Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 22:57:24
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
Vandaag om 22:55:21
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door grossraumwagen
Vandaag om 22:53:04
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39

Auteur Topic: Benelux Hondekop in collectie Stichting Hondekop (vier)?  (gelezen 29813 keer)

Sparrow

• Offline Offline
    • Treinen Fotografie
Re:Benelux Hondekop
« Reactie #45 Gepost op: 19 June 2013, 01:17:05 »
Wat een geweldig nieuws dat deze trein gered gaat worden!! Prachtding! Moet je eens voorstellen, een setup met de groene hondekop, geel/blauwe hondekop en benelux hondekop naast elkaar :o

Jamie

• Offline Offline
« Reactie #46 Gepost op: 19 June 2013, 10:34:45 »
Inderdaad goed nieuws,ik wist dat hij nog bestond en daar in leuven stond weg te kwijnen.
Hopelijk zit de wind in de rug voor stichting hondekop om dit prachtige stel hierheen te krijgen!
Is er al een datum bekend van eventuele overbrenging?
En met welk materieel zal hij worden overgebracht?
Mvg jamie diks

Ascona

• Offline Offline
« Reactie #47 Gepost op: 19 June 2013, 15:56:13 »
En met welk materieel zal hij worden overgebracht?
Mvg jamie diks

Gewoon panto's oplaten en rijden met die hap,hij is rijdend stilgezet dus hij zal t vast nog wel doen,immers wat is nou 25 jaar stilstand??? ;D
ALs ie nog rolvaardig is,dan is de 386 van het Spm michien een leuke trekkracht (vanaf de NL grens)
Groetjes Patrick

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
« Reactie #48 Gepost op: 19 June 2013, 19:05:27 »
Om verdere hype vorming te laten zorgen dat de transfer wordt afgeketst om welke reden dan ook.
Laten we 1st is afwachten tot men het officieel maakt.
Rust en ruimte kan men bij zulke zaken zeker wel gebruiken,het zal niet de 1ste keer zijn dat om wat voor reden ook men de stekker erop het laatste moment uit trekt.
Om dan nog maar te zwijgen over wanneer en met welke tractie men het stel ergens heen gaat brengen,want een stal plaats is volgens mij ook nog niet officieel bekend.
(of zie ik t nou krom/verkeerd  ??? )
Als het de stichting lukt zou dat geweldig zijn en zal men t vast wel "officieel" melden,daarna zien/horen we wel verder wat er gaat gebeuren.
Op naar een geslaagde transactie en een "nieuw" fraai treinstel uit de NL historie  (y)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Ascona

• Offline Offline
« Reactie #49 Gepost op: 19 June 2013, 20:47:54 »
en dat het een nmbs stel is,is alleen maar een nummerkwestie,toch?
De NS en NMBS stellen waren indentiek,toch
Groetjes Patrick

Tedo

• Offline Offline
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
« Reactie #50 Gepost op: 19 June 2013, 21:38:48 »
Ja. En is juist leuk toch; een Belgisch stel met Nederlandse roots?
Grtz!
Tedo

timtrein

• Offline Offline
« Reactie #51 Gepost op: 19 June 2013, 22:07:57 »
Erger dan het op het eerste gezicht lijkt, de roestplekken zijn door de Belgen behandeld met zwarte roestwerende menie.
Owatrol, zou ik zeggen, een roestbinder / fixeerder

Sparrow

• Offline Offline
    • Treinen Fotografie
« Reactie #52 Gepost op: 22 June 2013, 01:53:04 »
Om verdere hype vorming te laten zorgen dat de transfer wordt afgeketst om welke reden dan ook.
Laten we 1st is afwachten tot men het officieel maakt.
Rust en ruimte kan men bij zulke zaken zeker wel gebruiken,het zal niet de 1ste keer zijn dat om wat voor reden ook men de stekker erop het laatste moment uit trekt.
Om dan nog maar te zwijgen over wanneer en met welke tractie men het stel ergens heen gaat brengen,want een stal plaats is volgens mij ook nog niet officieel bekend.
(of zie ik t nou krom/verkeerd  ??? )
Als het de stichting lukt zou dat geweldig zijn en zal men t vast wel "officieel" melden,daarna zien/horen we wel verder wat er gaat gebeuren.
Op naar een geslaagde transactie en een "nieuw" fraai treinstel uit de NL historie  (y)
Ach, laat mensen enthousiast zijn en hun fantasie de vrije loop laten ;) Als er niemand geinteresseerd zou zijn zou zo'n stichting geen draagvlak hebben. Die zijn denk ik alleen maar blij met zulk enthousiasme.

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
« Reactie #53 Gepost op: 22 June 2013, 11:42:38 »
Tuurlijk is enthousiasme goed.
Zolang die enthousiasme verblijft tot hier en daar op een forum wat praten is er niks mis mee.
Maar ik heb begrepen dat in vroegere pogingen tot dingen aanschaffen van particulieren of bedrijven men wel is massaal ging navragen bij ofwel de stichting ofwel de andere zijde over wat hoe en waar en wanneer.
En dat dan veelvuldig door een hoop mensen.
Dat heeft schijnbaar al is geresulteerd in einde "transactie " en dat is erg jammer denk ik.
Als men bepaalde afspraken heeft over bv anoniem blijven of dat het onder bepaalde voorwaarden kan worden geregeld,en er komen ineens een hoop personen "graven/kamervragen stellen" aldaar dan werkt dat dus averechts.
Ik zou het erg zonde vinden als men dit treinstel moet laten staan waar het nu staat door dat er personen ineens dingen gaan doen zoals hierboven beschreven,vandaar dat ik dat verhaaltje typte  ;)
Dat men later als alles is geregeld enthousiast wil gaan helpen om dat stel te restaureren,dat is dan natuurlijk alleen maar  (y)

Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #54 Gepost op: 22 June 2013, 11:47:15 »
Ik denk niet dat overenthousiasme in dit verhaal er voor gaat zorgen dat het Beneluxstel niet naar Nederland komt. Als ik me niet vergis wil men in België van dit stel af omdat er en flinke opschoning plaats vindt van het museummaterieel ivm de bouw van een heus spoorwegmuseum in België. Andere delen van de collectie zijn bijvoorbeeld al overgedaan aan diverse Belgische museumspoorlijnen (zie ook OdR 2013-4, waar staat dat NMBS-holding niet uitsluit dat sommige museumstukken naar Nederland vertrekken).

Overenthousiasme is wel iets om rekening mee te houden bij het bewaren/veiligstellen van oude rijtuigbakken die nog in gebruik zijn als woning en waarvan de eigenaar wellicht heel voorzichtig gemasseerd moet worden om de bak(ken) tzt af te staan aan een museumorganisatie. Denk bijvoorbeeld aan de recent door de SGB verworven HSM-bak. Ik weet dat men indertijd niet blij was dat deze bak opeens opdook in het boek over de HIJSM op de lijst met bewaard gebleven HSM materieel...

Eelco
« Laatst bewerkt op: 22 June 2013, 11:55:25 door NS8714 »

AB 7216

• Offline Offline
    • Dwangrail.nl
« Reactie #55 Gepost op: 23 June 2013, 08:58:27 »
Denk bijvoorbeeld aan de recent door de SGB verworven HSM-bak. Ik weet dat men indertijd niet blij was dat deze bak opeens opdook in het boek over de HIJSM op de lijst met bewaard gebleven HSM materieel...

Eelco

Hoi Eelco,

Dit laatste is niet waar. De schrijver van dit deel van het boek is ook degene dit mede verantwoordelijk is voor het redden van dit rijtuig. Het vermelden was een bewuste keuze.
Waar de clubs niet gelukkig mee zijn, is het melden van nog niet bekende rijtuigen op fora's.
Dit heeft in het verleden problemen opgeleverd, door de vele "bezoekers" die nog even onderdelen kwamen "redden". Dit heeft schade aan de rijtuigen opgeleverd. En vooral ook veel onwil bij de eigenaren, omdat sommige "bezoekers" wel heel erg lomp waren.
Het is beter om dit soort info rechtstreeks te melden bij de desbetreffende clubs.

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #56 Gepost op: 23 June 2013, 09:46:53 »
Dit laatste is niet waar. De schrijver van dit deel van het boek is ook degene dit mede verantwoordelijk is voor het redden van dit rijtuig. Het vermelden was een bewuste keuze.

Okay, dat kan. Wat ik schreef is alleen wat ik heb gehoord van een andere (betrouwbare) bron.

Eelco

Erikvd14

• Offline Offline
Re: Benelux Hondekop
« Reactie #57 Gepost op: 10 July 2015, 13:58:23 »

Post49

• Offline Offline
  • NS Tijdperk II-B / III-A&B Vlaardingen
« Reactie #58 Gepost op: 10 July 2015, 14:05:01 »
 (y).

Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #59 Gepost op: 10 July 2015, 14:16:51 »
 (y)