Zoals je ziet ben ik niet helemaal thuis in fabrikanten van Nederlands materieel, maar wat ik op dit forum een beetje zie is Roco, LSModels, Artitec, Rivarossi en dan vergeet ik er nog een paar maar zie de link hieronder naar de encyclopedie van een heleboel merken.
Misschien handig om een beetje verder af te bakenen naar een bepaalde periode?
LSModels heeft niet duidelijk op hun website staan welke schaal ze maken.
Artitec heeft ook niet echt een duidelijk overzicht van wat ze op dit moment te bieden hebben.
Ongeveer de jaren 2000 tot heden, de tijd dat ik zelf veel met de trein reis, en ben dus met name op zoek naar materieel waar ik zelf dagelijks in heb gereisd; DD-AR, Mat64, Plan Y, SLT (voornamelijk stoptreinmaterieel). Maar dat lijkt een lastige periode te zijn, ik heb tot nu toe nog niks kunnen vinden.
Volgens mij neem je ons in de maling! Afgezien van SLT is al dat materieel in schaal H0 verkrijgbaar.Schaal N is een ander verhaal natuurlijk.
Ik ben recent weer begonnen met mijn modelspoorhobby in schaal N.
Nou ja. Maar dat materieel is dus niet verkrijgbaar in N.
Natuurlijk heb je niks aan schaal H0, dat snap ik. Maar LS Models vermeld het dus zeer duidelijk.En Artitec vermeld in het eerder genoemde beschikbaarheidsoverzicht bij alle kits welke schaal het is.Wat hun modeltreinen betreft: Volgens mij is dat allemaal schaal H0 dus ben jij bij dit merk gauw klaar.
Aangezien je herintreder bent, zal ik je opweg helpen: Phildie is een merk dat heel veel Nederlandse modeltreinen in schaal N maakt.
Ja Rick, schaal N dus. Misschien een idee om dat dan ook in de titel van het draadje te vermelden?Nu suggereert de titel dat iemand op zoek is naar een totaal overzicht.
En verder geldt natuurlijk: http://lmgtfy.com/?q=nederlandse+treinen+schaal+n
Artitec heeft wel een duidelijk overzicht van wat ze op dit moment verkopen, maar vermeld op dat overzicht de schaal niet. Pas als ik bij Artitec helemaal door klik naar de details van een model staat de schaal vermeldt.
En Artitec vermeld in het eerder genoemde beschikbaarheidsoverzicht bij alle kits welke schaal het is.Wat hun modeltreinen betreft: Volgens mij is dat allemaal schaal H0 dus ben jij bij dit merk gauw klaar.