Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Teun
Vandaag om 10:54:54
Efteling spoorweg gaat elektrisch door Pauldg
Vandaag om 10:53:40
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:53:09
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:31:47
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Henk Veenstra
Vandaag om 10:28:02
ABLOAD gaat stoppen door Bor de Wolf
Vandaag om 10:25:16
Treinreizen met m'n vader door Keska
Vandaag om 10:16:51
DR4024 door Michaël dB
Vandaag om 09:59:28
NS 8400 van Werps door FritsT
Vandaag om 09:58:13
US figuren in 1:48 tijdsperiode 1930-1950 door Ronald Halma
Vandaag om 09:43:35
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door RK
Vandaag om 09:38:48
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Simplex
Vandaag om 09:06:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:24:01
Decals Star TE-5933 door spoorijzer
Vandaag om 08:08:42
Een kantoorbaan in schaal N door spoorijzer
Vandaag om 08:01:56
weerstandje en relais door Hans van Kampen
Vandaag om 00:37:21
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
Vandaag om 00:13:44
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Sven
Vandaag om 00:00:12
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
22 april 2024, 23:12:32
Bauarbeiten im gange door gdh
22 april 2024, 22:55:53
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
22 april 2024, 22:47:51
Tuinspoor en zo door RK
22 april 2024, 22:12:11
Haandrecht materieel door MathynK
22 april 2024, 22:00:31
Sankt Georgen. door AndrevdG
22 april 2024, 21:32:17
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
22 april 2024, 21:27:48
Piko Br 78 door Ronald Halma
22 april 2024, 20:55:34
Efteling stoomtrein finito door Gert Arkema
22 april 2024, 20:01:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
22 april 2024, 19:26:28
Bisonkit verdunner door Tom Z.
22 april 2024, 17:25:30
5 mei 100 jaar mC 9002 door Seinhuis
22 april 2024, 17:16:29
  

Auteur Topic: Boek Het grensbaanvak Nijmegen-Kleve 1957-1991  (gelezen 22835 keer)

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3786
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Boek Het grensbaanvak Nijmegen-Kleve 1957-1991
« Reactie #45 Gepost op: 29 september 2013, 12:38:32 »
ooit dit plaatje eens op internet gevonden:

toch wel bijzonder dat bloementransport in motorPosten.


grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re: Boek Het grensbaanvak Nijmegen-Kleve 1957-1991
« Reactie #46 Gepost op: 05 oktober 2013, 07:42:47 »
Een prachtig verzorgde uitgave die echt alle specials op deze lijn in kleur laat schitteren. Ik geniet van de platen en beveel dit boek elke liefhebber aan!
En zo'n grensstation als Kranenburg met die interessante treinen schreeuwt gewoon om nabouw op modules  ;D

grtz,
Wim

Dit is een uitstekend idee! De D-treinen naar München wisselden meestal van loc in Kleve, maar de sneltreinen van Nijmegen naar Keulen of Frankfurt/M wisselden de loc vaak in Kranenburg, waar ook rijtuigen werden aangekoppeld. Dus met een 2200 (in sommige winters met warme stoof) of BR23 tot Kranenburg, en dan met een BR23 of BR03 door naar Keulen. De Britse verlofgangerstreinen wisselden er ook een aantal jaren van loc: van BR38 op BR01. En dan natuurlijk het goederenverkeer dat in de jaren zestig nog omvangrijk was, en zowel met Duitse stoom als met 2200 en 2400 van Nijmegen naar Kranenburg reed. Om van de bloementreinen met de Mp's nog maar te zwijgen!
De D-treinen wisselden weliswaar niet van loc in Kranenburg, maar de bonte samenstellingen met onder andere plan D of Plan K rijtuigen zijn een lust voor het oog. 

Kortom: wie begint er een "Kranenburg-module"-draadje?
mvg, Heinz

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re: Boek Het grensbaanvak Nijmegen-Kleve 1957-1991
« Reactie #47 Gepost op: 05 oktober 2013, 08:08:17 »

plaatje geleend van Olav Casander


Plaatje geleend van Thomas

Een meter of 12 heb je wel nodig om het geloofwaardig neer te zetten  ;)
En veel tijd en geduld, een hoop spullen en een paar vriendjes om ermee te spelen  8)

« Laatst bewerkt op: 05 oktober 2013, 08:17:26 door Edgar »
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
Re: Boek Het grensbaanvak Nijmegen-Kleve 1957-1991
« Reactie #48 Gepost op: 05 oktober 2013, 10:22:47 »
Prima aktie om de beide draadjes samen te voegen!
Ik had het eerste draadje niet opgemerkt en in mijn enthousiasme een nieuw draadje geopend.

Ik heb bij het rustig doornemen van dit mooie boekwerkje tijdens mijn huidige vakantie een klein foutje opgemerkt in de tekst op blz.17. Daarin wordt gesproken over het ontbreken van de 3 punts verlichting. Deze is echter wel aanwezig n.m.l. middels een soort schijnwerper op het dak. Op de foto is deze wat moeilijk waarneembaar.

Bij het model dat Fleischmann heeft uitgebracht, dat inmiddels een uitloopmodel is, is dit ook goed te zien.

Groet,
Coen.

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re: Boek Het grensbaanvak Nijmegen-Kleve 1957-1991
« Reactie #49 Gepost op: 16 november 2013, 09:04:04 »
Zijn er nog meer (module)bouwers die zich hebben laten inspireren door Nijmegen-Kleve?
mvg, Heinz

Willemroelof

  • Offline Offline
  • Berichten: 15
  • Terug naar toen.
Re: Boek Het grensbaanvak Nijmegen-Kleve 1957-1991
« Reactie #50 Gepost op: 11 augustus 2014, 20:10:36 »
Hallo

Ja ik, maar ik zie dat er al een tijdje geen berichten zijn gepost.
Ik heb plannen zat, maar moet nog beginnen met het ontwerp van deze baan.
Ik ben er nog niet uit welk type rails ik wil gebruiken, eerst in dit draadje nog maar eens rondkijken.
Misschien dat dit me nog op ideeen brengt ;).

Groeten Willem

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re: Boek Het grensbaanvak Nijmegen-Kleve 1957-1991
« Reactie #51 Gepost op: 16 augustus 2014, 08:23:07 »
Het wellicht ook aardig om te vermelden dat de extra uitgave van Railkroniek uit 1990 over de lijn Nijmegen-Kleve via de vereniging VIEV te downloaden is: http://www.viev.eu/2014/07/railkroniek-80-1-nu-als-pdf-beschikbaar/
mvg, Heinz

teejay

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 7
  • Nijmegen Kleve dan toch maar.
Re: Boek Het grensbaanvak Nijmegen-Kleve 1957-1991
« Reactie #52 Gepost op: 04 november 2014, 22:54:03 »
Er ligt al een dikke laag stof op dit draadje maar ik ga toch een poging wagen om het motortje weer te starten.
Ikzelf heb mij Als jonge Nijmegenaar ook laten inspireren door dit traject en ben met een maatje van mij van plan om dit traject na te bouwen in H0. We doen alles heel rustig aan want dit wordt ons eerste project.
Ik heb onlangs ook het boek aangeschaft en we zijn langzaam plannetjes aan het maken.

is er al vordering aan de andere kant?

Groetjes,

Thièrry
« Laatst bewerkt op: 04 november 2014, 23:00:53 door teejay »