Dat ding rechts van de ketel zou je voor een luchtpomp kunnen houden (voor het functioneren van het remsysteem), de lichtmachine ligt links van de schoorsteen op de rookkast/ketel.
grappig ding! Ik zou er nog wat extra leidingen op maken, of een tender erbij. Die kun je meteen gebruiken voor stroomafname, dan loopt ie een stuk mooier, en je kunt nog vrij gemakkelijk een decoder kwijt, mocht je dat willen. Hier wat inspiratie, klein locje betekent niet per se kleine tender en het kunnen de meest vage constructies zijn...
Grappig lokje!En bij een partijtje knutselspullen zat afgelopen week ook dit kleine dametje, alleen miste zij haar schoorsteentje...Nu rij ik 3-rail en denk erover om.....
Maar eerst wil ik het kapje in orde maken en 2-rail rijdend. Wellicht heeft iemand nog een goeie liggen, of in de rommeldoos een afgebroken schoorsteentje?Of wil iemand de juiste maten van het pijpje opmeten zodat ik die kan nafrutselen?
Floris, bedankt voor je inspiratie. Als ik er een tender achter zou hangen, dan moet ik de achterzijde van het machinistenhuis openmaken en dan kijk ik recht in de aandrijving. Persoonlijk vind ik dat nooit zo mooi. Verder gaat dit locje rondrijden op een terrein waar steenkolen uit de mijnschacht komen, de afstanden zijn dus ook niet echt groot. Bovendien wil ik dit projectje wel zo'n beetje afronden, dan kan-ie in de kast en ik kan weer verder met legio andere projecten.
Ja, al zit ik nog te dubben over die remluchtpomp. Hadden die smalspoordingen zo'n remsysteem?Nou ja, anders maak je er maar een voedingspomp van Groet,Jan