Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Bauarbeiten im gange
door
Wim Vink
17 June 2025, 23:26:51
Rails roestig verven
door
Ferdinand Bogman
17 June 2025, 23:21:16
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Intermittende kortsluiting
door
Albert de Heer
17 June 2025, 23:08:36
Frans loodsje et cetera
door
Scratchbuilt
17 June 2025, 22:54:41
Station Roodeschool
door
MOVisser
17 June 2025, 22:45:22
Klein baantje 1200x1200mm
door
Laenderbahn27
17 June 2025, 22:32:53
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended
door
spock
17 June 2025, 22:28:16
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM
door
Longtall203
17 June 2025, 22:23:30
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
j.ossebaar
17 June 2025, 22:05:45
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifheeft?
door
AlbertG
17 June 2025, 21:54:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
17 June 2025, 21:47:19
US diorama in H0
door
wob
17 June 2025, 21:39:14
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald
door
Ronald Halma
17 June 2025, 21:28:37
Br 38 Piko Superen.
door
wob
17 June 2025, 21:17:09
Aachenau West
door
wob
17 June 2025, 21:10:25
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
17 June 2025, 20:54:52
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Olav
17 June 2025, 20:42:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald69
17 June 2025, 20:15:59
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70
door
Mispoes
17 June 2025, 20:11:21
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset
door
Petertje
17 June 2025, 19:54:04
Piko Smart Control Wlan Problemen..
door
Modeltreinmulder
17 June 2025, 19:01:17
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Vroeger
17 June 2025, 18:02:55
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
17 June 2025, 15:50:25
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0
door
Peter Kleton
17 June 2025, 09:49:40
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
Huup
17 June 2025, 09:27:54
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - NS 3737 in 1:40
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Werkspoor - NS 3737 in 1:40 (gelezen 14413 keer)
Sgerittse
Offline
Berichten: 76
Re: BNLS-Werkspoor - NS 3737 in 1:40
«
Reactie #45 Gepost op:
18 May 2014, 21:15:39 »
Hoi Wout,
Het geheel is uit 1 stuk geprint, ik wou geen support gebruiken want dan is de mogelijkheid dat je veel moet bewerken.
Wel moet ik zeggen dat ik de maten (Diktes) wat aangepast heb t.o.v. model loco.
Momenteel ben ik even bezig met onderhoud aan de printer (hoop werk)
Want ik merkte bij het uitprinten van de achterbuffer dat de printer wat problemen had, dus schoonmaken die printkoppen.
De foto van de buffer ga ik er los op plakken, ik mag dan wel een duo printer hebbben (voor 2 kleuren) maar heb nog geen idee hoe dat in zijn werking gaat.
Ook zal ik veel delen los moeten printen vanwege de beperking van de maten t.b.v. de printer.
Als het goed is krijg ik van aanstaande week een langere glasplaat binnen waardoor het mogelijk is om het wel voor elkaar te krijgen.
Groet,Sven
Gelogd
WSB
Offline
Berichten: 41
Re: BNLS-Werkspoor - NS 3737 in 1:40
«
Reactie #46 Gepost op:
28 July 2014, 17:00:19 »
Hoi allemaal,
Ik heb weer tijd gevonden om aan de 3737 te werken. Allereerst heb ik het langst liggende onderdeel aangepakt: de krukas. Deze zit nu helemaal in elkaar. Ik heb hem op een andere manier gebouwd dan de eerste krukas en op de zwakke punten (waar de eerste regelmatig brak) zit hij extra stevig in elkaar middels een stripje messing dat ik over de solderingen heen heb gezet. Van messing buis maakte ik twee afstandsbusjes die een eind maken aan de enorme zijdelingse speling van de krukas. Hierna zette ik de schaarstangen weer vast aan de tuimelhefboom. Dit betekende ook dat de ketel tussen vuurkist en rookkast vastgezet kon worden. Maar voordat ik daar aan toe kwam moest ik eerst de messing sierranden en de dom nog schilderen. Bestudering van de foto's die ik tijdens Sporen naar het Front van de loc heb gemaakt leerde mij dat ik ook een messing band heb geschilderd die helemaal niet op de loc zit, dus daar moet ik binnenkort even wat aan veranderen. De schoorsteenkrans maakte ik van een stukje ijzerdraad dat ik om de schoorsteen heen boog en vastplakte. Tijdens het schilderen heb ik die ook meteen meegenomen. Verder heb ik zowel op de tender als op de loc de bufferbalken rood geschilderd. Nog niet overal even netjes, maar daar komt wel verandering in als ik de tender zijn definitieve laklaag geef.
Bij het detailleren aan het machinistenhuis heb ik de plaat met alle meters aangebracht. Mijn metertjes waren alleen wel iets aan de maat, waardoor ik één te weinig kwijt kon. Ik heb ze gemaakt van een stuk gietboom dat ik over had van een ander project (een Handley Page Halifax van Revell). Dit heb ik in messingkleur geschilderd. Vervolgens heb ik het in stukjes gesneden die haast zonder nabewerking voor meters door kunnen gaan. De leidingen die er uit komen heb ik gemaakt van koperdraad. Door een lusje aan het koperdraad te maken en daar een drupje lijm in te doen kon ik het metertje goed stabiel en met weinig lijm vastzetten op de plaat. Verder heb ik het gordijntje gemaakt dat boven aan de achterwand van het machinistenhuis zit. Ook zit de vuurdeur er in, maar daar heb ik nog geen foto's van.
Als laatste heb ik aspotten en veerpakketten in het loopdraaistel gezet. Omdat ze goed verborgen liggen heb ik hier met iets minder details volstaan dan bij de aspotten en veerpakketten op de tender, maar ze zitten er wel.
Dit alles betekent dat ik de voorste drijfwielen terug kan gaan zetten. Daarna kan ik de drijfstangen en koppelstangen terugplaatsen en het frame gaan detailleren. Ook ben ik bijna toe aan leidingen leggen, en dat is altijd wel een aardig klusje.
Deze keer alleen twee overzichtsfoto's:
Groetjes,
Wout
Gelogd
NS 3737 in 1:40
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - NS 3737 in 1:40