Als het een richtlijn is, dan is het wel een verplichting. Je hebt alleen een bepaalde periode om het in te voeren en indien relevant ook vrijheid over de manier waarop. Dus het hangt een beetje van de inhoud van de richtlijn af of het invoeren van precies deze regels een verplichting is.
Wat ik erop tegen heb; (veiligheids)gesprekken worden er onnodig lang door
Een richtlijn is zeker geen verplichting. Er staat boven het originele document ook niet voor niets 'guidelines'.Groetjes,Emiel
Voor mij is 35100 vijfendertigduizendéénhonderd en 3500 of drieduizendvijfhonderd of vijfendertighonderd.
Overigens ben ik zo ook al bijna de mist ingegaan: Aanwijzing aki/ahob/aob voor overeg 67.4 schreef ik op in 76,4, omdat je in gedachten de koppeling maakt tussen het uitspreken van zeven en zevenzestig, omdat het een dubbel cijfer is. Dat wordt in de hand gewerkt omdat perrons en snelheden dus wel met volle uitspraak genoemd worden en niet cijfer voor cijfer. Ik kwam er ruim op tijd achter dat het door mij opgeschreven getal niet klopte, maar het is dus al een keer misgegaan en er zijn meerdere collega's die hetzelfde hebben meegemaakt.
Een richtlijn is wel degelijk een verplichting met de kracht van een Europese wet. In het Engels heet het een directive. Een echte richtlijn kan meer of minder concreet zijn, dat wel. Dus ik weet niet of exact dit systeem wordt voorgeschreven, mogelijk gaat het alleen om de verplichting regels voor een eenduidige communicatie op te stellen of zoiets.De vrijblijvende regelgeving heet een aanbeveling ofwel een recommendation.