Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door Frank 123
Vandaag om 15:35:57
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Rick
Vandaag om 15:09:14
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:06:26
Sfeer op je modelbaan door Ronald Halma
Vandaag om 15:02:06
Aanpassen baanplan bestaande baan door maartenvdb
Vandaag om 14:47:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:38:12
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
Vandaag om 13:51:22
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 13:34:15
Aansturen verlichting Exact-Train ICR door VAM65
Vandaag om 13:34:11
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 13:30:30
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door odaoda
Vandaag om 13:27:03
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 13:25:09
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door hmmglaser
Vandaag om 12:56:38
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel door defender
Vandaag om 12:51:30
Module vliegveld Jan van Mourik door defender
Vandaag om 12:45:24
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 12:08:12
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door sncf231e
Vandaag om 11:53:24
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 08:40:21
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:32:57
Roco Fccpps, overzicht van Roco-modellen. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 01:23:58
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
14 August 2025, 23:16:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
14 August 2025, 22:55:04
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door mamory
14 August 2025, 21:30:54
Fleischmann Anna ombouw. door defender
14 August 2025, 20:19:47
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
14 August 2025, 18:37:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
14 August 2025, 17:25:32
Aachenau West door tijgernootje
14 August 2025, 16:43:07
US diorama in H0 door tijgernootje
14 August 2025, 16:33:38
Rijnstraat door tijgernootje
14 August 2025, 16:32:24
Da's Daz 2 door Huup
14 August 2025, 15:59:06

Poll

Hoevaak loop jij over de vloer van een Modeltreinenzaak?.

1 keer per Week.
9 (8.3%)
Meerdere keren per week
4 (3.7%)
Eens in de 2 Weken
28 (25.9%)
1 keer per Maand
28 (25.9%)
1 keer per Kwartaal
28 (25.9%)
1 keer per Jaar
10 (9.3%)
Nooit.
1 (0.9%)

Totaal aantal stemmen: 101

Auteur Topic: Hoevaak een bezoekje aan de Modeltreinenzaak?  (gelezen 16978 keer)

ZwolsBas

• Offline Offline
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Hoevaak een bezoekje aan de Modeltreinenzaak?
« Reactie #15 Gepost op: 26 June 2007, 15:40:34 »
Als MTE alleen via internet zou verkopen en merkt dat er weinig mensen in de winkel iets uitkiezen en koopt is het niet zon klap voor MTE lijkt me.

Ze hebben niet voor niks een winkel (ook) via internet geopend (is aantrekkelijk voor heel NL en het is van deze tijd)

En soms vindt ik het wel jammer dat andere winkels geneens een website hebben met hun prijslijst en aanbiedingen zodat je weet wat ze verkopen want ik ben een keer in enschede bij Pijplines geweest ik dacht dat loop ik wel even zoet rond maar dat was niet het geval het bleef bij een praatje maar was er uiteindelijk voor NIKS daar gekomen vond ik jammer maar was toen aan het shoppen met mn vriendin dus dat scheelde.
Dit zeg ik niet om deze winkel zwart te maken maar vond het gewoon jammer.

Het personeel was wel goed.

Daarnaast(MTE) die pand/locatie staat in een Woonwijk dus lagere huur/hypotheek en als het in het verleden gekocht is ( lagere prijs ) alleen met koop dan zal de hypotheek ook vrij laag zijn tegenover maandlasten vanaf 2002 en het is een 1mans winkel of 2 dat weet ik niet meer dat scheelt ook een hoop vooral in Nederland.

Als je midden in de stad zit met een huur van 4500 euro per maand of een hypotheek van een miljoen ja dan is even schrikken
« Laatst bewerkt op: 26 June 2007, 15:49:12 door Bas. »
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

stig

• Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 26 June 2007, 15:40:41 »
Als een ieder de treinen zaken links laat liggen, dan bestaan er in de kortste keren GEEN modeltreinzaken meer.

Ach, daar gaan we weer...

Ik kan mijn euro maar een keer uitgeven en dat doe ik liever in een keer goed.

Mijn ervaring is dat juist de detaillist niet de uitzonderlijke zaken heeft die een postorder zaakje / internet zaakje (bijvoorbeeld Piet Peetoom) wel heeft! En dat geldt ook voor alle soorten van de norm afwijkende zaken als Proto87 spul, H0pur, messing kits, joe neem it.

Kom nou straks niet weer aan met dat zielige verhaaltje van we moeten de jeugd warm laten lopen voor dit soort spul. Nou nee hoor, van mij hoeft dat helemaal niet... Zij zijn niet mijn sponsors...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

stig

• Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 26 June 2007, 15:42:12 »
Als je midden in de stad zit met een huur van 4500 euro per maand of een hypotheek van een miljoen ja dan is even schrikken

Als je niet weet hoe je een winkel moet runnen, moet je geen winkelier worden...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

henk

• Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 26 June 2007, 15:42:53 »
IK noemde toch geen namen!
Maar als men massaal voor het internet kiest dan heeft ook MTE geen reden meer om als winkel open te blijven. Immers zijn klanten zitten nu achter de PC om te kijken waar of dat zij in Europa of elders een paar euro goedkoper een doos kunnen verwerven (zie het andere draadje over een web winkel in Zwitserland).

SK

Ik zit meestal achter de PC op zoek naar allerlei incourante zaken die je zelfs in de beste winkel niet kunt vinden. Omgekeerd zijn er onder de winkeliers genoeg dozenschuivers.
Voor de duidelijkheid, ik kom het liefst in een goede winkel, maar het beeld dat Sobat schetst van de internethandel en de reguliere handel in winkels klopt niet. Het is niet zo zwart-wit.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rene_H

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 26 June 2007, 15:47:54 »
Ik denk dat je het niet zo zwart/wit moet zien.
Een webwinkel kan je ook zien, als een extra omzet genereerder.

Personen welke niet de mogelijkheid hebben om vanuit groningen naar vlaardingen te komen, doen dit nu ff via het web.
Waarom zal die persoon dit doen, dat kan verschillende redenen hebben:

- prijs
- zijn omgeving niet in voorraad
- zijn omgeving niet verkrijgbaar

Ja een winkel, dient qua prijs en dat geldt niet alleen voor modelspoorwinkels...maar voor alle winkels....ze moeten blijven opletten op zijn/haar concurrenten.
Of ze een toegevoegde waarde hebben, zodat ze de klanten kunnen binden.

En zoals Chris al aangaf, MTE en Trein 2000 (Trein 2000, nog nooit geweest overigens) schijnen alles gewoon te bestellen....dit zou je dus kunnen zien als toegevoegde waarde voor deze zaken.

En wat is er mis met de zogenaamde dozenschuiver, zolang hij maar genoeg dozen schuift, blijft hij bestaan, dat is toch zijn keuze...als hij voor een prijzen oorlog kiest, ik vind het best...

En waarom zou je dan als winkel het medium WWW niet gebruiken.

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #20 Gepost op: 26 June 2007, 15:49:40 »
Als ik in de stad (Utrecht) ben kan ik het niet laten even bij Kuipers binnen te wippen. Helaas het kost altijd geld. ;)
Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Rene_H

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 26 June 2007, 15:50:31 »
.... Tenzij ik gewoon binnenloop om te kijekn en niet te kopen :D

...)

als we toch ff zwart/wit bezig zijn....hier heeft de winkel ook geen reed aan !!!  :) :D ;D 8)

eric den boer

• Offline Offline
  • Einzelganger
« Reactie #22 Gepost op: 26 June 2007, 16:03:04 »
hier heeft de winkel ook geen reed aan

reed,reedcontact???? ...of REET die waar je op zit?? ;D

Rene_H

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 26 June 2007, 16:07:39 »
:D De laatste :D

Wim Romijn

• Offline Offline
« Reactie #24 Gepost op: 26 June 2007, 16:36:33 »
Persoonlijk koop ik het liefst in de winkel.

Je kan een model in de hand nemen goed bekijken en eens laten rijden etc.
En vooral dat laatste valt bij menig model nog al eens tegen als je zo langzaam mogelijk wil rijden.

In de winkel kan ik hem laten staan besteld via internet heb ik dan toch mijn twijfels of ik mijn geld terug krijg.

En om nu in de winkel goed te kijken, rijden etc. om vervolgens via internet te bestellen is niet mijn stijl.

Brigitte

• Offline Offline
  • RFO 193 623
« Reactie #25 Gepost op: 26 June 2007, 17:11:51 »
Ik heb gestemd eens in de twee weken. Het verschilt nog al soms is het een poosje 1 x per week en soms als het beetje komkommer tijd is 1 x per maand.

Ik kom altijd bij MTE, meestal heb ik dan wel wat nodig, bestelling afhalen of heb wat te vragen. Ga dan bijna altijd op vrijdagochtend langs, is het lekker rustig en kunnen we ff gezellig bijkletsen met een bakkie koffie. Grootste deel van mijn budget wordt daar gespendeerd :) Vindt het prettig om een goede relatie met een winkelier te hebben en met MTE heb ik dat.

Ben ook regelmatige bezoeker van Houten, omdat het een leuke beurs is en om leuke 'koopjes' te scoren of iets wat al poosje uit het leverings programma is te zoeken. Uitwijken naar Marktplaats of Ebay is uitzondering voor mij.

Groetjes,
Brigitte

Jan Bennink

• Offline Offline
    • HTM Modeltrambaan
« Reactie #26 Gepost op: 26 June 2007, 17:21:55 »
Een bezoekje?
1x per kwartaal om wat op te halen.......
                    ............... en dagelijks op internet ;D

Jan
Na een modelbaan in 1:87 naar voorbeeld van de RhB https://rhb1op87.blogspot.com nu een HTM trambaan in dezelfde schaal https://htm-modeltrambaan.blogspot.com
Website: https://www.htm-modeltrambaan.nl

Robert_N-Nm

• Offline Offline
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #27 Gepost op: 26 June 2007, 17:44:02 »
Hallo iedereen,

1x per week (soms sla ik wel een weekje over en soms kom ik twee keer per week) in een treinenwinkel en bijna dagelijks via het internet. Treintjes kijken en bedenken wat ik nu weer zou willen kopen voor m'n baan.

Beursen bezoek ik vanwege het feit dat je nog wel eens wat bijzonders kan vinden (voor een leuke prijs of voor lang geleden in de winkel uitverkochte dingen) met name Haarlem en de grotere beursen in Dortmund, Utrecht en/of Keulen.

Overigens heb ik de laatste tijd ook wel wat via internet gekocht omdat deze producten (bijna) niet verkrijgbaar zijn in NL (lees: RhB-bouwkits in schaal Nm en een fatsoenlijk uitziend railsysteem).

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #28 Gepost op: 26 June 2007, 17:49:37 »
Ik ga gemiddeld 1 keer in de 2 maanden. ik kijk op internet of er nieuwe dingen zijn die ik wil hebben. En dan ga ik die vervolgens ophalen. Maar ja dit jaar komt alles in het najaar dus nu niet zoveel bezoekjes.:P
Voor grootspoorfoto's zie site

True North

• Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 26 June 2007, 17:52:22 »
In het begin van de jaren negentig was ik een trouwe bezoeker van Hobbyland in de Zocherstraat te Amsterdam.
Leuk klein winkeltje gerund door 3 bejaarde  ;) mannetjes welke goede service verleenden.
Ook hadden ze regelmatig leuke aanbiedingen van (Zwitsers) rollend materieel.

Tijdens Eurospoor 1997 ontdekte ik de stand van de Zwitserse modelspoorwinkel Wemoba.
Ik heb mij toen suf gekocht aan allerhande Zwitsers materieel (Roco en Liliput) welke zij verkochten en waarvan ik het bestaan nog niet kende.
Vooral speciale landenedities welke normaliter niet in Nederland te koop waren. :P

Aangezien zij al snel een goede website hadden, de prijzen heel redelijk zijn en de service altijd perfect bestel ik sinds 1997 eigenlijk alleen nog maar online bij hun.
Een winkel fysiek bezoeken doe ik dus niet meer al was het maar omdat ik in Canada woon en hier verrekt weinig SBB-spul valt te krijgen. ;D

Edwin

Bhf Basel St. Alban, 1985 - 1999.
H0, 2-rail DCC, in opbouw.