Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pommie
Vandaag om 01:30:19
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 00:19:05
Tams app door reinderlf
Vandaag om 00:01:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:11
Wat was jullie allereerste loc? door ArjanB
08 August 2025, 23:41:32
Site Uhlenbrock door Hasenwald
08 August 2025, 23:28:39
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
08 August 2025, 23:27:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
08 August 2025, 23:24:44
Programmeren cv door Hasenwald
08 August 2025, 23:18:39
booster vraag door Hasenwald
08 August 2025, 23:06:40
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
08 August 2025, 22:53:32
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
08 August 2025, 22:51:41
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
08 August 2025, 22:30:37
Sfeer op je modelbaan door Scratchbuilt
08 August 2025, 22:26:36
Wielen bruineren. Hoe? door Dave.......
08 August 2025, 22:14:22
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door AB 7216
08 August 2025, 22:11:40
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
08 August 2025, 22:08:01
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
08 August 2025, 22:05:18
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Bahn-AG
08 August 2025, 21:41:52
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Martin Domburg
08 August 2025, 21:35:29
Rijnstraat door Huup
08 August 2025, 20:37:49
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
08 August 2025, 20:36:15
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
08 August 2025, 20:32:30
Module vliegveld Jan van Mourik door Peter Soonius
08 August 2025, 20:30:48
Fleischmann Anna ombouw. door Scratchbuilt
08 August 2025, 20:25:10
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
08 August 2025, 20:23:24
Terugverende koppeling door Trein033
08 August 2025, 20:01:19
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
08 August 2025, 19:03:27
Vreemd probleem door guy1846
08 August 2025, 18:37:10
DDAR op basis van een Artitec DDM door Daan de leeuw
08 August 2025, 16:23:24
  

Auteur Topic: DIN connector aansluiting in modules  (gelezen 1869 keer)

Harold Content

  • Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 1408
    • Harold Content
DIN connector aansluiting in modules
« Gepost op: 10 April 2013, 00:23:13 »
Ik wil tussen mijn bakken aansluitingen gaan maken voor mijn bezetmeldingen naar mijn S88 modules.
Nu moet ik dus die draden door de bakken heen trekken naar de juiste punten.

Ik vond deze connector als voorbeeld:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/738174/DIN-Inbouwbus-Aantal-polen7-MAB-7-S-Hirschmann

Zo kan ik efficient mijn s88 modules inbouwen en daarna de kabels voor detectie door voeren naar de juiste locatie(sporen).
Sindskort digitaal met het Nederlandse tijdperk 1950 tot 1980.

En nu even baanloos.... oh nee toch niet!
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,64171.165.html

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3603
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re:DIN connector aansluiting in modules
« Reactie #1 Gepost op: 10 April 2013, 15:31:01 »
Beetje duur. Ik zou gewoon een DB9 connector nemen.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:DIN connector aansluiting in modules
« Reactie #2 Gepost op: 10 April 2013, 15:45:54 »
Waarom niet gewoon voor S88 de S88N standaard nemen en iedere bak een eigen bezetmelder print? Minder kans dat je storingen oppikt, kabels en chassisdelen zijn standaard verkrijgbaar en redelijk robuust. Doorverbinden doe je met standaard patchkabels die iedere PC-boer voor een paar euro heeft liggen. Bezetmelder printen kosten ook vrijwel niets meer...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re:DIN connector aansluiting in modules
« Reactie #3 Gepost op: 10 April 2013, 15:54:16 »
Juist, in mijn ogen ook de beste oplossing.  (y)

Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:DIN connector aansluiting in modules
« Reactie #4 Gepost op: 10 April 2013, 16:02:36 »
Bovendien is het achteraf meestal super handig een paar bezetmeldcontacten onder een module vrij te hebben als je weer eens iets bent vergeten ;)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Harold Content

  • Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 1408
    • Harold Content
Re:DIN connector aansluiting in modules
« Reactie #5 Gepost op: 10 April 2013, 23:50:22 »
Ja daar heb je wel gelijk in. Alleen dan moet ik onder een baan van 5 meter 7 bezetmelders plaatsen a 40 euro!
En dan ben ik met een paar connectoren goedkoper uit als ik de bezetmelders strategisch plaats!
Dan kun je ook altijd wat extra meld punten openhouden.

Sindskort digitaal met het Nederlandse tijdperk 1950 tot 1980.

En nu even baanloos.... oh nee toch niet!
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,64171.165.html

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re:DIN connector aansluiting in modules
« Reactie #6 Gepost op: 11 April 2013, 08:38:19 »
Alleen dan moet ik onder een baan van 5 meter 7 bezetmelders plaatsen a 40 euro!
Ja en.  ;D
Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonee kijken maar het valt me (in het a;lgemeen gesproken) vaak op dat er regelmatig "gemekkerd" wordt als het op aanschaf van een paar bezetmelders aankomt maar er aan de andere kant zonder blikken of blozen het nodige aan rijdens spul aangeschaft wordt voor ruim hogere prijzen.

Ik zou gaan voor bedrijfszekerheid en gemak.

Gr.
Eric
Gr.
Eric