Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
iarnrod
Vandaag
om 00:43:46
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen
door
iarnrod
Vandaag
om 00:27:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:19:26
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025
door
MOVisser
22 July 2025, 23:35:41
Bahnstrecke 5867
door
Wim Vink
22 July 2025, 23:10:57
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
acarailnerd
22 July 2025, 22:54:45
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
Roelof Hartholt
22 July 2025, 22:47:53
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Prutsert
22 July 2025, 22:42:19
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
22 July 2025, 22:36:28
Gewoon wat busfoto's
door
chrvdv37402
22 July 2025, 21:57:06
Loc omnummeren tijdperk I
door
Prutsert
22 July 2025, 21:54:46
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
IMagic
22 July 2025, 21:42:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Priegelman
22 July 2025, 21:41:42
Sfeer op je modelbaan
door
meino
22 July 2025, 21:23:45
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos)
door
j.ossebaar
22 July 2025, 21:11:18
Raadplaatje
door
hervé
22 July 2025, 20:58:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
22 July 2025, 20:53:02
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
door
Jeronimos
22 July 2025, 20:51:18
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Marc tramt
22 July 2025, 20:41:00
Station Roodeschool
door
Torikoos
22 July 2025, 20:30:04
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
22 July 2025, 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
22 July 2025, 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Thom
22 July 2025, 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0.
door
Frits C
22 July 2025, 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0
door
Stefan88
22 July 2025, 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Menno
22 July 2025, 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland
door
Hendrik Jan
22 July 2025, 17:30:51
LS Models CIWL LX slaapwagens
door
Rob Ellerman
22 July 2025, 16:59:53
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen
door
tijgernootje
22 July 2025, 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied'
door
Montanbahn
22 July 2025, 16:18:48
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
NS plan E
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: NS plan E (gelezen 5663 keer)
Thomas G.
Guns 'N Roses
Offline
Berichten: 661
NS plan E
«
Gepost op:
22 February 2013, 12:34:11 »
Hallo,
Ik weet niet of dit draadje hier hoort of ergens anders(als het ergens moet hoor ik het vast wel).
Maar ik heb op mijn baan een 5 delige plan e stam rijden.
Maar nu zag ik op arthurstreinenpagina.nl dat de trein ook 8 delig reed.
zoiets.
Is dit ook mogelijk achter een een 1300?
Groet Thomas
Gelogd
Hier een overzichtje van mijn bouwprojecten
Nieuw Nieuwerveen, Westerveen en Weststad
Quinzeedied
Offline
Berichten: 1378
Re:NS plan E
«
Reactie #1 Gepost op:
22 February 2013, 12:40:36 »
http://www.seinarm.nl/Treinsamenstellingen/TreinsamPlanE.aspx
Site met daarop een heel aantal bekende treinsamenstellingen, er staat ook een stam van 5 rijtuigen en een stam van 8 rijtuigen (wel een iets andere volgorde) tussen.
Het lijkt me dat een 1300 ook prima voor zo'n trein kan hebben gestaan, op je eigen baan kan dat natuurlijk sowieso. Maar of de 1300 in die tijd bijvoorbeeld niet vooral voor goederentreinen werd gebruikt, weet vast wel iemand.
Gelogd
Thomas G.
Guns 'N Roses
Offline
Berichten: 661
Re:NS plan E
«
Reactie #2 Gepost op:
22 February 2013, 12:53:02 »
Bedankt voor de snelle reactie.
Het komt er dus op neer dat de plan e's ook wel in 8 delige stammen hebben gereden?
Maar nu is nog niet duidelijk of er ook een een 1300 voor kan.
Het is eventueel ook mogelijk dat er een 1200 voor komt.
Groet Thomas
Gelogd
Hier een overzichtje van mijn bouwprojecten
Nieuw Nieuwerveen, Westerveen en Weststad
nighttrain1
BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 5777
Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re:NS plan E
«
Reactie #3 Gepost op:
22 February 2013, 12:53:49 »
Voor de privatisering werden veelal alle soorten E-loks overdag ingezet voor passagierstreinen, en snachts gingen ze de goederendienst in.
Dus een 1000, 1100, 1200, 1300, 1500 of vroege 1600, zo dus kunnen.
Of ff zoeken op de Site van Nico van Spilt:
http://www.nicospilt.com/links/index.htm
«
Laatst bewerkt op: 22 February 2013, 13:06:24 door nighttrain1. Reden: Aanvullingen aantoe gevoegd,
»
Gelogd
Groeten Richard, nighttrain1
Bouw:
Modelbaan
&
modulebakken
JAB van Ree
Offline
Berichten: 3796
Re:NS plan E
«
Reactie #4 Gepost op:
22 February 2013, 13:51:22 »
Nee een 1000 kan niet; die werden al snel begrensd op 100 km/uur ivm slechte loop en daardoor vrijwel geheel in de goederendienst gedrukt. Alleen aan het einde mochten ze soms weer een reisbureautrein oid rijden, waarbij ook de 100 km/uur limiet gehandhaafd werd.
Gelogd
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden
Boerpost
Offline
Berichten: 158
ons geluk: Jente 08-09-09
Re:NS plan E
«
Reactie #5 Gepost op:
22 February 2013, 15:22:46 »
Heb toevallig net het boek Elektrische Locomotieven NS-serie 1300 weer eens van boven gehaald en daarin staan dus idd foto's in van een 1300 met plan E. (Ik heb de rijtuigen niet geteld, maar op sommige foto's is te zien dat het om meer dan 5 rijtuigen plan E gaat.) 1300 kan dus prima, zowel blauw, geel/grijs en 1300 na renovatie. Lange treinen met plan E reden overigens hoofdzakelijk tussen Zandvoort en Maastricht, 1300 konden dan met name overdag gezien worden, in de nachtelijke uren reed deze locserie vooral goederentreinen. Deze verbinding was zeker niet onlogisch, aangezien de locs in Maastricht in onderhoud waren. 1300 is dus zeker geen bezwaar!
Mvg. Gert
Gelogd
Thomas G.
Guns 'N Roses
Offline
Berichten: 661
Re:NS plan E
«
Reactie #6 Gepost op:
22 February 2013, 16:03:23 »
Hallo,
@Boerpost: dus als ik het goed begrijp heeft de 1300 wel met 8 delige plan e stam gereden?
Zo ja was dat alleen met de 1300 of ook bijvoorbeeld 1200.
Het kan zijn dat ik ergens overheen heb gelezen dus dat ik het heb gemist.
Thomas
Gelogd
Hier een overzichtje van mijn bouwprojecten
Nieuw Nieuwerveen, Westerveen en Weststad
henk
Offline
Berichten: 22504
Re:NS plan E
«
Reactie #7 Gepost op:
22 February 2013, 16:15:33 »
Thomas, de series 1100, 1200 en 1300 hebben voor van alles en nog wat gestaan, van VAM treinen tot luxe internationale treinen en alles wat je daar tussenin kan bedenken. Dus ook voor plan E met 5 of 8 rijtuigen of nog heel andere aantallen rijtuigen.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
VAM65
Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
Offline
Berichten: 4556
Nederland 1949-1963 in h0
Re:NS plan E
«
Reactie #8 Gepost op:
22 February 2013, 16:18:36 »
En als je nou eens op Internet op afbeeldingen zoekt, dan vind je binnen 3 minuten bijvoorbeeld deze foto:
http://www.flickr.com/photos/bou46/6350940576/in/pool-1295038@N24/
Gelogd
Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond.
https://facebook.com/omroepmodelspoorclub/
https://sites.google.com/site/omroepmodelspoorclub/home
Thomas G.
Guns 'N Roses
Offline
Berichten: 661
Re:NS plan E
«
Reactie #9 Gepost op:
22 February 2013, 17:01:46 »
oke dank u wel.
@moderator(en) dit draadje mag verwijdert worden
Gelogd
Hier een overzichtje van mijn bouwprojecten
Nieuw Nieuwerveen, Westerveen en Weststad
Tomasso
Offline
Berichten: 6049
Re:NS plan E
«
Reactie #10 Gepost op:
22 February 2013, 17:04:53 »
Van mij mag ie blijven staan hoor
Leuke link met die mooie zwart wit foto's...
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Gelogd
Spoor 0 adept
Boerpost
Offline
Berichten: 158
ons geluk: Jente 08-09-09
Re:NS plan E
«
Reactie #11 Gepost op:
22 February 2013, 18:22:40 »
Thomas, wat Henk schreef, klopt helemaal
, ik ben in eerste instantie even op jouw vraag ingegaan.
Wat het draadje betreft: mooi laten staan, ik vind het leuke draadjes wat betreft samenstelling van treinen in het echt en in model.
Mvg. Gert
«
Laatst bewerkt op: 22 February 2013, 20:01:21 door Boerpost. Reden: Ach, denken ging te snel dan typen, het vergeten...
»
Gelogd
Thomas G.
Guns 'N Roses
Offline
Berichten: 661
Re:NS plan E
«
Reactie #12 Gepost op:
22 February 2013, 19:39:31 »
Dat is waar.
@moderator(s): laat maar
Gelogd
Hier een overzichtje van mijn bouwprojecten
Nieuw Nieuwerveen, Westerveen en Weststad
Marc Riswick
Offline
Berichten: 1029
Re:NS plan E
«
Reactie #13 Gepost op:
22 February 2013, 20:47:52 »
Op de lijn Zandvoort naar Maastricht/Heerlen reden ze bij voorkeur met een 1200 ervoor. Soms werden er nog versterkingsrijtuigen bijgeplaats (Plan W) tot een maximale lengte van 12 rijtuigen. De 1100 en 1300 kwamen ook voor, maar wel in mindere mate. De 1100 kon de dienstregeling bij zo een lange en vaak volle treinen maar met moeite halen. Bij de kortere treinen was dat minder een probleem. Ik herrinner me uit mijn jeugd (ik mocht vaak van een machinist mee voorin de locs bij het rangeren en wegzetten van de treinen in de avond, soms een langer ritje) dat ik de 1200 het mooiste vond, maar de 1300 gaf veel meer het idee van kracht. De 1100-en reden minder fijn.
Overigens hadden ze op sommige tussenstations last van te korte perrons (zoals bijvoorbeeld Geleen-Oost), dan liep de conducteur door de laatste rijtuigen en vroeg of er uitstappers waren voor dat station, dan moesten ze alvast een paar rijtuigen naar voren lopen. Later zijn de perrons verlengd.
groet Marc
Gelogd
H0, 2-rail DCC, NL en grensverkeer, IB en Koploper
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
NS plan E