gebruiken als wachtspoor, ik kan er voor kiezen om het te gebruiken als een rij richting naar een andere station op de lijn, dat geld ook voor het schuinlegende stukje spoor alleen hoef ik die niet te verhullen.

In de black-box ligt nog een stukje spoor zodat er een klein ovaal ontstaat waardoor er een rond rij baantje door ontstaat, in mijn eigen baan kan ik er andere bak achter plaatsen(zonder black-box)  zodat er een grotere baan zal ontstaan, elektrische moet ik het nog geheel verder ontwerpen(zelfstandige bnls module of gekoppeld met de grote baan).

Mvg Paul Smits
« Laatst bewerkt op: 12 november 2013, 05:11:00 door smits66 »
Üdvözlet Paul Smits.


bouw draadje "Laubenstein"

smits66

  • Offline Offline
  • Berichten: 543
  • Schaal 1:160, Arduino
Re: BNLS-forum modulebaan N Reichenbach
« Reactie #52 Gepost op: 16 februari 2014, 17:07:29 »
Hoi,

Na een lange tijd, hoop ik deze week weer verder te gaan met de BNLS n-spoor module, om verschillende redenen, heb ik een aantal maanden niets gedaan aan de BNLS N module.

Het sporenplan is definitief, een gedeelte van het ovaal komt in de blackbox te zitten, ik ga eerst het elektrische gedeelte van de BNLS module maken en testen voor ik aan het landschap begin, ook moet ik de bak nog verder afwerken.

Ik zit er aan te denken om een 9-polige sub-d connector te gebruiken het doorverbinden van de elektra van de baan en een kroonsteen met steker verbinding te gebruiken voor het verbinden van de ringleiding, ik moet het eerst overleggen met de bouwers van een BNLS N module.

Vorlopig nog genoeg te doen aan de BNLS N-module

Mvg Paul Smits
Üdvözlet Paul Smits.


bouw draadje "Laubenstein"

smits66

  • Offline Offline
  • Berichten: 543
  • Schaal 1:160, Arduino
Re: BNLS-forum modulebaan N Reichenbach
« Reactie #53 Gepost op: 28 april 2014, 18:49:59 »
Hoi

Door enorme pech (gecrashte computer, alle documentatie kwijt.) ,heb ik al een lange tijd niets aan dit topic gedaan.

Ik heb met de treinenclub (dmv) afgesproken dat ik de bak op de club verder kan afbouwen (scenery, rails, heb ik meteen hulp bij het leggen van de rails) zodat ik de module in oktober voor een groot gedeelte klaar kan hebben.

Aangezien ik alle documentatie van BNLS-forum modulebaan N  Station Laubenstein (sporenplan, elektronica, scennery)  ga ik de naam van mijn BNLS-forum modulebaan N  Station Laubenstein veranderen in station Reichenbach (naar een stationnetje die ik nog heb staan en nog een aantal kleine oude huisjes en een kerkje en nog wat oudere gebouwtjes)

De huisjes  kerkje en andere gebouwtjes krijgen wel een opfris beurt.

In mijn eerste ontwerp wilde ik alles zelf maken (styreen) geïnspireerd naar een aantal faller huisjes en kerkje ( zie foto paar berichten terug, deze kerkje, huisjes, gebouwtjes en station ga ik nu gebruiken, stonden er voor de show op.)  dat gaat nu niet meer lukken (te weinig tijd)
De bedachte elektronica zal ik opnieuw moeten ontwerpen, om het mij gemakkelijk te maken ga ik het geheel met een Arduino mega aansturen, behalve de doorgaande sporen die worden dcc gestuurd.

Kan de titel van dit topic veranderd worden in BNLS modulebaan Reichenbach.

mvg Paul Smits  ;D

Üdvözlet Paul Smits.


bouw draadje "Laubenstein"

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-forum modulebaan N Reichenbach
« Reactie #54 Gepost op: 28 april 2014, 22:14:50 »
Done ;)

smits66

  • Offline Offline
  • Berichten: 543
  • Schaal 1:160, Arduino
Re: BNLS-forum modulebaan N Reichenbach
« Reactie #55 Gepost op: 28 april 2014, 23:34:38 »
Bedankt Paul (y)

mvg Paul  ;D
Üdvözlet Paul Smits.


bouw draadje "Laubenstein"

smits66

  • Offline Offline
  • Berichten: 543
  • Schaal 1:160, Arduino
Re: BNLS-forum modulebaan N Reichenbach
« Reactie #56 Gepost op: 04 mei 2014, 23:02:22 »
Hoi

Een kleine update,

Ik heb gisteren de bnls- module bak gedemonteerd om deze maandagavond naar de treinenclub te brengen , om deze modulebak daar weer op te bouwen en het verder daar klaar te maken voor eurospoor 2014.
Ik heb moeite om de railsen bij de bak overgangen goed te krijgen, op de club kan ik daar hulp bij krijgen, daar is ook meer ruimte om aan de modulebak te werken.

Ik probeer regelmatig een update te plaatsen, echter pin me daar niet op vast ik kan niet elke week naar de clubavond.

Aan de aansturing van de eigen sporen op de module  bak ga ik me thuis mee bezig houden.

De naam van de BNLS N-spoor modulebaan is veranderd naar station Reichenbach naar een klein stationnetje die ik nog heb staan.
De huisjes, kerkje, goederenloods  van de mook-up een aantal posten terug ga ik definitief op deze modulebaan gebruiken.

Of ik het huidige sporenplan zal blijven gebruiken weet ik nog niet daar ga ik me over buigen.

Het thema van de module bak is een klein duits stationetje aan een zijlijn met op de voorgrond het doorgaande spoor.

Maandag avond ga ik proberen het doorgaande spoor op de module bak te leggen.

Mvg Paul  ;D
Üdvözlet Paul Smits.


bouw draadje "Laubenstein"

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7031
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: BNLS-forum modulebaan N Reichenbach
« Reactie #57 Gepost op: 05 mei 2014, 12:27:26 »
Ik ben benieuwd (y)

Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

smits66

  • Offline Offline
  • Berichten: 543
  • Schaal 1:160, Arduino
Re: BNLS-forum modulebaan N Reichenbach
« Reactie #58 Gepost op: 02 juni 2014, 22:50:57 »
Hoi forumleden


Door omstandigheden, ga ik stoppen met de bnls n-spoor modulebaan, dit in verband met de ongeneselijke ziekte van mijn vader.
Ik  ga het niet redden om de modulebak klaar te hebben in oktober.

Als alles achter de rug is heb ik waarschijnlijk even geen zin meer in het verder bouwen aan deze modulebak en de treinen hobby zal dan wel op een lager pitje komen te staan, ik zal zeker niet stoppen met modelspoor bouw.

Mocht er iemand interesse hebben in een BNLS - modulebak over te nemen of er is iemand die deze bak kan en wil afmaken dan hoor ik dat graag.

Mvg Paul Smits
Üdvözlet Paul Smits.


bouw draadje "Laubenstein"

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 8387
  • Nooit uitgeklust....
Re: BNLS-forum modulebaan N Reichenbach
« Reactie #59 Gepost op: 02 juni 2014, 23:13:55 »
Hi Paul,

vreselijk om te horen zeg. Prioriteiten zijn dan snel duidelijk.
Die module bakken, die kunnen volgend jaar ook wel gebruikt worden, komt later allemaal wel. Dit eerst maar even verwerken lijkt me.

Ik wens je heel veel sterkte toe in de komende periode.

Gr.

Edsko