Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Ric
Vandaag om 10:50:20
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door T.Spat
Vandaag om 10:48:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door william_2
Vandaag om 10:47:16
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:29:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:12:38
LS Models 2024 door Dennis1984
Vandaag om 10:09:54
h0 diorama USA “The Paintshops” door meino
Vandaag om 10:05:20
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door gdh
Vandaag om 10:02:43
Einde Koemo ballast ??? door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:56:39
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
Vandaag om 09:55:32
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 09:29:39
Haandrecht materieel door gdh
Vandaag om 09:18:23
Het betere bochtenwerk door grossraumwagen
Vandaag om 09:11:59
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Servé
Vandaag om 07:46:32
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:14:29
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Corné81
Vandaag om 06:07:34
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
19 april 2024, 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
19 april 2024, 21:38:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
19 april 2024, 20:31:36
Cranicher Altbahn door Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Aachenau West door MichielB
19 april 2024, 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
19 april 2024, 18:36:00
  

Auteur Topic: "Spoor op Vleugels" in H0  (gelezen 107488 keer)

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Re: "Spoor op Vleugels" in H0
« Reactie #90 Gepost op: 15 december 2016, 09:29:51 »
Neen hoor gewoon doorgaan ik lees niet alleen ik kijk vooral naar de foto's en naar de filmkes.
Groetjes
Johnny

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3580
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: "Spoor op Vleugels" in H0
« Reactie #91 Gepost op: 15 december 2016, 09:46:20 »
Ojee, nu weet ik wel draadtje ik lezen moet over kerst, (y)
Gr. Joke

Tom Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 237
Re: "Spoor op Vleugels" in H0
« Reactie #92 Gepost op: 15 december 2016, 10:35:22 »
Zo is dat.

racer

  • Offline Offline
  • Berichten: 545
  • www.hondavriendenclub.nl
Re: "Spoor op Vleugels" in H0
« Reactie #93 Gepost op: 15 december 2016, 12:13:58 »
Ook trouwens wel eens mensen op donderdag aanwezig aangezien ik in de buurt woon en donderdag mijn dagje vrij is? Ik wil het best wel eens in het echt zien (y)
Groeten Bob
Fleischmann Ho Profirails (verborgen stukken Hornby) Twincenter tijdperk 3
Katzenfurt naar Fisherdorf

Met een sik

  • NS modellen wakkeren de hebberigheid aan
  • Offline Offline
  • Berichten: 817
  • mekkerend het leven door
Re: "Spoor op Vleugels" in H0
« Reactie #94 Gepost op: 15 december 2016, 12:14:09 »
Dag Jelle, (en alle andere forumleden die hun draadjes onderhouden)

Ik lees ze met plezier, maar om op al die draadjes te reageren wordt een dagtaak. Ga dus door met posten. (y)
Groet,

Gerard

Pinkelpa

  • EMV & BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 369
Re: "Spoor op Vleugels" in H0
« Reactie #95 Gepost op: 16 december 2016, 10:36:32 »
Fijn om wat reakties te ervaren!
Het posten van fotos van de baan - en trouwens ook het laten zien van ander werk van de leden van de EMV via onze website - vind ik leuk om te doen. Waar het mij ook om gaat, is dat ik het leuk vind om te proberen de makers wat in het zonnetje te zetten. en dat lukt natuurlijk gemakkelijker als ze 'mooi werk leveren'.  Het gaat mij dus meer om reakties naar de makers toe, en niet zozeer op het werk dat ik er zelf in steek.
Soms is het zo, dat details me meer inspireren, dan het totaal zoals bv. wanneer je met je handen op je rug op een afstandje naar de baan staat te kijken. MiniWorld in Rotterdam is prachtig, maar eigenlijk zou je er ook wel eens helemaal midden tussenin willen staan, toch?

@Racer: Wat de donderdag betreft, ik weet niet of dat geregeld kan worden. Neem eens kontakt op met onze secretaris?

@Edsko: die 29000 dat zijn alle bezoeken; is ook te achterhalen om hoeveel verschillende bezoekers het gaat?

mvg, Jelle

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8669
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: "Spoor op Vleugels" in H0
« Reactie #96 Gepost op: 16 december 2016, 11:25:47 »
@Jelle:

Zo'n reactie van jou zie ik vaker in bouwdraadjes voorbij komen van "voor wie doe ik het?".  Mijn eerste gedachte is dan altijd: "voor jezelf en niemand anders".  Dat anderen het mooi vinden en de moeite nemen om te reageren is mooi meegenomen. En dat is dan te waarderen. Zij nemen ook de moeite om het te doen. :)  Wat je zelf al aangeeft vind je het leuk om een draadje c.q. post te maken en te plaatsen. Als het goed is, is het geen verplichting om hier op het forum iets te posten. ;)

Waar het mij ook om gaat, is dat ik het leuk vind om te proberen de makers wat in het zonnetje te zetten. en dat lukt natuurlijk gemakkelijker als ze 'mooi werk leveren'.  Het gaat mij dus meer om reakties naar de makers toe, en niet zozeer op het werk dat ik er zelf in steek.

Dat geldt voor alle (bouw)draadjes op het forum. Iedereen die een draadje start wil graag aandacht voor zijn draadje en bouwkunsten. Al dan niet in de vorm van reacties en bezoekers. Met een groot forum zoals BNLS zullen niet alle draadjes de aandacht (en reacties) krijgen die sommige (bouw)draadjes verdienen.

Ik bekijk veel draadjes, zo ook deze, maar heb niet altijd de zin, tijd of tekst om te reageren. Ondanks dat iets mooi en leuk is om te volgen. Ik heb niet altijd zin om alleen " (y)" te plaatsen. Dat voegt niet altijd wat toe. Daar krijg ik soms iets te veel van een feestboek gevoel bij. Vraag ook af of jezelf niet precies hetzelfde doet? Wel een (bouw)draadje lezen en bekijken maar zelf geen reactie plaatsen? Waarom moet iemand anders wel een reactie in jouw draadje plaatsen en jij niet in die van een ander? Wat is het verschil tussen jouw draadje of  dat van iemand anders? Volgens mij niet veel. Iedereen doet zijn best om iets te laten zien. Het wel of niet reageren daar maakt iedereen zijn eigen afwegingen om het wel of niet te doen.

@Edsko: die 29000 dat zijn alle bezoeken; is ook te achterhalen om hoeveel verschillende bezoekers het gaat?

Nee, dat is volgens mij niet te achterhalen. Een tijdje Google Analytics gehad maar dat werkt volgens mij niet meer.

Groeten Ronald.
« Laatst bewerkt op: 16 december 2016, 11:31:25 door Ronald Koerts »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6091
Re: "Spoor op Vleugels" in H0
« Reactie #97 Gepost op: 16 december 2016, 12:00:14 »
Ook trouwens wel eens mensen op donderdag aanwezig aangezien ik in de buurt woon en donderdag mijn dagje vrij is? Ik wil het best wel eens in het echt zien (y)

@Racer,

Ik ben ook op andere dagen aanwezig in het museum. Daar is dus wel een mouw aan te passen

Gr, Hans

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8404
  • Nooit uitgeklust....
Re: "Spoor op Vleugels" in H0
« Reactie #98 Gepost op: 08 februari 2017, 23:16:05 »
Vandaag eens een bezoek gebracht aan het EMV lokaal, ik was toch in Eindhoven. Leuk om zoveel mensen daar met hun hobby bezig te zien. Wat bekende namen de hand geschud. Ik heb niet alle namen onthouden, ik hoop dat me dat vergeven wordt. ;)

Mooie baan! Jammer dat het werk stil ligt, maar dat zal vast goed komen.

@Jake: dank voor de gastvrije ontvangst en de rondleiding!  (y)

Eegtrain

  • Offline Offline
  • Berichten: 1019
  • Lid Modelspoorgroep Eindhoven
    • Project Tauernbahn
Re: "Spoor op Vleugels" in H0
« Reactie #99 Gepost op: 09 februari 2017, 09:28:09 »
@Edsko gezellig dat je er was! In ons ruime dependance is het ook mogelijk om een keer een bouwdag te organiseren, voor de liefhebbers; altijd welkom!  (y)
Groeten Jake

Pinkelpa

  • EMV & BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 369
Re: "Spoor op Vleugels" in H0
« Reactie #100 Gepost op: 09 februari 2017, 12:34:56 »
Zo, dan nu weer wat nieuws over onze museumbaan. In september gaan we ons 80-jarig bestaan vieren, en om dat luister bij te zetten, zijn leden (o.a. Mike en Jan, mede getriggerd door het enthousiasme van Jake) begonnen met het verder uitbouwen van de scenery rond station Eindhoven. Eindhoven is tenslotte groot geworden dankzij de verhuizing van Philips van Den Bosch naar Eindhoven, eind jaren 90 van de 19e eeuw. Een markant stadsbeeld is altijd de lichttoren geweest met zijn opvallend oranje-geel licht. Ook de gebouwen ervoor waren zeer karakteristiek en dus de moeite waard om op schaal na te bouwen. Er heeft trouwens ook een trammetje gereden en die willen we natuurlijk ook laten rijden. Enkele onderdelen van de gebouwen (cafe Central met de Tramhalt) zijn inmiddels in de spuiterij beland, waarvan akte:





Een eerste indruk van de opstelling, op de achtergrond is al een eerste impressie van het het lichtgebouw te zien:



In de achtergrond rechts is de aandrijving (in het blauw) van de tram al te zien. Het links afbuigend spoor was destijds onderdeel van het 'Bels Lijntje'.
En verder..... en cafe Centraal:



De voorgevel is nog een prototype, de uiteindelijke versie zal straks door vakkundige handen van de juiste kleuren worden voorzien.

Verder is nog interessant te vermelden dat ook het NBDS hoofdgebouw is afgerond en op de museumbaan geplaatst. Binnenkort ook daarvan wat plaatjes.

Jelle

Pinkelpa

  • EMV & BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 369
Re: "Spoor op Vleugels" in H0
« Reactie #101 Gepost op: 18 maart 2017, 16:24:45 »
Zo, wederom een teken van leven op dit draadje, al vind het BeneluxSpoor forumautomaat dat ik beter een nieuw draadje kan beginnen. Maar dat doen we niet, want dit draadje is meer een blog waar de voortgang van de EMV Museumbaan  te volgen is. We hebben een duidelijk signaal van het management van ons onderkomen gekregen, waarmee we met nieuw elan de toekomst ingaan. Er zijn nog wel wat delen die uit de grond gestampt moeten worden, en daar wil ik op onze website wat meer aandacht aan gaan besteden. Maar eerst weer een stukje gerealiseerd landschap op de baan.
Eerder zijn er al wat detailfotos van het havengebied getoond, en hier is daar een overzichtsfoto van, genomen vanaf ons 'kommandoplatform'.



Vanaf volgend weekend is het museum - en dus ook onze 'museumbaan' - weer open voor bezoekers. Kom vooral eens kijken naar details van wat er deze winter weer is gebouwd.
In gebied Gennep waren nog open plekken en op een van die plaatsen is inmiddels het gebied van het NBDS hoofdgebouw geland, tesamen met het doktershuis en de woning voor de baanwachter.

Pinkelpa

  • EMV & BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 369
Re: "Spoor op Vleugels" in H0
« Reactie #102 Gepost op: 18 maart 2017, 17:26:25 »
Hier dan wat fotos van de voormalige Noord-Brabantsch-Duitsche Spoorwegmaatschappij NBDS, waarvan er in steen niets meer te vinden is in Gennep:



Bij deze en de volgende foto is duidelijk te zien, dat de straat- en gebouwverlichting nog aan is, terwijl we daglicht vijnzen: het is tenslotte mooi weer, want er staan diverse schuiframen open. Puntje van aandacht voor de volgende keer: nachtfotografie dan wel verlichting uit. ;)



We hebben de beschikking over een dag-nacht verlichtingsritme op de baan en de scenery-verlichting zou daaraan mee moeten lopen. Iets voor de toekomst dus.
Voor wie geinteresseerd is in meer informatie: http://www.nicospilt.com/index_nbds.htm

Ik wil nog wat fotos laten zien, maar de regelmatig weerkerende "Internal Server Error" maakt dat ik het voor nu even opgeef.
Nieuwe poging: zelfde aantal dpi, zelfde aantal pixels breed, maar een minimaal andere uitsnede en kijk:



Het doktershuis staat nu aan de andere zijde van de trambaan, tegenover het gebouw van de NBDS. De vorige fotos ervan waren buiten genomen , deze noodzakelijkerwijs met kunstlicht.

Jelle
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2017, 08:50:19 door Pinkelpa. Reden: Uploaden werkte eerst slechts voor 2 van de 3 fotos. »

Pinkelpa

  • EMV & BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 369
Re: "Spoor op Vleugels" in H0
« Reactie #103 Gepost op: 19 maart 2017, 16:45:59 »
Nu het toevoegen van bepaalde fotos niet lukt, even een ander onderwerp: het 80-jarig bestaan van onze vereniging, al even vermeld. Hier 2 fotos die een indruk geven hoe het gebied bij Cafe Central er rond de jaren 20 van de vorige eeuw uitzag:








Wordt vervolgd....
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2017, 08:59:18 door Pinkelpa. Reden: zelfde upload issue als bij vorige post »

Pinkelpa

  • EMV & BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 369
Re: "Spoor op Vleugels" in H0
« Reactie #104 Gepost op: 11 mei 2017, 09:37:26 »
Weer wat plaatjes van toegevoegde details aan het "Spoor op Vleugels".



Bedrijvigheid op de Maas, bij het haventje van Gennep:





.... en dan is er tijd voor een 'bakkie' bij het Veerhuis in Oefelt, ook bij de Maasbrug, aan de andere zijde van de Maas bij Gennep (in geografische zin, maar bij ons niet). Het landschap compleet op schaal is onmogelijk; we moeten de werkelijkheid soms wat geweld aandoen:





En dan deze nog maar een keertje:



Wordt vervolgd....