Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Rick
Vandaag
om 13:36:30
29 november verkoop MSV
door
Rick
Vandaag
om 13:35:34
Smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning
door
Eric B
Vandaag
om 13:34:44
3d printen van ns daglichtseinen
door
weslyr
Vandaag
om 13:17:11
Gezocht: Digikeijs DR4088LN LocoNet GND
door
pjkramer
Vandaag
om 13:01:36
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 12:57:42
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
Vandaag
om 12:54:50
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 12:45:57
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Erik_omBC
Vandaag
om 12:44:22
Alternatieven voor servo's
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 12:37:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:32:43
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal.
door
RobVille
Vandaag
om 12:31:23
Bahnstrecke 5867
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:25:05
Nahmertaler Kleinbahn
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:17:49
Bruggen (H0) printen in 3d - fysieke brugdelen.
door
RobVille
Vandaag
om 12:03:04
Onderdeel zeer kleine schroef kabelbaan Brawa 6220
door
stoombr38
Vandaag
om 11:56:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:50:20
Nieuw huis, nieuwe baan
door
Benelux795
Vandaag
om 11:32:11
Baanplan Belkamp H0
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:29:45
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 10:06:42
Frans loodsje et cetera
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:41:09
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 09:40:21
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
Albert de Heer
Vandaag
om 09:19:09
Lodewickshaven
door
tothebeach
Vandaag
om 08:19:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
Vandaag
om 08:19:21
Geïsoleerd motorschild.
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 07:53:00
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:48:48
Fleischmania Nostalgia
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:35:36
Show je realistische treinsamenstelling
door
laurent
09 November 2025, 23:59:09
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
09 November 2025, 23:43:10
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Bemo BR 624/634
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omlaag
Auteur
Topic: Bemo BR 624/634 (gelezen 8373 keer)
Chris
Offline
Berichten: 18609
Bemo BR 624/634
«
Gepost op:
24 August 2013, 12:48:47 »
Heren experts
Bemo heeft net de BR 634 uitgeleverd in oceaan blauw-creme.
(euh, sinds Mei alweer lees ik net)
De BR 624/634 kwam ook in Nederland.
Ik heb interesse in de oceaan blauwe uitvoering.
Nu heb ik altijd gezocht op BR 624.
Vind ik ook zat foto's van in oceaan blauw/
Nu lees ik over een BR 634 in oceaan blauw.
Het model lijkt er erg op, zover ik kan zien hetzelfde, maar de vraag aan de kenners, is dat ook zo ?
Ik vind daar weer zat foto's van, maar in verkeersrood....
Kan ik de BR 634 in oceaan blauw inzetten op een grenslijntje naar Nederland ?
Linkje
http://www.ebay.de/itm/Bemo-1621820-Triebzug-BR634-607-614-DB-/400502921274?pt=DE_Modellbau_Modelleisenbahnen&hash=item5d3fd5983a
«
Laatst bewerkt op: 24 August 2013, 13:01:54 door Chris
»
Gelogd
T.Spat
Offline
Berichten: 2964
Re: Bemo BR 624/634
«
Reactie #1 Gepost op:
24 August 2013, 13:07:02 »
Hier in Enschede heb ik wel 624-stellen gezien (soms half rood-
half blauw/beige) maar nog nooit een 634...
Mvg,
Tis
Gelogd
********
Boerpost
Offline
Berichten: 158
ons geluk: Jente 08-09-09
Re: Bemo BR 624/634
«
Reactie #2 Gepost op:
24 August 2013, 13:23:01 »
Volgens mij heb ik tussen Nieuweschans en Groningen wel eens een 634 gezien. Ik weet niet zeker of ik er een foto van heb, zal zeer binnenkort even spitten. Uiterlijk was er geen verschil tussen een 624 en 634, alleen de 634 was aangepast om met hogere snelheid door de bogen te gaan. Doordat de verkanting dan niet goed uitkwam, werd meer gekozen voor de 614, welke aan de bovenzijde meer afgevlakt was.
Groetjes, Gert
Gelogd
draaischijf2000
Offline
Berichten: 71
Re: Bemo BR 624/634
«
Reactie #3 Gepost op:
24 August 2013, 13:28:47 »
De 634 kan zonder meer op het grenslijntje worden ingezet.
Ik ben daar in het laatste jaar van het destijdse bestaan van dat lijntje geweest en heb een cabinerit mee gemaakt van Enschede naar Gronau in de 634 603-5 in oceanblau/beige.Ik moest eerst naar Gronau , want de trein reed een rit heen en terug vanuit Gronau.
Dus , gewoon inzetten de 634.
Ik heb er overigens nog een foto van.
Met vriendelijke groet,
Romani-P
Gelogd
tijdperk 3 NS in opbouw
Chris
Offline
Berichten: 18609
Re: Bemo BR 624/634
«
Reactie #4 Gepost op:
24 August 2013, 13:29:48 »
Is besteld
«
Laatst bewerkt op: 24 August 2013, 13:37:14 door Chris
»
Gelogd
Remystoom
Offline
Berichten: 1192
Bestuur MSG-Drechtsteden
Re: Bemo BR 624/634
«
Reactie #5 Gepost op:
24 August 2013, 16:21:14 »
Bespreking binnenkort?
Grtjes Remy
Gelogd
Vrijwilliger Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. Favoriete Dampflok: Serie Br 52,52.80.81 enz,50.35-36,50 en 01.10
Chris
Offline
Berichten: 18609
Re: Bemo BR 624/634
«
Reactie #6 Gepost op:
24 August 2013, 16:23:05 »
Ligt eraan hoe snel Bemo gaat leveren.
Gelogd
dh3201
Offline
Berichten: 2515
Re: Bemo BR 624/634
«
Reactie #7 Gepost op:
25 August 2013, 11:18:36 »
Een 634 is niets anders dan een 624 welke is omgebouwd met luchtvering. Het verschil zal 'm dus in de draaistellen moeten zitten. Alleen heb ik daar in het echt nooit zo opgelet.
In het boekje "Triebwagen" van Horst J. Obermayer staat op blz 164 een foto van een luchtgeveerd draaistel.
De omgebouwde bakken behielden hun oude volgnummer.
Volgens dit boekje zouden de volgende luchtgeveerde nummers bestaan:
634: 603, 607, 608, 610, 613, 614, 617, 618, 619, 621, 627, 633, 651-659, 661, 664, 665, 666 (koprijtuig)
934: 422, 423, 441-450,506, 561-565 (tussenrijtuig)
Tussen Groningen en Leer/Oldenburg (en ook een binnenlandse slag Groningen - Nieuweschans v.v.) werden 624 en 634 door elkaar gebruikt.
Ik heb een foto van 26-9-1994 met een blauw/creme 634 603-5 in Groningen. Dus de luchtgeveerde 634 kwam ook in blauw/creme in Nederland.
Als ik zo mijn fotogegevens doorzoek bestonden de treinstellen aanvankelijk louter uit 624/924 of louter uit 634/934.
In 1998 kwam ik eenmaal een gemengde combinatie tegen (624+924+924+634), blijkbaar werd een defecte kopbak 624 vervangen door een luchtgeveerde kopbak 634.
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
Chris
Offline
Berichten: 18609
Re: Bemo BR 624/634
«
Reactie #8 Gepost op:
24 December 2013, 14:48:30 »
De Bemo is eindelijk onderweg.
Dus die kunnen we binnenkort eens bespreken.
Gelogd
Jasperkc
Offline
Berichten: 207
Re: Bemo BR 624/634
«
Reactie #9 Gepost op:
29 October 2017, 19:50:29 »
Hallo Allemaal,
Ik zit te overwegen om het treinstel te gaan kopen in 2018. Ik koop dan de wisselstroomversie. Dan moet ik de 1520 811 hebben en daarbij het tussenrijtuig 1522 811. Is er in de wisselstroomversie nog een 2de tussenrijtuig zodat ik van een 3delig treinstel een 4delig treinstel kan maken of is deze niet te koop? Is er ook nog een andere versie te koop in het bordauxrood of heb ik voor de andere kleur in tijdperk 4 alleen nog de oceaanblauw beige versie?
Groet, Jasper
Gelogd
Fred Peters
Offline
Berichten: 793
Yes we can!
Re: Bemo BR 624/634
«
Reactie #10 Gepost op:
29 October 2017, 21:01:38 »
Je koopt bij Bemo alleen de twee stuurstanden, los kan je daarna de 1 of twee tussen rijtuigen aanschaffen.
Nummers weet ik helaas niet, ik heb de gelijkstroomversie.
Fred
Gelogd
DB (AG) Regionalbahn III-VI H0 DCC
ad.M
Offline
Berichten: 752
Re: Bemo BR 624/634
«
Reactie #11 Gepost op:
30 October 2017, 09:44:11 »
Hallo Fred,
De tussenwagens (BR924 of 934) zijn bij Bemo al lang uitverkocht.
Ik heb er nog een in bestelling staan sinds begin 2016.
Heb 'n paar maanden geleden contact gehad met Bemo en ze konden mij niet vertellen wanneer en of überhaupt er nog tussenwagens geproduceerd zouden worden.
Ik zoek zelf ook nog 1 of 2 BR924/934 tussenwagens.
Mvg Ad
Gelogd
Deetrein
Offline
Berichten: 1663
Re: Bemo BR 624/634
«
Reactie #12 Gepost op:
30 October 2017, 13:36:27 »
Mooi project voor PIKO dan.
Ze hebben het treinstel al in 1:160 uitgebracht.
mvg, Erich
Gelogd
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's:
https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums
Fred Peters
Offline
Berichten: 793
Yes we can!
Re: Bemo BR 624/634
«
Reactie #13 Gepost op:
31 October 2017, 15:38:11 »
Ebay.de staat er vol mee... Rond 100 ps per wagenbak.
Hopen dat piko ooit nog eens met een H0 model gaat komen, de Bemo is op het technisch vlak waardeloos.
Fred
Gelogd
DB (AG) Regionalbahn III-VI H0 DCC
Locwissel
Offline
Berichten: 511
Re: Bemo BR 624/634
«
Reactie #14 Gepost op:
31 October 2017, 22:26:10 »
Hallo,
Met de bovenstaande mededeling treft Fred meteen de spijker op z'n kop:
Het Bemo treinstel is, ongeacht of het nu de 624 of 634 betreft, heel kort samengevat, een absurd duur half-fabricaat.
Wat uitgebreider:
Er moet heel wat aan het treinstel verspijkerd worden wil je een goed op de modelbaan inzetbaar exemplaar verkrijgen.
Daarbij komt dat bij het grote voorbeeld het treinstel mimimaal in een drie-delige samenstelling reed. Alleen: die wagen moet je apart zien te bemachtigen en daar zit 'm inderdaad nu juist de krux.
Zie er namelijk maar ééntje te vinden...
Gelukkig hoeft de tussenwagen qua kleurstelling niet persé bij de kopwagens te passen daar er in de praktijk ook veelal "gemixed" door elkaar werd gereden.Dat maakt de zoektocht weer iets gemakkelijker.
Zelf bezit ik een driedelig 2rail DC stel waarvan de koprijruigen blauw/beige zijn en het tussenrijtuig het zogenaamde oud-rood uit de bundesbahn-tijd.
Dit stel heeft diverse aanpassingen moeten ondergaan waaronder betere anti-slipbanden, verbeterde seinverlichting middels LEDs (de standaardverlichting via lichtgeleiders en gloeilampjes is echt heel slecht onderling van elkaar afgeschermd en de zichtbaarheid van m.n. de sluitseinen is uiterst beroerd), betere stroomafname via alle assen van beide koprijruigen (standaard stroomafname echt uitermate beroerd), betere stuurcabines zonder dikke "lichtschacht" in het midden (t.b.v. derde frontsein).
Uitermate lastig is ook dat de stroomgeleidende koppelingen niet bepaald soepel lopen, maar dat ook de betreffende soldeerverbindingen van de bedrading in deze kopplingen nogal gemakkelijk losgeraken.
Het middenrijtuig is daarbij ook nog eens dusdanig licht uitgevoerd dat deze door toedoen van de stroeve koppelingsmechanismen in bogen uit de rails wordt getild. Extra gewichtjes plaatsen is hier het devies.
Al met al nu niet bepaald een plug-and-play-treinstel voor een beginner...
Daarnaast is er nog ESU-sound in het stel gebouwd maar dat is uiteraard geen "must", maar puur een persoonlijke wens geweest.
Na al deze ingrepen kom je tor een acceptabel resultaat.
mocht Piko echter een H0 exemplaar van dit treinstel uitbrengen gaat de Bemo er meteen uit...
Als dat niet genoeg zegt...
U bent dus gewaarschuwd...
«
Laatst bewerkt op: 31 October 2017, 23:30:25 door Bert van Gelder
»
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Bemo BR 624/634