Ik zie het al voor me, als machinist van een doorgaande internationale trein te Emmerich bijvoorbeeld: "Ik moet half uurtje stoppen hoor om de van achterste wagen de koppeling in de kleine haak te leggen, Ik heb een trein van bijna 700 meter....."
@ nederduitsemeester: @ mcn1986: Heb je het wel eens geprobeerd, dat dubbel inhangen . Ik wel, weet niet meer waarom, maar er was even geen andere mogelijkheid. Ik vermoed dat het was omdat de in de haak hangende koppeling dusdanig was vastgeroest dat die niet meer uit de haak te krijgen was (kan gebeuren met museummaterieel dat lang buiten en stil staat) in ieder geval is dat iets wat je enkel wilt doen om een losse wagen met kruipsnelheid te vervoeren. Iedere spoorman die z'n vak beheerst moet direct merken als die het al zou doen dat dit "not done" isMaar goed het zal net zo'n regel zijn als het goed inhangen van "de andere koppeling" (dit nadat er ooit een paar trek-duwtreinen gesplitst worden geraakt) De maatregel later daarna om ook nog met Ty-wraps te gaan werken heb ik altijd helemaal "the bloody limit" gevonden. Gewoon je vak goed uitoefenen zou genoeg moeten zijn