Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door hielke1501
Vandaag om 21:19:47
Ineens geen sound meer door Ronald A.
Vandaag om 21:09:58
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:07:12
Common ground en Yamorc door Eric B
Vandaag om 20:46:09
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 20:46:08
Het schrootverwerkings bedrijf in aanbouw door ruudns
Vandaag om 20:40:01
Geïsoleerd motorschild. door Ronald69
Vandaag om 20:36:20
foto's van "Nederlandse" Tds'en door MB6400
Vandaag om 20:36:18
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 20:14:08
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 20:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 20:05:11
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door Jelmer
Vandaag om 20:00:58
Bauarbeiten im gange door Ronald Halma
Vandaag om 19:59:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door rail4marcel
Vandaag om 19:49:19
Ontraxs 2026 door Marty
Vandaag om 19:48:45
Zoeken in het Utrechts archief door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:35:30
lichtsluis een bezetmelding laten geven door Bert55
Vandaag om 19:26:30
Fleischmania Nostalgia door Eric v C
Vandaag om 19:12:25
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 19:01:28
koppeling vervangen Minitrix wagon door VictorPM
Vandaag om 18:49:54
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 18:46:05
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 17:39:31
Jacquelinger Lokalbahn - Duitse "nebenbahn" in H0 door Duikeend
Vandaag om 17:37:44
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door einte
Vandaag om 17:05:21
Beekdaelen in H0 door einte
Vandaag om 17:03:46
Houten Plus zaterdag 21 februari 2026 door Ronald69
Vandaag om 17:03:30
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:56:31
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 16:39:26
Doornvliet door Eric B
Vandaag om 16:26:21
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 16:25:41
  

Auteur Topic: Foto's gezocht van SNCF BB 20011 in Nederland  (gelezen 3297 keer)

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2523
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Foto's gezocht van SNCF BB 20011 in Nederland
« Gepost op: 02 May 2013, 11:53:56 »
Ik ben op zoek naar foto's van de BB 20011 van de SNCF die in 1986 in Nederland is geweest. In het boek In het boek 'De moderne tractie bij de NS in kleur' staan een tweetal foto's en op internet heb ik ook wel wat gevonden, maar niet bijzonder veel. Voor zover ik op de foto's kan zien, is een van de stroomafnemers vervangen door een NS-exemplaar. De andere Franse stroomafnemer heeft lijkt twee Franse 1500 V-schuitjes te hebben, in tegenstelling tot het gebruik van de loc in Frankrijk waarbij een stra met een 25 kV-schuitje te zien is. Ik ben vooral benieuwd naar close-up foto's van de Nederlandse stroomafnemer. Ter vergelijking:

Bron: marklinfan.net
http://www.flickr.com/photos/25717227@N03/5763662447/

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8630
Re:Foto's gezocht van SNCF BB 20011 in Nederland
« Reactie #1 Gepost op: 02 May 2013, 12:24:42 »
Tja, welke heb je al dan?

deze?
deze?
van deze website?
deze

Dan hoeven we daar al niet meer op te letten ;D
« Laatst bewerkt op: 02 May 2013, 14:37:56 door J J H S. Reden: we toegevoegd »
Jeroen

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2523
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Foto's gezocht van SNCF BB 20011 in Nederland
« Reactie #2 Gepost op: 02 May 2013, 12:40:45 »
Die had ik inderdaad al gevonden;).

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:Foto's gezocht van SNCF BB 20011 in Nederland
« Reactie #3 Gepost op: 02 May 2013, 13:46:48 »
Als ik die foto's zo zie van die proefritten, dan denk ik dat de 25 kV-stroomafnemer is vervangen door een Nederlandse versie die normaal op de 1700 en 1800 zit. Met die stroomafnemer werd dan de proefritten gereden en de Franse kon eventueel gebruikt worden als de Nederlandse zou sneuvelen.
Groetjes,
Emiel