@ Henk wat JIJ vind mag je houden Jij mag wat mij betreft best een poging doen om bij 80 Km/h of 70 Km/h als je dat liever is, de details op je lok proberen te bewonderen.Pak dan wel effe je loep erbij als die stilstaat langs het perron
Dat zijn ze idd. De vraag is echter of dat verder van de werkelijkheid afstaat dan losse, waarschijnlijk veel te grote......In werkelijkheid zijn het stangen van 15 mm dik (geschat) die ca. 4 cm van de lokkast staan.
Dat lijkt we wel erg natte-vingerwerk 15 mm? Zo dik is een waterleidinkje in je keuken of badkamer. Daar zou ik toch niet graag aan gaan hangen.
Alweer iemand die precies weet wat een ander doet en moet vinden. Moet trouwens een rare modelbaan zijn waar de treinen voortdurend 120 km per uur rijden en kennelijk nooit langzamer, laat staan dat ze ooit stilstaan.
Tja, gek genoeg vind ik bovenstaande tekst de mening van een ander redelijk ridiculiseren. Vertel gewoon waarom je de Piko zelf goed genoeg vindt en laat een ander in zijn waarde.
Tja Rino, het valt mij vooral op dat de mensen die de Piko goed genoeg vinden er kennelijk maar slecht tegen kunnen als mensen de hobby anders beleven en dus een ander oordeel hebben. Weleens gezien hoe Bart de hobby beleeft en tot welke voortreffelijke resultaten dat leidt? Dan is zijn mening over de Piko heel goed te begrijpen. En wat mij betreft, ik heb al lang geleden geleerd dat de totaalindruk die een modelbaan maakt afhankelijk is van details die in eerste instantie nauwelijks opvallen. En op mijn baan staan de locs bijvoorbeeld weleens stil en trekken dan langzaam weg met een sleep nauwkeurig vervuilde kolenkarren erachter. De kortkoppeling en de dakdetails zijn dan van grote invloed op het totaalplaatje en de lol zoals ik die eraan beleef. Dat een stroomafnemer bij de Railion-NL BR 189 niet klopt boeit mij dan minder, maar er zijn mensen die daar niet tegen kunnen en er nog wat extra geld tegenaan gooien. Die handgrepen ga ik nog eens vervangen. Kost nul euro en is een hele verbetering.
Het is eerder andersom dat mensen die de Piko ook mooi vinden voor zn prijs, ondanks dat de Roco net iets beter is, worden neergezet als simpele hobbyisten die niet om kwaliteit of detail geven en eigenlijk niet serieus te nemen zijn, laat ze maar lekker spelen met hun kartonnen treintjes, wij weten wel hoe het hoort, klinkt er in door.
Waarom hier vragen als je ook gewoon even hier kan kijken www.digirails.nl Staat je antwoord op de voorpagina.