Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door marco
Vandaag om 22:05:09
NS 8800 in spoor 0 door Rob Moerkerken
Vandaag om 21:46:50
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 21:45:57
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door R1954
Vandaag om 21:41:04
Halling aandrijvingen door Sven
Vandaag om 21:39:03
4 ledjes op één voorweerstand? door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:28:37
S3/6, de grote ontbrekende… door Robert vh Prutsert
Vandaag om 21:21:45
Roco 290 digtaliseren door Syb030
Vandaag om 21:02:11
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 20:41:19
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 20:41:04
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 20:39:06
Problemen met digitale koppeling Roco door De eerste Ivo
Vandaag om 20:20:19
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Ronald Halma
Vandaag om 20:17:13
Wielen bruineren. Hoe? door Ronald Halma
Vandaag om 20:15:55
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 19:45:27
Rookgenerator aansluiting op lok NS4808 (ex BR57) door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:20:13
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Keska
Vandaag om 19:05:36
De Projecten van RetroJack door MOVisser
Vandaag om 18:57:25
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 18:52:53
The Summer of 69 door MOVisser
Vandaag om 18:47:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:39:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:21:54
Aachenau West door wob
Vandaag om 18:06:47
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 18:03:11
Betere grip voor Bedroevend locomotiefje door Robert vh Prutsert
Vandaag om 17:37:44
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 16:38:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:26:07
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Daan!
Vandaag om 16:02:41
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven" door nederbelg
Vandaag om 12:53:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric v C
Vandaag om 12:06:37
  

Auteur Topic: Tijdperk 0  (gelezen 33302 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12481
    • sleutelspoor
Re:Tijdperk 0
« Reactie #120 Gepost op: 12 May 2013, 22:08:15 »
Het is nog niet af hoor......
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3094
    • Mijn Flickr pagina
Re:Tijdperk 0
« Reactie #121 Gepost op: 12 May 2013, 22:41:07 »
Kan je na gaan ;D

gr Ed.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8347
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:Tijdperk 0
« Reactie #122 Gepost op: 13 May 2013, 07:32:52 »
Als ik met pensioen zou gaan (onmogelijk, want daar heb ik geen financiën voor), zou ik te weinig tijd hebben om al mijn ideeën in de resterende gezonde jaren af te maken.  ;)
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12481
    • sleutelspoor
Re:Tijdperk 0
« Reactie #123 Gepost op: 13 May 2013, 09:27:19 »
Ja ik vraag mij ook wel eens af waar ik vroeger de tijd vandaan haalde om naar mijn werk te gaan. Ik kom nu al zeeën van tijd tekort. ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

De Stoker

  • Offline Offline
  • Berichten: 783
  • H0 - TC - Digirails - KL 8.2 1920-1950
Re:Tijdperk 0
« Reactie #124 Gepost op: 13 May 2013, 13:49:45 »
Mooi project ga dit draadje volgen

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5360
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Tijdperk 0
« Reactie #125 Gepost op: 13 May 2013, 15:04:46 »
Ja ik vraag mij ook wel eens af waar ik vroeger de tijd vandaan haalde om naar mijn werk te gaan. Ik kom nu al zeeën van tijd tekort. ;D

Die houden we er in, zo herkenbaar.. ;D
Toch heb je kans gezien er in korte tijd een bijzonder leuk en kleurrijk stukje historie van te maken, en ik heb met meer dan gemiddelde belangstelling je draadje gevolgd want ik heb me ook al eens laten verleiden tot een klein stukje breedspoor: http://www.teammitropa.nl/een-klein-stukje-breedspoor
Bij gebrek aan duidelijke info heb ik toen m'n seinen een slag kleiner gemaakt dan hier het geval is, ik vind die van jou (inculsief hendels) wel meer overtuigend ;)
Groet, Bessel
RETROBAHN A.G.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12481
    • sleutelspoor
Re:Tijdperk 0
« Reactie #126 Gepost op: 13 May 2013, 15:34:16 »
Dank voor het compliment. 8)
Dat de paal zo hoog was heeft te maken met het zicht over grote afstand. De semafoor was meer bedoeld voor de wachters dan voor de Machinist. Aan de stand van de draaiborden kon de wachter zien of dat er een opkomende of afgaande trein aangekondigd werd. Door een stel borden verticaal te draaien werd kenbaar gemaakt dat er een trein in aankomst was. Als de trein op het eindstation was aangekomen werden de borden weer in de horizontale stand terug gebracht. Bij opgaande treinen(Amsterdam) werd het bovenste stel borden gebruik, en bij afgaande treinen (Haarlem) werd het andere stel gebruik. De bovenste borden hadden dan ook een andere kleur als die er onder. Zo was vergissen uitgesloten. Het treinpersoneel kreeg zijn aanwijzingen weer van de wachter dmv bij nacht, roode dan wel witte lampen en bij daglicht dmv roode en witte vlaggen. Uiteraard is deze manier van seinen niet erg bevredigend maar het werkte. Met deze vlaggen en lichten werden ook nog eens combinaties gemaakt. Roode vlag (rood licht) "er is een gebrek aan den weg", Roode en witte vlag (licht) "er is een ongeval en men vraagt de hulp van een locomotief aan het station". In het laatste ge val "steekt den wachter de roode en de witte vlag te samen op en beweegt dezelven heen en weer, steekt ze in de grond en brengt de tijding met gezwinden marsch in persoon over. Dit herhaalde zich van wachter op wachter in de richting vanwaar de hulplocomotief moest komen. Bij mist en slecht zicht moest achter iedere trein een een open plattewagen worden meegenomen met daar op een pomplorrie en arbeiders voor het overbrengen van berichten bij een ongeval.
Veel van deze informatie kan je vinden in het boekje 150 jaar seinen voor treinen van H.G.Hesslink
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

joop100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1040
Re:Tijdperk 0
« Reactie #127 Gepost op: 13 May 2013, 19:15:39 »
Sobat,

Boekje aangeschaft via de bolle meneer.
Kan ik alles zelf nog eens nalezen.
Nog bedankt voor de tip.

mvg Joop

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12481
    • sleutelspoor
Re:Tijdperk 0
« Reactie #128 Gepost op: 13 May 2013, 19:18:03 »
Graag gedaan.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12481
    • sleutelspoor
Re:Tijdperk 0
« Reactie #129 Gepost op: 13 May 2013, 20:18:07 »

De nieuwigheid van de onderkant brug gehaald

Ook het water nog een keer aangevuld.

De ingang van een afdak voor zien.

Er is weer geld beschikbaar dus kunnen de dakbedekkers/reperateurs weer aan het werk
 
en er komen informatieborden voor de trekschuit en beurtvaart welke uitgerust worden met een reddingsboei (hadden ze deze dingen toen al?)
« Laatst bewerkt op: 15 May 2013, 14:04:50 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12481
    • sleutelspoor
Re:Tijdperk 0
« Reactie #130 Gepost op: 14 May 2013, 19:40:22 »
Is het nog niet af, heb ik al weer andere ideen

 ;D ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Speedy

  • Offline Offline
  • Berichten: 731
  • Trains Planes & Automobiles
Re:Tijdperk 0
« Reactie #131 Gepost op: 14 May 2013, 20:18:16 »
Is dit niet de Tijdperk 0 Pipo uitvoering? Kluk kluk zal wel in de tent zitten.
Nono traint alvast met een veldbed?

Groet,

Robert Jan

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12481
    • sleutelspoor
Re:Tijdperk 0
« Reactie #132 Gepost op: 15 May 2013, 14:07:24 »
 ;D

Spanten, gordings en panlatten aan brengen

We gaan weer verder met bouwen.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12481
    • sleutelspoor
Re:Tijdperk 0
« Reactie #133 Gepost op: 16 May 2013, 17:03:58 »
Tussen het geleuter in andere draadjes door, even verder met Tijdperk 0

Zowel links (weinig

als rechts wat begroeiing en details aangebracht ;)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12481
    • sleutelspoor
Re:Tijdperk 0
« Reactie #134 Gepost op: 17 May 2013, 22:27:23 »
Vandaag zijn de dakbedekkers weer langs geweest


en in detail. Figuurtjes moeten qua kleding nog aan gepast worden

de wachter heeft zijn eigen huisje gekregen en een kist om de vlaggen en lampen in op te bergen

en in detail
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.