2-rail en 3-rail samen op 1 baan werkt erg goed met K-Rails en slanke wissels. Onze hele baan is zo opgebouwd en we rijden zowel analoog als digitaal en dus 2-rail en 3-rail allen op dezelfde baan. Inderdaad wel goed uitkijken voor de wielafstand. Iedereen is welkom om het uit te komen proberen. Op maandagavond en woensdag middag zijn we aanwezig op de club (DigiMRC).http://www.digimrc.nl/Groet,Bert
Zijn er mensen die met nem genormeerde tweerailmodellen over die slanke (nou ja) wissels crossen? Geïsoleerd is één ding, wielprofielen is een tweede.
Kijk aan, toevallig ben ik volgende week een weekje in Den Haag. Zijn er maandagavond as mensen Bert?
Soms blijft het haakje van een Profikoppeling hangen achter zo'n paaltje dat de sleper over de kruisende rail moet hijsen.
PuntKontacten(puko's) mogen volgens de NEM niet hoger zijn dan een spoorstaaf (2.5 mm, k-rail is code 100).
Okay, moet even met de baas overleggen Bert.Ondertussen heb ik een k-wissel geleend en dat gaat tot nu toe goed met nem wielen. Soms blijft het haakje van een Profikoppeling hangen achter zo'n paaltje dat de sleper over de kruisende rail moet hijsen. Het is in ieder geval hoopgevend. Ik wil alleen maar een universeel testovaal dat via twee wissels met de rest van de baan (Rocoline) is verbonden. Bij normaal gebruik moet dat dan opstelruimte bieden aan een flinke goederentrein. Materieel dat echt niet wil, krijgt dan maar een rijverbod voor dat ene spoor.Ja, dit onderwerp wijkt nogal af van de oorspronkelijke vraagstelling, maar ik krijg de titel niet veranderd.
onder de naam pukoband.