Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 15:55:02
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door spoorzeven
Vandaag om 15:51:31
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 15:29:08
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 14:35:31
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
  

Auteur Topic: Twin Center, hoe sluit je S88SD16-n melders aan?  (gelezen 4463 keer)

tommie1989

  • Offline Offline
  • Berichten: 109
Twin Center, hoe sluit je S88SD16-n melders aan?
« Gepost op: 30 March 2013, 22:12:18 »
hallo
ik heb vandaag een 2de handse twin center gekocht van fleischmann
maar ik heb 3 S88SD16-n   melders onder mijn baan zitten
maar hoe sluit ik die nou aan op de tc?
is dat gewoon de draad van de 6 pollige stekker en dan stekker nummer 3 die naar de nrs 17 18 gaan op de printplaat?
« Laatst bewerkt op: 01 April 2013, 05:54:59 door Bert van Gelder. Reden: Titel »

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8813
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:twin center
« Reactie #1 Gepost op: 30 March 2013, 22:50:58 »
Hoi!

Ik neem aan dat je er een handleiding bij hebt gekregen?  ??? Daar staat toch in hoe je je twin-Center moet aansluiten op de baan?

Via een verloopstekker van S88N naar normale S88. Deze zijn te krijgen bij diverse fabrikanten en leveranciers. Je kan eventueel via een hulpprint de bezetmelders aansluiten op loconet en zo de bezetmelders met de centrale laten communiceren. Ook te krijgen bij een aantal leveranciers, zoals Wim Ros.

Over 17 en 18: Ik neem aan dat je de aansluitingen op de print bedoeld? Zo ja: één van de twee aansluitingen naar de rails moeten daar op aangesloten worden. De andere rails-aansluiting gaat naar de andere rails.

Groeten Ronald.
 
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

tommie1989

  • Offline Offline
  • Berichten: 109
Re:twin center
« Reactie #2 Gepost op: 30 March 2013, 23:11:17 »
jah ik heb er ook 1 handleiding bij gekregen...
dus der gaat 1 draad naar de s88 SD16-n  print toe vanaf de tc

vanaf de print gaat er 1 s88 kabel naar de loconet adapter toe (s88XPressNetLi)

ik dacht dat je hem met 1 kabel hierop moest aansluiten

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re:twin center
« Reactie #3 Gepost op: 30 March 2013, 23:31:25 »
Weet je zeker dat in de handleiding van de Twin wordt beschreven hoe je een s88XPressNetLi moet aansluiten ? Kijk het nog even goed na.

Sander

Richey

  • Offline Offline
  • Berichten: 1045
Re:twin center
« Reactie #4 Gepost op: 30 March 2013, 23:37:07 »
Ik zou het Wim nog maar even vragen, die kan het je vast wel uitleggen  ;D.

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8813
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:twin center
« Reactie #5 Gepost op: 30 March 2013, 23:39:23 »
Hoi!

Nee niet de S88XpressnetLi! Dat is om je multimaus aan te sluiten op de computer. Niets te maken met het Twin Center!

De S88 aansluiting op het Twin Center is de normale S88 aansluiting. Koop voor je S88-N-bezetmelders een verloopstekker van normaal naar N, bijvoorbeeld deze: Verloop S88 >> S88N.

Voor het aansluiten van je bezetmelders:



De Groene kabel tussen de bezetmelders zijn standaard Netwerkkabels. Deze gaan naar de S88-aansluiting van je Twin-Center.

De baan aansluitingen zijn nummers 3 (bruine draad op tekening) en 4 (rode draad op tekening) op je Twin-center. Aansluitingen 1 en 2 zijn aansluitingen voor een programmeerspoor. De afbeelding komt uit onze Encyclopedie: Centrale voedingsleiding, mogelijk wel interessant om een keer door te nemen.

Groeten Ronald.

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

tommie1989

  • Offline Offline
  • Berichten: 109
Re:twin center
« Reactie #6 Gepost op: 31 March 2013, 13:15:17 »
De Groene kabel tussen de bezetmelders zijn standaard Netwerkkabels. Deze gaan naar de S88-aansluiting van je Twin-Center.

De baan aansluitingen zijn nummers 3 (bruine draad op tekening) en 4 (rode draad op tekening) op je Twin-center. Aansluitingen 1 en 2 zijn aansluitingen voor een programmeerspoor.

ik zou dan de nummers 1 & 2  ( voor het aansluiten voor de progameer rails) moeten aansluiten op de bezetmeld print 17 en 18
en dan de nummers 3 & 4 ( digitale spanning rail aansluiting) moet aansluiten op de cvl?

 
dus ik heb eigenlijk dan nix meet aan de S88XpressnetLi ?

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re:twin center
« Reactie #7 Gepost op: 31 March 2013, 13:30:52 »
dus ik heb eigenlijk dan nix meet aan de S88XpressnetLi ?
Als je bedoeld dan heb ik niks meer aan de S88XpressnetLI ? Ja dat klopt. Die is alleen bedoeld om een MM aan te sluiten op je computer.
Waarom heb je dan een TC gekocht als je al een centrale met computerinterface had?

Gr.
Eric
Gr.
Eric

tommie1989

  • Offline Offline
  • Berichten: 109
Re:twin center
« Reactie #8 Gepost op: 31 March 2013, 13:39:42 »
ik vond  de mm nix

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re:twin center
« Reactie #9 Gepost op: 31 March 2013, 13:40:20 »
ik zou dan de nummers 1 & 2  ( voor het aansluiten voor de progameer rails) moeten aansluiten op de bezetmeld print 17 en 18
Geen idee wat je met aansluitpunten 17 en 18 bedoeld, die kom ik niet tegen in de handleiding.

Aansluitingen 1 en 2 van plug 1 zijn bedoeld voor het aansluiten van de programmeerrails en hebben niets maar dan ook niets te maken met je terugmelding. Dit stukje spoor MOET ook volledig geisoleerd zijn van de overige railaansluitingen.

En je terugmeldprinten sluit je gewoon aan op de S88 bus (plug 7 dus). Gewoon precies zoals in de handleiding staat.

Als je nou gewoon de handleiding volgt is er niets aan de hand. Uit je eerdere draadjes bleek ook al dat je van iets simpels overal een groot probleem van aan het maken bent  :'(

Gr.
Eric
Gr.
Eric

tommie1989

  • Offline Offline
  • Berichten: 109
Re:twin center
« Reactie #10 Gepost op: 31 March 2013, 13:43:11 »
ik bedoel met 17 en 18 de aansluitingen op de printen S88SD16-n 

ja ik vraag het liever een keer extra voordat ik de boel kapot maak snap je remunjj

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re:twin center
« Reactie #11 Gepost op: 31 March 2013, 13:59:38 »
17 en 18 van de S88 print gaan dus rechtstreeks naar je centrale (de railaansluitingen 3 of 4 van plug 1 !)

Precies zoals het in de S88SD16 handleiding staat.
En zoals we je het hebben uitgelegd in je draadje over het goed aansluiten van de S88SD16.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

tommie1989

  • Offline Offline
  • Berichten: 109
Re:twin center
« Reactie #12 Gepost op: 31 March 2013, 14:06:38 »
oke

en dan de aansluitingen 1 & 2 die gaan dus naar de rails?

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re:twin center
« Reactie #13 Gepost op: 31 March 2013, 14:10:22 »
Echt hopeloos  :'(

Wat schrijf ik nou een paar berichten eerder over die aansluitingen  ???

TIP. Wil je geholpen worden lees dan de handleidingen van alles wat je nodig hebt net zolang door tot je begrijpt wat erin staat en DOE IETS met de antwoorden die hier gegeven worden.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8813
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:twin center
« Reactie #14 Gepost op: 31 March 2013, 19:29:09 »
Beste Tom,

Kijk nu even op het plaatje en leven even wat ik schrijf:

Voor het aansluiten van je bezetmelders:



De baan aansluitingen zijn nummers 3 (bruine draad op tekening) en 4 (rode draad op tekening) op je Twin-center. Aansluitingen 1 en 2 zijn aansluitingen voor een programmeerspoor. De afbeelding komt uit onze Encyclopedie: Centrale voedingsleiding, mogelijk wel interessant om een keer door te nemen.

Ik schrijf netjes aansluiting 3 en 4 gaan naar de rails!. Dat staat in het plaatje. Het plaatje is gebaseerd op normale S88N-bezetmelders. 17 en 18 worden inderdaad aangesloten op één van de draden naar de rails. Dat staat ook op de achterkant van je Twin Center. Niets meer / niets minder. Daarnaast heb je een verloopje nodig voor je S88-N aan te sluiten op je Twin Center.

1 en 2 zijn voor de programmeerrails.
3 en 4 zijn voor de rails.
5 en 6 zijn voor de voeding van je Twin Center.

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!