Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Chinese prut kabel door hmmglaser
Vandaag om 01:33:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:20:24
Line-up foto's van modellen door Ronald69
Vandaag om 00:07:33
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
25 July 2025, 23:21:37
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
25 July 2025, 23:20:05
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Wim Vink
25 July 2025, 23:17:57
Heroplage Artitec Plan W? door Jeroen Water
25 July 2025, 23:14:02
US diorama in H0 door Wim Vink
25 July 2025, 23:10:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
25 July 2025, 23:01:52
Iemand ervaringen met een Lima Astora RaBe 503 018, art 1680 ? door Dave.......
25 July 2025, 22:58:55
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
25 July 2025, 22:58:28
Mijn geweatherde modellen door Dave.......
25 July 2025, 22:42:29
Aachenau West door wob
25 July 2025, 22:34:05
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door MOVisser
25 July 2025, 22:29:47
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
25 July 2025, 21:46:43
Show je werkplek door cor_b
25 July 2025, 21:25:19
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
25 July 2025, 21:00:32
schok bij vertrek door phdirk
25 July 2025, 20:52:17
Raadplaatje door Rick
25 July 2025, 19:15:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
25 July 2025, 19:11:24
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
25 July 2025, 18:59:13
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
25 July 2025, 17:35:46
Seuthe gaat stoppen door ex-DR V100
25 July 2025, 15:46:46
Arduino loconet-interfaces door NTeering
25 July 2025, 14:09:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
25 July 2025, 14:07:51
Spuitmondjes door Bahn-AG
25 July 2025, 13:51:34
Yamorc booster door Montanbahn
25 July 2025, 13:23:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door KNed
25 July 2025, 13:06:17
C en K rails samen door Blausee-Mitholz
25 July 2025, 12:54:53
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
25 July 2025, 12:49:58

Auteur Topic: Uitverkoop, voorraad en nog veel meer geouwehoer... :)  (gelezen 16365 keer)

Viktor

• BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • 77*
Re:Uitverkoop, voorraad en nog veel meer geouwehoer... :)
« Reactie #30 Gepost op: 08 April 2013, 18:46:42 »
Ja zeg..  ik moet nu weg..
zul je zien dat tegen die tijd dat ik weer thuis ben er al een slotje op zit ::)

(lees: doe maar nu...)

klusser

• Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
  • Offline Offline
  • zwols......maar geen balletje!!
    • Kuyerbosch  H0
« Reactie #31 Gepost op: 08 April 2013, 18:50:06 »
;D ;D ik denk niet dat die marge weggegeven wordt.

dat online kopen over een paar jaar wel eens totaal out kan zijn

Mam ,man ik heb buikkrampen van het lachen. zeg nou zelf iedereen met internetverbinding koopt wel eens iets via internet.
De meeste winkels hebben zelfs een internetshop voor neveninkomsten, en raar........24 uur en 7 dagen per week kan er besteld worden.[service]

Oeps...cola op.

Mij krijgen ze niet gek. Ik ben het al...

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Bert van Gelder

• Offline Offline
« Reactie #33 Gepost op: 08 April 2013, 19:03:16 »
Beste allen,

Omdat deze berichten het draadje van Roco 2013 aan het vervuilen waren, heb ik ze even afgesplitst. Met een knipoog naar de titel, eet smakelijk met de cola en chips.  ;)

O ja, een dingetje: hou het beschaafd a.u.b.   (y)

Gr, Bert

ZwolsBas

• Offline Offline
  • NL/NS vanaf 1945
Re:Roco h0 2013
« Reactie #34 Gepost op: 08 April 2013, 19:11:54 »
Nou bijvoorbeeld omdat modeltreinen op de plank ook geld kosten aan renteverliezen en opslag. Dat kan jou als hobbyïst niks schelen, maar de fabrikanten en winkeliers des te meer.
Dat klopt, maar hoeveel ruimte neemt zoiets nou in?
Waarom kon het vroeger wel en nu niet? en veel winkeliers hebben nog steeds dezelfde pand.
Winkeliers dumpen volgens mij niet ;D, Dat is de fabrikant en meestal Roco, Piko heb ik dat (nog) niet zien zien doen. De gele hondekoppen zijn nog vollop te vinden.

Fleischmann plan V was zover ik weet 20/30 jaar lang gewoon verkrijgbaar, was het niet op voorraad dan kon de winkelier hem voor je bestellen een week later had je hem (y)
« Laatst bewerkt op: 08 April 2013, 19:19:33 door Bastaard »
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

klusser

• Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
  • Offline Offline
  • zwols......maar geen balletje!!
    • Kuyerbosch  H0
« Reactie #35 Gepost op: 08 April 2013, 19:14:21 »
Han  ;D ;D ;D (y)
Mij krijgen ze niet gek. Ik ben het al...

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #36 Gepost op: 08 April 2013, 19:26:16 »
Ik zal deze voorzet even inkoppen: Het wordt alleen maar gezever hier.   :-*

mvg,
Gert
jamaar jopie hep mij een goedkope loc belooft, dus die mot ik hebbe anders wor ik boos! >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #37 Gepost op: 08 April 2013, 19:42:09 »
Ik heb um goedkoper en op voorraad.

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #38 Gepost op: 08 April 2013, 19:42:18 »
Waarom kon het vroeger wel en nu niet? en veel winkeliers hebben nog steeds dezelfde pand.
Kijk eens bij een gemiddelde webshop hoeveel merken die voeren. Wat denk je dat dat aan ruimte kost om daarvan alles op te slaan.
Kom je niet ver meer met een zolder. GA je meer denken aan een loods.

Fleischmann plan V was zover ik weet 20/30 jaar lang gewoon verkrijgbaar, was het niet op voorraad dan kon de winkelier hem voor je bestellen een week later had je hem (y)
Ja dat was de oude manier van produceren.
Geen de spuitgietmachines een zwieper en produceer er gelijk maar 100000. Kunnen we even vooruit  8)
Nu wordt er veel eer op bestelling geproduceerd. Nadeel, je moet er vaak snel bij zijn om je gewenste modekl te krijgen.
Voordeel, er komen veel vaker nummer/vorm varianten -> verkoopt beter.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Remco vM

• Offline Offline
« Reactie #39 Gepost op: 08 April 2013, 20:00:33 »
Ik heb um goedkoper en op voorraad.
de st44?

Biesje

• Offline Offline
    • Biesje.nl
« Reactie #40 Gepost op: 08 April 2013, 20:24:21 »
Vroeger kon het omdat de economie beter ging. Mensen (fabrikanten/winkels etc.) hadden vertrouwen dat het spul later toch wel verkocht. Ik kan mij zo voorstellen dat winkels en fabrikanten vroeger naast een grotere voorraad ook een grotere geldbuffer hadden. Dus lieten ze grote aantallen maken in één keer. verkopen deed het uiteindelijk wel. Desnoods over een paar jaar.

Nu moet alles zo snel mogelijk omgezet worden in liquiditeiten (geld) want personeel/huur/eten betalen met modeltreinen is lastiger. Dus kleine batches en als het op is dan word er bekeken of er nog een batch gebakken word. En verkoopt het niet snel genoeg dan word het afgeprijsd want als de verkoop stagneert dan stopt ook de geldkraan. Dus snel het laatste beetje omzetten in geld, dan kunnen de rekeningen betaald worden (personeel etc) en als er wat overblijft dan is dat mooi :)

Wat webshops aangaat is het een beetje een dubbel gevoel wat ik heb: Ik vind het nog steeds geweldig om gewoon in een winkel te grasduinen en de modellen eerst zelf te bekijken. Maar dan moet ik wel de tijd hebben. En even iets op internet aanklikken en even met ideal betalen is zoooo handig (moet het wel werken natuurlijk).

De banken is alles aangelegen om zoveel mogelijk elektronisch te betalen. Dus ik verwacht niet dat we straks weer bergen muntjes moeten gaan verplaatsen. De problemen moeten opgelost worden. We kunnen de banken wel de schuld geven wat sommige hackers of scriptkiddies uitspoken, maar mijns inziens kunnen we een bank hier niet 100% voor verantwoordelijk stellen. Net zo min als er plotseling 1000 mensen voor de ingang van een bank gaan staan zodat er niemand in of uit kan.

Veelal worden deze cyber aanvallen gedaan met zogenaamde 'botnets',  dit zijn gewone normale gebruikers PCs die stiekum overgenomen zijn door een hacker (wanneer heb jij de laatste anti virus scan gedaan? :P ). Zodra een hacker het commando geeft doen al deze PCs niets anders dan steeds dezelfde server bestoken met opdrachten. Dit kunnen makkelijk 1000 of meer computers zijn. Daar is vrijwel geen enkele server tegen bestand. Reken maar uit: 1000 zombie computers (kunnen er ook 10000 of meer zijn)  die elke fractie van een seconde dezelfde opdracht zenden naar één server.. Dat is nogal wat. Als iedereen op de wereld zijn PC beter beveiligd dan hebben deze botnets minder kans.

Enfin: de opmars van elektronisch winkelen en betalen is niet te stuiten. Winkeliers kunnen zich beter aanpassen zodat zij ook de mogelijkheid bieden tot online aanschaffen. Online betalingen opzetten is kostbaar (ideal is niet zomaar even op een webshop te copy/pasten) maar je producten op internet zetten met een foto er bij en een scriptje dat het mogelijk maakt dat als een klant het ding aanklikt om te kopen de klant naam en adres en telefoon in kan vullen en er een e-mail naar de winkel gaat met adres en naam van de koper moet iedereen toch voor elkaar krijgen. Dan rest de winkel alleen nog maar het ding te reserveren en de mail te bevestigen met instructies hoe het geld over te maken. Als een winkelier het te druk heeft om e-mail te lezen of beantwoorden dan ga ik er van uit dat d50normal%0winkel goed loopt, and52s is h5t niet druk :D .
<"2 />Je {!n zeggen wat je wilt m11r Jopiu houd ons lekker bezig 6.bsp;(y90Ik ben geen bijzonder 6!n van 7ulk merk dan ook. Ik her genoeg0trix/hamo/Märklin ronds,yngeren (ier om er een mening van te vormen. Mijn mening is dus ook: mooi spul met wat tekortkomingen. Koploper te kort (is niet echt een tekortkoming maar wel een tekortkoming als je alles 1:87 wilt, ha ha, flauw :-X ) 6400 heeft smalspoor draaistellen en te breed hekwerk en onnodige tandwielen, 1200 heeft supermegagrote handrails en een aandrijving uit het jaar kruik. Maar op elk model van elk merk heb ik wat op aan te merken. Roco had jaren een te laag rooster op zijn 1600, Rivarossi (nieuw) 1300 zijn breedbekspoorkikkers met te korte draaistellen, Rivarossi (oud) 1300 heeft geen aandrijving op alle assen, Artitec DE1 stond te laag op de draaistellen en heeft zo'n zwakke binnenverlichting dat je het licht in de kamer uit moet doen om te zien of het aan staat etc.

Enniewee: dat was mijn bijdrage0!an het wezever en geouweneel. Groeten,

Robert.

henk

• Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 08 April 2013, 21:36:41 »
Waarom kon het vroeger wel en nu niet?

Uit het feit dat alle fabrikanten die aan de oude manier vasthielden failliet zijn gegaan of in grote problemen zijn gekomen, kun je opmaken dat het op den duur niet meer kon om nodeloos geld te verspillen. En een grote voorraad kost heel veel geld.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

• Gast
Re:Uitverkoop, V/orraad en nog veel meeBgeouweH/er... :)
« Reactie #42 Gepost op: 08 April 2013, 21:47:28 »
Die 'bote voorraden aanhoude was na5urlijk ook nog eens inen tijD dat er simpelweg veel -   nder vRschillende modellen werden gemaakt. Al die nieuwe modellen en daar weer vele varianten van is echt pas iets van de laatste 10 jaar.

mvg,
Gert

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #43 Gepost op: 08 April 2013, 21:53:47 »
En dan wordt het een stuk duurder om een grOe voor!ad te houden. Het is n)et voorNiets dat veel speelgoed'inkelsls de Bart Smit jaren geleden het spul al weg gedaan hEben. DI$ omdat het voor een sp%lgoedw   Nkel een relatief (dure) grote voorraad is, duurder (met geschoold en technisch deskundig) in personeel en destijds lage omzetsnelheid van producten. Dan kan je dure schapmeters ergens anders voor gebruiken waar je sneller meer winst mee maakt.

De huidige fabrikanten zullen met kleinere oplages en meer varianten de omloopsnelheid omhoog proberen te brengen.  Dus minder voorraad en mogelijk iets meer winst op de modellen omdat de echte liefhebber een bepaalde variant wil. Voor de liefhebber zal het keuzes maken worden. En dat is niet altijd gemakkelijk en leuk.

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Bert van Gelder

• Offline Offline
« Reactie #44 Gepost op: 08 April 2013, 22:11:24 »
Jongens, houden jullie wel een beetje in de gaten dat het wel over Märklin vs. Roco moet blijven gaan...  :D