Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
Vandaag om 09:05:21
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:44:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:41:55
NS 1700 transfers door Kees-Jan
Vandaag om 08:23:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 08:19:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 08:09:34
Stationsplein Baden Baden door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 05:42:42
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
20 July 2025, 23:48:17
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
20 July 2025, 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
20 July 2025, 23:14:35
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
20 July 2025, 21:27:28
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
20 July 2025, 20:13:45
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
20 July 2025, 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
20 July 2025, 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
20 July 2025, 17:25:53
Roco Plan T door 008200
20 July 2025, 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
20 July 2025, 15:53:42
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
20 July 2025, 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
20 July 2025, 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
20 July 2025, 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
20 July 2025, 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
20 July 2025, 11:51:04

Auteur Topic: Jongens jagen machinist de stuipen op het lijf  (gelezen 3413 keer)

Klaas Boekema

• Offline Offline
  • Lid Friese Modelbaan Club
Jongens jagen machinist de stuipen op het lijf
« Gepost op: 08 May 2013, 12:23:37 »
In India ligt het grootste spoorwegsysteem van Azië. Het is met 60.900 kilometer spoor het op één na grootste spoorwegsysteem van de wereld.

Nadeel van het spoorwegsysteem is dat het vaak onbeveiligd is. Dit zorgt ervoor dat men nog al eens stunts wil uithalen. Zo ook op deze spoorbrug waar deze twee jongens de machinist de stuipen op het lijf hebben gejaagd.

http://www.liveleak.com/view?i=918_1367951965

Dit stukje tekst plus filmpje stond op transport online

Het is gewoon levensgevaarlijk wat die jongens doen

Gr. Klaas
M.v.g. Klaas Boekema

Behalve H0 rijdt ik ook N, heeft toch wel wat van 2 soorten schalen snoepen

Emiel_nl

• Offline Offline
Re:Jongens jagen machinist de stuipen op het lijf
« Reactie #1 Gepost op: 08 May 2013, 13:36:29 »
Volgens mij heeft dit niets met wel of geen spoorbeveiliging te maken. Maar ach, ook dichter bij huis gebeuren zulke zaken. En nog van een gewaagder kaliber dan wat er in dit filmpje gebeurd.
Groetjes,
Emiel

Niels B

• Offline Offline
    • Arnhem in de jaren ´80
« Reactie #2 Gepost op: 08 May 2013, 13:52:20 »
Niet te veel aandacht aan geven zou ik zeggen. Hoe meer mensen dat filmpje bekijken, hoe leuker ze het vinden... Halve zolen zijn het.

grt,
Niels

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #3 Gepost op: 08 May 2013, 14:01:08 »
Mwah, ik denk niet dat een paar indiaase straatjongens nou op BNLS gaan kijken of hun filmpje daar bekijks trekt. Lijken me wel twee prima kandidaten voor een Darwin-award...

Niels B

• Offline Offline
    • Arnhem in de jaren ´80
« Reactie #4 Gepost op: 08 May 2013, 14:19:05 »
Nee, niet op bnls, wel op liveleak...

Frans van Meerwijk

• Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Voor als de tram het eens niet doet...
« Reactie #5 Gepost op: 08 May 2013, 14:25:24 »
 :-\ Hmm, ik heb gekeken, ben hierover KWAAD en neem dus het risico van een Zamboni:

TOTAAL BELACHELIJK en absoluut onverantwoord, maar aan de andere kant: er zijn al veel te veel Indiërs, en zéker aan dit soort hersenloze figuren is geen behoefte... :o :-X

Serieus: ik heb medelijden met de machinist, want hier zit NIEMAND op te wachten! En dat geldt dan inderdaad ook voor vergelijkbare "leuke" filmpjes uit onze regionen... Menigeen realiseert zich niet de hulpeloosheid van diegene die op de bok van dat grote zware spoorgebonden voertuig zit (dat dus NIÉT kan remmen!)

Midden jaren '80 van de vorige eeuw woonde en werkte ik in Bremen: in samenwerking tussen de Unversität Bremen, het trambedrijf (de BSAG) en de "duitse ANWB", de ADAC was er een onderzoek over de onbekendheid van medeweggebruikers met het fenomeen TRAM (oftewel "Straßenbahn"): Automobilisten mochten óók eens tramrijden... Als erkende tramgeit heb ik dat uiteraard ook gedaan: HEERLIJK!, zélfs met een Fahrermeister nog de stad in geweest met een Wegman-stel  ;D ;D ;D. [De heerlijke giga-erectie daarvan is inmiddels helaas redelijk weg  :-[ ;D ] Wat mij echter vooral bijgebleven is, is de totale ontzetting/schrik van al die niet tram-geïnteresseerde autorijdertjes, die zich NOOIT hadden gerealiseerd hoe hulpeloos je in feite voorin zo'n tram bent als er weer een idioot vlak voor je op je baan verschijnt... De proefrondjes waren op het remiseterrein/de CW bij het vliegveld en menigeen slipte (en bleef dus staan) bij het wegrijden en ging hopeloos "onderuit" bij een rempoging...

De conclusie van het onderzoek was na vele maanden dan ook, dat er meer moest worden gedaan, om (aspirant)-bestuurders van een luxe auto bewust te maken van de BEPERKINGEN van een railgebonden voertuig.
Iets dat ik zowel bij het startinterview als het afsluitende gesprek al aangaf... (maar ik was uiteraard geen Deskundige ("Sachverständiger")

Emiel, ik geef je dan ook voor 1000% (nee, dit is geen 'nul teveel') gelijk!  (y) [zullen we alleen de kreet 'gewaagd' tóch maar vervangen door 'stupide'?]

Frans
« Laatst bewerkt op: 08 May 2013, 14:33:22 door Frans van Meerwijk. Reden: Typo\'s hersteld en een zinnetje toegevoegd »
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Gert1

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 08 May 2013, 14:33:06 »
Ik ben er niet van overtuigd dat het filmpje echt is.

mvg,
Gert

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #7 Gepost op: 08 May 2013, 14:34:39 »
Op basis waarvan dan?

Frans van Meerwijk

• Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Voor als de tram het eens niet doet...
« Reactie #8 Gepost op: 08 May 2013, 14:35:01 »
Gert, sorry vriend:

Ik twijfel er geen seconde aan! Menigeen is inderdaad zo stupide... (leesmijn post nog eens...)

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Gert1

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 08 May 2013, 14:45:25 »
Op basis van het feit dat die jongens maar af en toe lijken te kijken naar de aanstormende trein. Als ik op het punt stond zo'n stunt uit te gaan halen, dan zou ik die trein geen seconde uit het oog verliezen.
Ook is het zeer onwaarschijnlijk dat je zo extreem laat springt. Je kunt nog zo stoer zijn, je overlevingsinstincten dwingen je vrijwel zeker om eerder te springen.

Ik denk dus dat het in scene is gezet. Die jongens doen alsof ze een trein zien aankomen en acteren vervolgens (door tegelijk te springen). Daarna is er vanuit hetzelfde camerastandpunt een opname gemaakt van de trein. En dat is dan in elkaar gemonteerd.

Uiteraard kan ik dit niet bewijzen. Maar ik vermoed dat het zo is gegaan.

mvg,
Gert

rene w.

• Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 08 May 2013, 16:01:18 »
tevens zijn volgens mij de machinisten in dit soort landen wel wat gewend wat betreft spoorwaaghalzen en maakt de toeter in dat soort landen overuren en zijn slipper harder slijt van het vele drukken op de toeterknop...

Jan van den Berg

• Offline Offline
« Reactie #11 Gepost op: 08 May 2013, 16:14:39 »
Als je eens op Youtube kijkt wat voor een stunten daar uitgehaald worden.Dat is echt van de zotte.Of daar slachtoffers bij vallen weet ik niet maar op een filmpje zie je ze oversteken voor een aanstormende trein.
J.v.d.Berg

Ronald81

• Offline Offline
    • M'n treinbaan...
« Reactie #12 Gepost op: 08 May 2013, 16:22:12 »
Het is de moeite niet waard, om dat allemaal op te zoeken op Youtube.

Vorige week bij Nunspeet is het nog bijna fout gegaan. Een jong meisje wilde een poging doen.
Kennelijk bedacht ze zich op het laatste moment. Trein gestopt, vertraging tot gevolg.
Even later werd de jongedame voor de ogen van de inzittenden door de politie afgevoerd...

Heeft bij een goede kennis van me nogal indruk achtergelaten. En die was notabene passagier.

Vroeger wou ik machinist worden, maar als je dan aan deze dingen herinnerd word (ofwel goede, ofwel slechte afloop), ben ik toch blij, dat ik daar niet voor gekozen heb...  :-\

Groet,

Ronald

Je rolt van het één in het ander...

arnout

• Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 08 May 2013, 16:37:04 »
Voor de machinist vervelend. Maar voor dat soort lui kan het me niks schelen als ze wat over komt.
Het geeft aan dat er een hoop domme mensen zijn. Wat dat betreft hoe minder er zijn hoe beter.
Dus lekker door stunten.

Gr Arnout.

Mudhen

• Offline Offline
  • AKA Genx Diorama
« Reactie #14 Gepost op: 08 May 2013, 16:39:34 »
Op basis van het feit dat die jongens maar af en toe lijken te kijken naar de aanstormende trein. Als ik op het punt stond zo'n stunt uit te gaan halen, dan zou ik die trein geen seconde uit het oog verliezen.
Ook is het zeer onwaarschijnlijk dat je zo extreem laat springt. Je kunt nog zo stoer zijn, je overlevingsinstincten dwingen je vrijwel zeker om eerder te springen.

Ik denk dus dat het in scene is gezet. Die jongens doen alsof ze een trein zien aankomen en acteren vervolgens (door tegelijk te springen). Daarna is er vanuit hetzelfde camerastandpunt een opname gemaakt van de trein. En dat is dan in elkaar gemonteerd.

Uiteraard kan ik dit niet bewijzen. Maar ik vermoed dat het zo is gegaan.

mvg,
Gert

Eens. Een hoop wat je op het net vindt is niet echt! Ik kan het natuurlijk ook niet direct bewijzen, maar er is in ieder geval veel te vaak te veel ophef over creatief in elkaar gedraaide filmpjes. Als je op het perron of bij de overweg staat en je ziet zoiets gebeuren snap ik de woede, maar het betreft hier maar een filmpje hoor. Don't believe the hype.

Dat stat los van het feit dat er altijd types zulken zijn die belachelijke stunts uithalen. Maar ook dat valt niet te verbieden. Zou wel fijn zijn als ze daar anderen niet mee lastig zouden vallen, maar gelukkig gebeurt dit maar erg weinig. Mensen [alle] hebben inmiddels wel andere manieren gevonden om elkaar tot last te zijn.
-1- Sebas

Beneluxspoor USA shelf layout
Youtube: Genx Diorama