Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
nieuw te leggen sporen passend maken
door
onmogelijkhier
Vandaag
om 16:08:15
Marklin Telexkoppelingen blijven hangen
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 15:51:59
Zoekfunctie ?
door
VAM65
Vandaag
om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Keska
Vandaag
om 14:48:26
Werps Soldeerworkshop
door
Marco Staartjes
Vandaag
om 14:47:12
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54
door
Peter Kleton
Vandaag
om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald.
door
MaraNCS
Vandaag
om 14:25:44
FFA koelwagen
door
Duoblock
Vandaag
om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
sncf231e
Vandaag
om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem
door
Rick
Vandaag
om 13:24:51
Punt- en hartstukken
door
1200blauw
Vandaag
om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit
door
Bahn-AG
Vandaag
om 12:42:50
US diorama in H0
door
moonlicht
Vandaag
om 12:40:54
Doornvliet
door
raymond erdtsieck
Vandaag
om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails)
door
eitreb
Vandaag
om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
gdh
Vandaag
om 11:55:50
7 april De Karel on tour
door
NL-modelspoor
Vandaag
om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein)
door
Arjan6511
Vandaag
om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:19:47
Beekdaelen in H0
door
VulcanRaven
Vandaag
om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens
door
henk
Vandaag
om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder.
door
NTeering
Vandaag
om 10:23:47
MSV Post B, even voorstellen...
door
Rsd1000
Vandaag
om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag
door
Jelmer
Vandaag
om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
DJV
Vandaag
om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Pauldg
Vandaag
om 07:52:09
NS 8400 van Werps
door
MathynK
Vandaag
om 07:05:15
Al mijn goede ideeën...
door
bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;)
door
bask185
28 maart 2024, 22:51:58
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - ACTS combi
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Volgende
- [
1
]
2
3
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Werkspoor - ACTS combi (gelezen 15042 keer)
henk
Offline
Berichten: 21633
BNLS-Werkspoor - ACTS combi
«
Gepost op:
08 juli 2007, 13:56:22 »
Ik wil toch wel erg graag de 'klassieke' ACTS combi van 6700 en 1250 en liefst voordat het grote voorbeeld van de rails verdwijnt.
Zoals bekend levert Roco een mooi model van de 6700, helaas met klungelige verlichting, maar die heb je in zo'n combi helemaal niet nodig.
De 1250 wordt lastiger.
Philotrain is te duur.
Mätrix laat nog op zich wachten, heeft een matige aandrijving en het model wordt veel te duur om als dummy te gebruiken.
Er is een Lima ACTS 1253. Lima had zelfs de moeite genomen de kap te moderniseren. Het model heeft verder alle beperkingen van de Lima en de kleurstelling is niet best. Maar ik heb al een paar fraaie ombouwresultaten gezien. Helaas is die Lima inmiddels schaars geworden, zodat het model meestal ook veel te duur is.
Ik was al bezig dan maar een geel-grijs exemplaar te verbouwen toen ik in een oude onderdelenvoorraad een losse kap van de Lima ACTS 1253 tegen kwam. "Moet dat kosten?" " Neem dat ding maar mee!" Liet ik mij geen twee keer zeggen.
Ik heb nu dus een gemoderniseerde kap en een onderstel van de geel-grijze 1200. Voorwaar geen slecht begin.
Maar eerst moet het technisch allemaal kloppen. Om te beginnen de modellen electrisch gekoppeld in verband met de verlichting in de 1200 en de matige stroomafname van de Lima. Daarna de Lima gedummyficeerd. Kwestie van twee tandwieltjes verwijderen. Zelden een Lima 1200 zo mooi zien lopen.
Voor het eerst een Heljan koppeling gebruikt en dat zijn perfecte dingen. Een feilloze electrische verbinding en toch gemakkelijk te ontkoppelen.
De komende weken ga ik in de schaarse hobby-uurtjes de Lima kap aanpakken. Het spuitwerk ga ik niet zelf doen. Een mens moet zijn beperkingen kennen en die bies gaat mij capaciteiten te boven.
Hmm, zouden de raampjes van de Mätrix 1211 passen? Die van de 1213 pasten wel, maar dat onderdeel van de oude 1200 is dan ook niet meer verkrijgbaar.
«
Laatst bewerkt op: 08 juli 2007, 14:01:00 door henk
»
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
WillemNS
Gast
Re: BNLS-Werkspoor - ACTS combi
«
Reactie #1 Gepost op:
08 juli 2007, 14:02:02 »
Lijkt me een leuk project, leuk voor je dat je de ACTS kap op de kop hebt kunnen tikken.
Willem
Gelogd
Bart Zegers
Offline
Berichten: 858
Re: BNLS-Werkspoor - ACTS combi
«
Reactie #2 Gepost op:
08 juli 2007, 15:51:36 »
Leuk project om te volgen. Wil dit zelf ook nog doen, zodra ik daar de tijd kan vinden.
Volgens mij heeft G&MS vacuum gevormde ramen voor de 1200 van Lima, mogelijk is dat wat voor je.
Bart
Gelogd
Met vriendelijke groet, Bart
Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS
rail4marcel
Offline
Berichten: 5280
Re: BNLS-Werkspoor - ACTS combi
«
Reactie #3 Gepost op:
08 juli 2007, 17:34:42 »
Leuk draadje. Ik ben wel benieuwd moet dit zelf namelijk ook nog doen eigenlijk.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
Ries
Offline
Berichten: 933
Re: BNLS-Werkspoor - ACTS combi
«
Reactie #4 Gepost op:
08 juli 2007, 17:40:26 »
Cool
Net als in het echt, 1200 plat gooien en de 6700 het werk laten doen, lekker rustig op de 1200.
Nog een voordeel, er hoeft geen bovenleiding te hangen.
Regelmatig reed een 1200 met 6700 op de havenspoorlijn, het leukste was om met de beugels omhoog aan te komen rijden
Met een vierspan 2200'n was het ook altijd prettig om de eerste lok "uit" te gooien en de overige drie het werk te laten doen. Was niet helemaal optimaal voor de batterijen, maar nogmaals wel heerlijk rustig
Succes
Ries
Gelogd
System-M
Offline
Berichten: 492
Re: BNLS-Werkspoor - ACTS combi
«
Reactie #5 Gepost op:
08 juli 2007, 20:17:55 »
Interessant draadje om te volgen! Mogelijk dat ik ook zoiets ooit nog eens ga doen. De Belgische 6700 heb ik sinds afgelopen weekend, dus het begin is er al
@Henk: mocht je geïnteresseerd zijn in de vacuüm gevormde GM&S ramen dan kan je die eventueel van mij overnemen (ongebruikt). Ik heb die destijds aangeschaft maar tot ombouw van mijn Lima is het nooit gekomen, want opeens was Mätrix daar.....
grtz
Marc
Gelogd
Grt
Marc
neudalhausenstadbahn
Offline
Berichten: 2875
Re: BNLS-Werkspoor - ACTS combi
«
Reactie #6 Gepost op:
08 juli 2007, 21:02:00 »
Henk, je 6700 zal nu ook wel super lopen met de stroom afname van de 1200 erbij, of heb je die alleen voor de verlichting gekoppelt?
Groetjes Michiel
[Edit] ik denk altijd hoe meer stroom afname hoe beter
«
Laatst bewerkt op: 08 juli 2007, 21:32:04 door neudalhausenstadbahn
»
Gelogd
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.
rail4marcel
Offline
Berichten: 5280
Re: BNLS-Werkspoor - ACTS combi
«
Reactie #7 Gepost op:
08 juli 2007, 21:29:13 »
Daar heb je die 1200 niet voor nodig hoor :p.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
henk
Offline
Berichten: 21633
Re: BNLS-Werkspoor - ACTS combi
«
Reactie #8 Gepost op:
08 juli 2007, 21:37:06 »
Kappen teruggezet om te kijken of het kleine Symobamechaniek op de 1253 goed is geplaatst. Zit tot op de milimeter goed. De combi gaat probleemloos door de kleinst gebruikte boog.
Sterker, het scheelt weinig of de buffers van de 6700 kunnen gewoon onder die van de 1250 door. :-| De Lima staat nu eenmaal een tikkie te hoog op de poten. Hmm, er staat me bij dat het goed te doen is om het ding een milimetertje of 2 te laten zakken. Hoe zat dat ook alweer?
@Marc, ik zal het in mijn achterhoofd houden. Ik wil eerst eens kijken of er gedeelde zijraampjes zijn te vinden.
@Michiel, de stroomafname is doorgekoppeld, dus de bedrijfszekerheid van de 6700 wordt er ook niet slechter van. Nou was daar al niet veel mis mee.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9858
Re: BNLS-Werkspoor - ACTS combi
«
Reactie #9 Gepost op:
09 juli 2007, 20:47:35 »
de 1200 laten zakken gaat prima, ik weet zelf alleen ook niet meer precies hoe... maar gewoon eens aan de binnenkant van de kap kijken welke randjes en pielewiepjes het onderstel raken en daar een millimeter of 2 vanaf snokken wil weleens werken, kwestie van boerenverstand. Bij een 1300 is het wat moeilijker, want die staat functioneel te hoog (anders paste de motor niet) dus moet er middels een slijpschijf of zo een stuk van de motor geragd worden, maar bij de 1200 is dat niet nodig bij mijn weten.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
henk
Offline
Berichten: 21633
Re: BNLS-Werkspoor - ACTS combi
«
Reactie #10 Gepost op:
09 juli 2007, 21:05:51 »
Ja, de 1200 staat ook een tikkie scheef. Het loopdraaistel wat laten zakken is eenvoudig, heb ik al gezien. Zit gewoon een afstandbusje onder de bodemplaat dat kan worden ingekort. Als ik daar mee begin, staat het model recht en ben ik misschien al een heel eind.
Maar eerst de kap aan alle kanten doorboren.
Gaten voor de isolatoren van de panto's.
Gaten voor de grijpijzers bovenop de neus.
Gaten voor het slangengebeuren op de bufferbalk.
Vergeet ik wat?
Weet het al, derde frontsein doorboren.
«
Laatst bewerkt op: 09 juli 2007, 21:38:48 door henk
»
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Streamliner
Offline
Berichten: 908
Re: BNLS-Werkspoor - ACTS combi
«
Reactie #11 Gepost op:
09 juli 2007, 21:29:04 »
Schitterende combi. Nu al, zo iets zou ik ook wel willen. Nou heb ik alleen geen van beide nog in huis
maar dat zie ik ook nog wel. Trouwens, ik weet niet hoe het is afgelopen met de ACTS wagens van oskar. Zijn die nog uitgekomen of niet? Ik zag op de site van Modeltreinexpress dat ze niet meer uitkomen. Lijkt me jammer want het zou in combinatie met dit of een ACTS 7100 van Mehano zeker goed staan op de modelbaan.
Gelogd
rail4marcel
Offline
Berichten: 5280
Re: BNLS-Werkspoor - ACTS combi
«
Reactie #12 Gepost op:
09 juli 2007, 22:20:41 »
Dat bedrijf is failiet gegaan volgens mij. Maar laatst werd gemeld dat deze wagens misschien toch nog komen. Zie ook het draadje over die wagons.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
Streamliner
Offline
Berichten: 908
Re: BNLS-Werkspoor - ACTS combi
«
Reactie #13 Gepost op:
10 juli 2007, 10:30:00 »
Kun je me de link van dit draadje even geven. Kom ik er wat makkelijker. Ik ben hier net nieuw dus vandaar
. Het zou trouwens mooi zijn als ze toch kwamen.
Gelogd
Geoffrey Korstanje
prutser
Offline
Berichten: 1664
Re: BNLS-Werkspoor - ACTS combi
«
Reactie #14 Gepost op:
10 juli 2007, 10:32:52 »
Zie
hier.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Volgende
- [
1
]
2
3
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - ACTS combi