Een keer probeerde hij zelfs onder de DE1 de voorkant een andere kant op te sturen dan de achterkant.
Wissels laat of vroeg schakelen heb ik ook een tijdje gehad ( dacht ik... ) toen bleek dat de gedetecteerde wissel waar ik overheen reed soms z'n bezetmelding verloor ( slechte stroomafname of te lange afname basis... idd bij een DE-1 ) en de straat op vrijgeven na bezetmelding stond.
Overigens heb ik dat stilstaan met licht aan en niet rijden in het begin gehad bij m'n eerste DE-2 met multiprotocol LoPi 3.
Je zou eens kunnen kijken of je IB ook MM-formaat uitstuurt en dat evt. uitzetten. ( natuurlijk alleen als je geen MM decoders hebt )
Dat de treinen niet vertrekken wijt ik toch aan een beetje vieze rails, cq wat vieze wieltjes, waardoor net het contact niet goed is. Ik merk als eerste symptoom dat de wielen (en de stroomafnemers) weer eens schoongemaakt moeten worden als een trein niet vertrekt als dat wel zou moeten. Eerst is dat incidenteel, maar de frequentie neemt toe.
Verder is de versie van de LoconetIf op de sticker 26032010, misschien leidt dat bij Karst tot nieuwe inzichten...? :-).