Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 18:46:44
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 18:41:49
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 18:39:43
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 18:33:51
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Dat overkomt mij niet. door Harryku
Vandaag om 18:25:36
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 18:05:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 17:56:15
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:06:34
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 15:03:34
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31

Auteur Topic: Eurospoor 2013  (gelezen 55231 keer)

Dennis83

• Offline Offline
    • DPhoto
Re: Eurospoor 2013
« Reactie #405 Gepost op: 25 October 2013, 18:59:04 »
Dan ga ik zeker even kijken.  :)

vrijbuiter55

• De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
« Reactie #406 Gepost op: 25 October 2013, 19:17:37 »
Ik heb 'm inderdaad gezien en had slechts een vermoeden van de locatie. BNLS plaatst dus drie dagen lang een soort 'off line Raadplaatje' op de stand.
Wil je meedoen, dan moet je naar Utrecht. De beurs sluit vandaag over een kwartiertje, dus ik zal mijn foto van het plaatje van vandaag na 18:00 uur hier plaatsen.
Morgen is er weer een nieuwe plaat te zien bij de BNLS-stand.

Overigens gaan sommige mensen letterlijk op hun knieën voor Beneluxspoor:

mvg,
Gert

En zo zie je maar weer, de stand van Beneluxspoor is " The place to be ".  (y) (y) (y)
Daar is de " krokettenstand " van Houten niks bij.  ;D ;D
« Laatst bewerkt op: 25 October 2013, 20:31:24 door Ronald Koerts »

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #407 Gepost op: 25 October 2013, 20:30:58 »
Ronald Koerts maakt vanavond de locatie bekend.

En het antwoord staat in dit draadje: BNLS Raadplaatje - De Uitslag

Tot morgen met een nieuw raadplaatje!

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #408 Gepost op: 26 October 2013, 20:07:08 »
Hoi!

Zo terug uit Utrecht. Een mooie dag gehad. Het was weer erg gezellig vandaag. Net als gisteren veel bekenden van het forum gezien. Leuke gesprekken gehad. Bijna een decoder uitgebrand op de testbaan :) De lok had al een opdonder, kortsluiting, op een tentoonstellingsbaan gehad maar de eigenaar wilde even weten of de decoder het overleeft had. Bij Hans via de programmer uitgelezen en ja hij werkt. Op de testbaan maar wat rondjes laten rijden. En opeens was het roken. De decoder werkt nog wel, heel apart met wat losse onderdelen van de decoder op de testbaan. Goed, de eigenaar heeft wat werk te doen, mogelijk een nieuwe decoder en in ieder geval nieuwe draden die waren wel helemaal kaal :)

O ja: Het antwoord van het raadplaatje staat wederom in dit draadje: BNLS Raadplaatje - De Uitslag

Tot morgen met een nieuw raadplaatje!

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Witte-Veder

• Offline Offline
« Reactie #409 Gepost op: 26 October 2013, 20:54:06 »
Ik ben vandaag ook langs geweest samen met mijn broer. Niet echt de tijd gehad om een praatje te komen maken. Vooral erg genoten van de beurs, de demonstraties en de banen. Ook heb ik diverse nieuwigheden gezien die mij interessant lijken om zelf mee te knutselen.
Gezelligheid kent geen tijd! / Ed

KNed

• Offline Offline
    • nederlof.net
« Reactie #410 Gepost op: 26 October 2013, 22:07:30 »
Ik ben ook geweest vandaag. Een aantal erg mooie banen gezien, met name de Engelse baan direct bij de ingang en station Hasselt zijn blijven hangen, prachtig!!

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

Zoedelaar

• Offline Offline
  • Den Zoedel; modeltramstad
« Reactie #411 Gepost op: 27 October 2013, 09:43:00 »
Na alle discussies wel/niet gaan, wel/niet te duur, wel/niet interessant hier op bnls met enige ergernis te hebben zien voorbij komen hebben wij gisteren, net als de 3 voorgaande jaren, Eurospoor bezocht. En het was de beste van de 4! De indeling in deze hallen was veel knusser en gezelliger, de banen é stands waren divers en over het algemeen van hoge kwaliteit én voor mijn zoon heel belangrijk, er was meer dan ooit veel doen voor kinderen.

Een dikke pluim voor de organisatoren!

De groeten van Yash en Olaf uit 'Den Zoedel'!
Olafs groeten uit 'Den Zoedel'; modeltramstad in ontwikkeling

* Kijk voor meer op Instagram 'Den Zoedel'

ice105

• Offline Offline
« Reactie #412 Gepost op: 27 October 2013, 12:33:26 »
Ten opzichten van vorig jaar was Eurospoor veel beter, bij de ingang had ik al een heel goed gevoel, ik heb eerst maar de Heki stand opgezocht waar ik al heel snel zowat tegen op liep ;D daar de nodig flor matjes voor mijn diorama aangeschaft, toen toch maar een zak met bomen erbij gekocht, toen had ik eigenlijk al het belangrijkste waarvoor ik eerst in Utrecht kwam, toen naar de dvd en kalenderstand bij de ingang, waar ik lang twijfelde welke dvd of blu-ray ik wilde aanschaffen, uiteindelijk de blu-ray van de Bernina bahn aangeschaft, toen kwam het waar ik vorig jaar in verband met een ontsteking in een kies niet aan toe kwam, echt genieten van de banen, ik heb daar hele mooie banen gezien, 1 baan sprong voor mij echt er bovenuit, dat was de Zwitserse baan, mijn favoriete land uiteraard, eerst had die baan redelijk wat storingen zoals ontsporingen, een tijdje later waren die volgens mij opgelost en reden die treinen daarop ook met Zwitserse precisie, later een rondje verkoop stands gedaan daar voerde Marklin niet als vorig jaar de boventoon, en Vollmer was gelukkig weer goed aanwezig, na een dvd van Rail alway gekocht te hebben, was ik toch wel moe geworden van het geslenter, oh ja, ik heb nog gesproken met een hobby collega, die hier al zo lang niet meer was geweest, hij vond dat Eurospoor erg achteruit is gegaan, hij zij dat vroeger 4 hallen daarvoor waren gereserveerd, zolang ik bij Eurospoor kom, weet ik niet anders dat het in 2 hallen word gehouden, ik kom vanaf 2006 bij Eurospoor, ik toen ben ik ook begonnen met de treinen hobby bouw :)
« Laatst bewerkt op: 27 October 2013, 12:39:11 door ice105 »
Rijden in een sprinter duurt een eeuw in al die sneeuw.

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #413 Gepost op: 27 October 2013, 12:54:31 »
Prima verzorging door BNLS crew , thx namens bemanning Decodershop (y)
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Stoker

• Offline Offline
« Reactie #414 Gepost op: 27 October 2013, 12:55:38 »
Gisteren,zaterdag zijn wij ook naar Eurospoor geweest.Eerst zouden wij niet gaan,maar toch besloten van wel.
Het was gezellig op Eurospoor.Het was beter dan de voorgaande jaren.Het was meer compacter.Hulde  (y).
De modelbanen vond ik van hoge kwaliteit.De mooiste baan waar ik naar bleef kijken was Hasselt.
Maar dat is misschien persoonlijk.
Waar ik ook reikhalzend naar uit keek,was de Daf van Artitec.Er stond een model bij hun.Maar volgens Artitec
moet ik wachten tot december.Het model sprak boekdelen.In één woord prachtig.Dat beloofd wat.
Heb verder weinig gekocht.Alleen wat van Preiser,een klok met de 1122 erop en een postkaarten kalender van de
RHB.
Verder een prachtige dag gehad.

Groetjes  Jan.

Reeks77

• Offline Offline
  • Rhb is Cool !! HOm Bernina
« Reactie #415 Gepost op: 27 October 2013, 15:30:55 »
Hoi,

Ik ben net terug van Eurospoor,het viel me tegen , was er dit keer als bezoeker .
Nog steeds race-banen, kale module met geen info en hangende clubleden achter hun baan en achtergrond, zo van we moeten weer.

Natuurlijk wel juweeltjes gezien , ik noem er een paar die mij extra wisten te boeien.

Immergut (beetje in een hoekje weggezet waar weinig mensen kwamen)
Lake Luisa ( perfekt afgewerkt , leuke opstelling van scenery , huizen en de actie eromheen )
VEB kombinat fleischerei(Erg geslaagd net als bovenstaande, gewoon mooi op een leuke ruimte)
De stand van bnls/modelspoorwijzer/mitropa (het dio met de enkelsporige lijn en brug sprak mij aan)

Een aparte vermelding waard vind ik toch wel MSV Haarlemmermeer.
Leuk gedaan en hopelijk een vervolg.

Groet Alexander
« Laatst bewerkt op: 27 October 2013, 15:40:28 door Reeks77 »

JvE

• Offline Offline
« Reactie #416 Gepost op: 28 October 2013, 12:22:35 »
Ben zaterdag ook naar Eurospoor geweest. Was voor mij wel weer een paar jaar geleden. Maar ik heb weer mooie banen gezien en weer nieuwe inspiratie opgedaan voor m'n eigen baanplan. Ben ook nog even langs de stand van Beneluxspoor.net geweest.
Leuk om dan ook de mensen achter dit forum ook eens te zien. ;)

Thuis ook maar weer eens met m'n baanplan aan de gang. Is een beetje blijven liggen door andere omstandigheden.
Zag ook een mooie Duitse baan waar een stuk van zo'n Rijn of Moezeltraject was nagebouwd, met zo'n wijnhelling zoals je dat daar hebt, het idee wat ik ook in mijn hoofd heb. Of het met de ruimte gaat lukken is nog vraag twee, maar met al 2,5 meter mudulebak(ken) langs de wand zou het moeten lukken om er een stukje van uit te beelden.
Groetjes,
John