Hallo Denis, Ik heb met aandacht jouw uitvoerige overzicht gelezen. Zelf heb ik een aantal jaren geleden voor mijn geplande modelbaan Röwa en Ade rails en wissels verzameld. Beide bedding railsystemen zijn door Willy Ade ontwikkeld. Het Ade railsysteem is een doorontwikkeling van het Röwa railsysteem met dezelfde 2 mm profielhoogte. Bij Röwa waren de railprofielen zwart; bij Ade zijn ze roestkleurig. De wisselaandrijving bevindt zich bij beide systemen in de railbedding.Optisch is het Ade bedding railsysteem nog steeds ongeëvenaard. Ook de geometrie is doordacht opgezet, vooral met het realiseren van wisselstraten. Jammer genoeg zijn de grotere boogstralen en de meegebogen wissels nooit verschenen. Het in de loop der jaren verzamelde railmateriaal heb ik voor het zichtbare deel van het emplacement in gedachten. Waar aanvulling nodig is wil ik de door jou beschreven systemen in overweging nemen. Daar de profielhoogte niet al te groot verschild moet het aan te passen zijn. Voor schaduwstations is voldoende 2,5 mm Roco railmateriaal beschikbaar.Daar naast normaalspoor ook het nodige smalspoor aanwezig is wil ik Tillig driebenig flexrails gebruiken. In een ander draadje heb ik beschreven hoe ik hiermee h0e,h0m en h0 combineren wil. Testen moeten uitwijzen of de combinatie en de daarbij behorende afbuigingen voldoende betrouwbaar zijn. Het gecombineerde spoor moet op een 'paradestecke' dienst gaan doen.Omdat ik vermoed dat een groot aantal forumleden het Ade railprogramma niet kent sluit ik hierbij nog twee foto's bij.Groet, Rob