Doel:€250.00
Donaties:€118.00

Per saldo:€-132.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 09-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door edwin1974
Vandaag om 10:48:26
PB Models, ICR-rijtuigen door Reinout van Rees
Vandaag om 10:41:36
VERPLAATST: Overlijden Joost van Ginneken door Reinout van Rees
Vandaag om 10:39:00
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door hervé
Vandaag om 10:35:02
Pools diorama H0 door mass am see
Vandaag om 10:34:51
wie heeft er ervaring met rijden met werkende schroefkoppeling van Rivarossi? door spoorijzer
Vandaag om 10:34:49
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door mass am see
Vandaag om 10:23:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:16:21
Witmoosdorf door Bert55
Vandaag om 10:12:32
Oude metalen trafo's gebruiken....... door hervé
Vandaag om 10:11:58
De Hondsrugbaan door Wim Vink
Vandaag om 10:06:26
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:26:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 09:07:55
LED-verlichting, op rol verkrijgbaar. Binnenverlichting maken. door Besselspoor
Vandaag om 08:36:07
Baanplan Bührtal VI door nachbar
Vandaag om 08:23:15
rommenholler gasketelwagens door Falkenberg
Vandaag om 07:52:31
NS/32 door RK
Vandaag om 07:16:03
LS Models 2024 door Martijn193
Vandaag om 06:38:51
25 jaar geleden door Willem1951
15 april 2024, 23:24:31
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
15 april 2024, 23:23:19
Wohnzimmer Rbf materieelshow door Robkop
15 april 2024, 23:09:53
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Noordernet
15 april 2024, 22:50:08
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door raymond erdtsieck
15 april 2024, 22:23:35
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Tijdperk||
15 april 2024, 22:16:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
15 april 2024, 21:46:35
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
15 april 2024, 21:32:02
Station Roodeschool door Ronaldk
15 april 2024, 21:27:21
Nederland in Z door Mitchell
15 april 2024, 21:05:26
EifelBurgenBahn door Ferdinand Bogman
15 april 2024, 20:54:01
RhB H0m, Albulisch door Boertje
15 april 2024, 20:32:47
  

Auteur Topic: De BNLS forumbaan: wie wil meedoen?  (gelezen 136819 keer)

Hans V200

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 8
Re: De BNLS forumbaan: wie wil meedoen?
« Reactie #270 Gepost op: 14 september 2014, 23:17:45 »
Hi,
Mbt Maerklin rijders, kom er lekker bij. Zoals Martin al aangeeft rijdt Walter (Wasmi) ook met Maerklin en rijdt hij gewoon met ons mee. Helaas was Walter er niet bij op de BNLS dag, maar hij zal er zeker staan op Eurospoor. Aan de andere kant, waarom dit concept niet gewoon ook maken voor 3-rail? Als er voldoende mensen zijn, waarom niet? Vandaag was Hans (sorry, weet je achternaam/nickname niet)

Gr.

Edsko
Hoi Edsko,

Was gisteren op uitnodiging van Ronald bij jullie een kijkje in de keuken aan het nemen, en heb me nu ook aangemeld op dit forum.
Mijn volledige naam is Hans Jongerius en de nickname is Hans V200.
Dit vanwege mijn onvergetelijke ervaring met deze lok.

Was ooit begonnen op het 3-railforum met de modac boxen maar door omstandigheden kwam het niet van de grond, en zocht ik naar andere wegen in de modulebouw.
Nu bestaat M-track ook al jaren, en ik probeer echt niet het wiel opnieuw uit te vinden, maar wil wel een beetje opschalen naar de mogelijkheden die vandaag beschikbaar zijn.

Op forumdagen van dat forum, missen we gewoon een baan waarop gereden kan worden, en daarin verschillen we niet veel ;)
Ook bij digitale aangestuurde banen, wordt dat verschil alleen maar kleiner ;D

In Duitsland heb je van die stamtisch dagen in verschillende regio's, en dan wordt er ook gereden (y)
Alleen pakken die gasten gewoon een paar planken en wat tafels, en gaan met die banaan ;D
Nu is modulebouw ook wel iets meer dan dat, en wat ik een enorm voordeel vind van een module, is het feit dat je sneller aan de scenery toekomt dan bij een vaste baan.
Daar aangekomen, heb ik weinig ruimte voor een vaste baan, en komen modules meer naar voren.

Heb erg genoten van die dag bij jullie in Utrecht, en heb ook veel mensen gesproken, met zo hun eigen visie op dit onderwerp (y)
Met de fora die we bezoeken zijn we eerder buren, en ik hoop eerder op goede buren dan verre vrienden ;)

Gr.

Hans

 

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 8404
  • Nooit uitgeklust....
Re: De BNLS forumbaan: wie wil meedoen?
« Reactie #271 Gepost op: 24 oktober 2014, 21:10:00 »
Nu we vandaag de uitvoering hebben van de BNLS module baan, wil ik toch ook even een aantal initiatiefnemers bedanken voor dit prachtige initiatief waar ik deel van heb mogen uitmaken:
- Ronald Halma
- Martin Welberg

Zonder de initiele inspanning van de initiatiefnemers was dit niet gelukt. Door alles in het begin kort te houden, is er snel een duidelijk richting uitgezet. De doelstellingen bouwen, leren, ontmoeten, ervaren, kennis delen en vooral een hoop lol maken zijn wat mij betreft ruimschoots geslaagd. De resultaten zijn prachtig en meer mensen dienen zich aan om hier aan mee te willen doen. Zien bouwen doet dus daadwerklijk bouwen.  (y)

Aan alle bouwers wil ik zeggen dat ze trots mogen zijn op het behaalde resultaat. Niet iedereen is even ver (ahum), niet iedereen heeft alles af, maar het concept staat als een huis en er staat een aantal pareltjes tussen. Ik laat de kinderziektes even buiten beschouwing, want die horen er nu eenmaal bij.
Vanuit het publiek hoor ik een overgrote meerderheid dit concept met enthousiasme ontvangen. Dat lijkt me het mooiste compliment.  (y)

Voor een ieder die nog twijfelt, niet doen. Gewoon instappen en meedoen. Je mag je bij mij opgeven als je ook aan wilt sluiten. Inmiddels staat de teller op een 10-tal nieuwe bakken in 4 schalen: N, H0/00, 0 en II. Ik word daar erg vrolijk van en kijk nu al reikhalzend uit naar de nieuwe bouwverslagen.

Ik nodig iedereen dan ook van harte uit om naar Eurospoor te komen en onze BNLS baan in real life te komen bekijken. Laa tje inspireren en stap ook op deze trein. Je gaat er geen spijt van krijgen!

Ik wens iedereen nog heel veel plezier de komende twee dagen.

Gr.

Edsko Hekman
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2014, 23:49:39 door Edsko Hekman »

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15388
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: De BNLS forumbaan: wie wil meedoen?
« Reactie #272 Gepost op: 24 oktober 2014, 21:18:13 »
Dank je Edsko, we hebben het met heel veel plezier gedaan. Maar speciaal dank ik Martin, hij heeft ervoor gezorgd dat het eerste idee ook daadwerkelijk in de praktijk gebracht kon worden met zijn startpakket. Het is daardoor inderdaad een groot succes geworden, iets wat ikzelf op voorhand niet had durven dromen.
Ook veel dank aan de mensen die na ons het initiatief opgepakt hebben en gekomen zijn waar we nu staan.

Op naar meer, en ik hoop zeker dat er meer mensen zullen beginnen na Eurospoor gezien te hebben. Want het bewijst dat het idee gewoon werkt en dat de instap snel en gemakkelijk gemaakt is (y)




Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7039
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: De BNLS forumbaan: wie wil meedoen?
« Reactie #273 Gepost op: 24 oktober 2014, 21:30:38 »
Ja zeg,
ik blijf hier een beetje veren steken....
Nee, geen complimenten meer voor die tukker hier.
Die gozer kan bijna niet meer lopen zo.


maar je hebt wel gelijk natuurlijk. ;)
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7812
Re: De BNLS forumbaan: wie wil meedoen?
« Reactie #274 Gepost op: 26 oktober 2014, 13:06:53 »
Is al een mooi geheel om te zien.
Leuke varaiatie aan thema's.
Humor om te zien om treinen van het ene naar het andere thema te zien rijden.
Zo zie je een 1200 met sleep door een oud Engels landschap rijden of een Engels treintje door een Frans landschap.

Indrukwekkend om te zien hoeveel werk er al in gestoken is.
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2014, 19:45:43 door Remunj »
Gr.
Eric

draisinenl

  • Offline Offline
  • Berichten: 1700
Re: De BNLS forumbaan: wie wil meedoen?
« Reactie #275 Gepost op: 26 oktober 2014, 13:15:17 »
Die forumbaan is mij ook erg goed bevallen... Zit er toch sterk over te denken om ook een bakje te gaan bouwen... Uiteraard ook Engels... Dus mochten er weer bakken gezaagd gaan worden dan houdt ik me aanbevolen... :)

Een dikke  (y) aan de mensen die dit op poten hebben gezet..
Michael is op 6 juli 2017 overleden

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 543
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: De BNLS forumbaan: wie wil meedoen?
« Reactie #276 Gepost op: 27 oktober 2014, 09:25:12 »
met een hobby projectje een Lima lok met life camera mee gereden op de BNLS forum baan.
de beeld kwaliteit is beroerd en de haperende beelden zijn ook niet echt prettig.
maar voor een wireless camera van €30,-- moet je niet te veel verwachten.

Al met al levert het wel een indruk van de module baan van het zicht van de "machinist".

https://www.youtube.com/watch?v=AFhCfNIgIqk&feature=youtu.be
mvg
Marco

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9157
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: De BNLS forumbaan: wie wil meedoen?
« Reactie #277 Gepost op: 27 oktober 2014, 10:05:33 »
Zullen idd binnenkort nieuwe bakken gezaagd worden, kan eventueel met een bouwdag. Coordinatie verloopt via Edsko Hekman...

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8666
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: De BNLS forumbaan: wie wil meedoen?
« Reactie #278 Gepost op: 27 oktober 2014, 10:09:15 »
Die forumbaan is mij ook erg goed bevallen... Zit er toch sterk over te denken om ook een bakje te gaan bouwen... Uiteraard ook Engels... Dus mochten er weer bakken gezaagd gaan worden dan houdt ik me aanbevolen... :)

Leuk! Neem even contact op met Edsko over het hoe en wat van een bakkie bestellen.... :D

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 8404
  • Nooit uitgeklust....
Re: De BNLS forumbaan: wie wil meedoen?
« Reactie #279 Gepost op: 27 oktober 2014, 10:11:00 »
Laat me aub eerst even de administratie bijwerken. Ik zie her en der mensen die zich min of meer aanmelden in verschillende draadjes. Die ga ik allemaal nog benaderen met kosten etc....

Eerste korte reactie mijner zijds: Ik vond het TOP!  (y)

Gr.

Edsko

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: De BNLS forumbaan: wie wil meedoen?
« Reactie #280 Gepost op: 27 oktober 2014, 14:10:25 »
Ik kan het iedereen van harte aanbevelen om ook met ons mee te doen.
De afgelopen drie dagen op Eurospoor waren onvergetelijk en ik had het voor geen goud willen missen.

Leen.

Haradigi

  • Offline Offline
  • Berichten: 943
  • Meet (kijk, voel, ruik) & dan weet je het.
Re: De BNLS forumbaan: wie wil meedoen?
« Reactie #281 Gepost op: 27 oktober 2014, 16:20:04 »
Hi allemaal,

Ik vond de BNLS modules (weiger te spreken over bakken) op Eurospoor hartstikke leuk om te zien.
Hopelijk komen er in de toekomst nog meer mooie modules bij.

groet
Harald
M-Trak digitale 3 railer
« Laatst bewerkt op: 27 oktober 2014, 16:51:45 door Haradigi »

compserv

  • Marklin CS 2 en I-train
  • Offline Offline
  • Berichten: 29
  • Modelspoor Hobby
Re: De BNLS forumbaan: wie wil meedoen?
« Reactie #282 Gepost op: 27 oktober 2014, 16:40:17 »
reken er maar op dat er meer komen die van mij komt ook nog een keer.

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 8404
  • Nooit uitgeklust....
Re: De BNLS forumbaan: wie wil meedoen?
« Reactie #283 Gepost op: 27 oktober 2014, 20:39:33 »
Dat zou top zijn! Gewoon lekker meedoen.  (y)

Gr.

Edsko

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 8404
  • Nooit uitgeklust....
Re: De BNLS forumbaan: wie wil meedoen?
« Reactie #284 Gepost op: 28 oktober 2014, 23:02:46 »
Hi,







Bovenstaande foto's lijken niets met modelspoor te maken te hebben, maar meer met een kroepoek proeverij. En toch is het modelspoor gerelateerd.
Dit moment is gefotografeerd tijdens het diner op zaterdagavond, nabeurs. Het was een moment waarop ik mij bedacht dat ik jullie allemaal een half jaar geleden niet kende. Jullie waren niet meer dan een nickname op een forum voor mij. Mensen achter een toetsenbord. Nu zit ik met jullie aan tafel in een Chinees restaurant en heb ik een top avond, wat heet, een top 4 dagen met jullie. Dat had ik een half jaar geleden nooit gedacht. Alleen maar durven dromen. Dat geld ook voor de mensen die niet op de foto staan.

Ik ben super blij dat ik de stap in het diepe genomen heb. Achteraf bleek het namelijk helemaal niet diep te zijn. We hebben allemaal een gemene deler en dat is de modelspoor hobby. Ieder op zijn eigen manier. En juist dat vind ik zo leuk en leerzaam.

Voor alle twijfelkonten op dit forum: als je ook denkt over meedoen, maar je durft niet of denkt niet te durven wil ik zeggen dat je gewoon de stap moet zetten. Ik was ook zo'n twijfelkont. Derailed (Henk), een van de bnls module bouwers, is ook 4 maanden geleden pas ingestapt, zonder enige ervaring in modelspoor. Maar stond wel mooi met zijn bak tussen de andere bouwers in en heeft ook een top weekend gehad. Ook ik heb niet veel ervaring met bouwen. Mijn bakje (Grasland) stond er kaal tussen. Dat heeft een reden, maar die uitleg past hier niet in. Maar reken maar dat die op Eurospoor 2015 klaar is of bijna klaar zal zijn. (y)

Dus twijfelkontjes, niet meer twijfelen. Gewoon instappen. Het maakt niet uit hoeveel ervaring je hebt, veel of weinig of zelfs geen. Het hele doel van de bnls module baan is een laagdrempelige manier van instappen en leren in de hobby. Zoals Peter vd Leek het al treffend beschreef: we bijten zelden.  ;D

Ik wil alle bnls module bouwers enorm bedanken voor hun inzet, geduld, openheid en vooral het plezier richting en met elkaar.

Misschien een emo-momentje, maar ik wilde wel mijn gevoel even delen. Heren, bedankt!  (y) (y)

Gr.

Edsko