Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Sfeer op je modelbaan door René 4312
Vandaag om 23:25:13
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
Vandaag om 23:18:52
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 23:03:58
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door René 4312
Vandaag om 23:03:33
Raadplaatje door Huup
Vandaag om 22:39:08
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
Vandaag om 22:05:35
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
Vandaag om 21:59:52
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 21:17:39
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door 741230
Vandaag om 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
Vandaag om 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
Vandaag om 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door 741230
Vandaag om 20:04:49
NS 1700 transfers door Rick
Vandaag om 19:51:29
Overstap naar HTM door GerardvV
Vandaag om 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
Vandaag om 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
Vandaag om 18:59:34
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
Vandaag om 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:18:39
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
Vandaag om 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
Vandaag om 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 17:06:02
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 17:00:00
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
Vandaag om 15:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:40:06

Auteur Topic: PIKO BR 189 HUSA  (gelezen 35672 keer)

henk

• Offline Offline
Re:PIKO BR 189 HUSA
« Reactie #75 Gepost op: 17 February 2013, 11:18:23 »
Tja Rino,  het valt mij vooral op dat de mensen die de Piko goed genoeg vinden er kennelijk maar slecht tegen kunnen als mensen de hobby anders beleven en dus een ander oordeel hebben.  ???
Weleens gezien hoe Bart de hobby beleeft en tot welke voortreffelijke resultaten dat leidt? Dan is zijn mening over de Piko heel goed te begrijpen.
En wat mij betreft, ik heb al lang geleden geleerd dat de totaalindruk die een modelbaan maakt afhankelijk is van details die in eerste instantie nauwelijks opvallen. En op mijn baan staan de locs bijvoorbeeld weleens stil en trekken dan langzaam weg met een sleep nauwkeurig vervuilde kolenkarren erachter. De kortkoppeling en de dakdetails zijn dan van grote invloed op het totaalplaatje en de lol zoals ik die eraan beleef. Dat een stroomafnemer bij de Railion-NL BR 189 niet klopt boeit mij dan minder, maar er zijn mensen die daar niet tegen kunnen en er nog wat extra geld tegenaan gooien.  ;D Die handgrepen ga ik nog eens vervangen. Kost nul euro en is een hele verbetering.
« Laatst bewerkt op: 17 February 2013, 11:28:19 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rockerbox2

• Offline Offline
  • Als 'tie rijd zie je d'r nix van.
« Reactie #76 Gepost op: 17 February 2013, 11:29:28 »
@ Peter Er is in deze draad niemand beledigt en zie mijn vorige stukje, een forum is er voor om commentaar te leveren. Als je slecht tegen een andere mening kunt is het misschien beter om niet deel te nemen in een discussie. En we moeten oppassen dat we geen censuur gaan toepassen want we leven in een vrije democratie.

Write On

Rino
Ride On

Rino

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #77 Gepost op: 17 February 2013, 11:35:40 »
Rcokerbox2, misschien was het je nog niet opgevallen dat ik moderator ben. Ik geef dus geen mening, maar ik vertel je (bij deze in duidelijker bewoordingen) dat je je aan mijn aanwijzingen en die van mijn (ex-) collega-moderators hebt te houden.

Verder off-topic geneuzel wordt rigoureus verwijderd.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Rockerbox2

• Offline Offline
« Reactie #78 Gepost op: 17 February 2013, 11:37:37 »
@Henk Ik rij met veel plezier zowel Roco als Piko Jij ook?

Ride On

Rino
« Laatst bewerkt op: 17 February 2013, 21:46:14 door Peter Korsten »
Ride On

Rino

henk

• Offline Offline
« Reactie #79 Gepost op: 17 February 2013, 11:41:30 »
@ Henk wat JIJ vind mag je houden ;D
Jij mag wat mij betreft best een poging doen om bij 80 Km/h of 70 Km/h als je dat liever is, de details op je lok proberen te bewonderen.
Pak dan wel effe je loep erbij als die stilstaat langs het perron (y)

Tja, gek genoeg vind ik bovenstaande tekst de mening van een ander redelijk ridiculiseren. Vertel gewoon waarom je de Piko zelf goed genoeg vindt en laat een ander in zijn waarde.

Reinier Z.

• Offline Offline
« Reactie #80 Gepost op: 17 February 2013, 11:42:25 »
Dat zijn ze idd. De vraag is echter of dat verder van de werkelijkheid afstaat dan losse, waarschijnlijk veel te grote......
In werkelijkheid zijn het stangen van 15 mm dik (geschat) die ca. 4 cm van de lokkast staan.

Dat lijkt we wel erg natte-vingerwerk  ;) 15 mm? Zo dik is een waterleidinkje in je keuken of badkamer. Daar zou ik toch niet graag aan gaan hangen.
Reinier

Peter Crossrail

• Offline Offline
« Reactie #81 Gepost op: 17 February 2013, 12:09:33 »
Dat lijkt we wel erg natte-vingerwerk  ;) 15 mm? Zo dik is een waterleidinkje in je keuken of badkamer. Daar zou ik toch niet graag aan gaan hangen.
Ik heb ze al vaak in de hand gehad  ;) Heb ze nooit gemeten, maar ze zijn minimaal dubbel zo dik. Naar mijn persoonlijke mening zijn die van Roco niet te groot. Heb het nooit echt nagemeten, maar op het zicht lijken die van Roco me goed getroffen.

Mvg, Peter

Rockerbox2

• Offline Offline
« Reactie #82 Gepost op: 17 February 2013, 12:09:49 »
Alweer iemand die precies weet wat een ander doet en moet vinden.
Moet trouwens een rare modelbaan zijn waar de treinen voortdurend 120 km per uur rijden en kennelijk nooit langzamer, laat staan dat ze ooit stilstaan.  ::)
Tja, gek genoeg vind ik bovenstaande tekst de mening van een ander redelijk ridiculiseren. Vertel gewoon waarom je de Piko zelf goed genoeg vindt en laat een ander in zijn waarde.

Ik vind zowel de Piko als de Roco beiden hele geslaagde modellen met ieder z'n voors en tegens en omdat ik van verbouwen houd wordt het een Piko.

Dit is het laatste wat ik er over schrijf

Ride On

Rino
« Laatst bewerkt op: 17 February 2013, 12:26:18 door Rockerbox2 »
Ride On

Rino

Sparrow

• Offline Offline
    • Treinen Fotografie
« Reactie #83 Gepost op: 17 February 2013, 13:16:00 »
Tja Rino,  het valt mij vooral op dat de mensen die de Piko goed genoeg vinden er kennelijk maar slecht tegen kunnen als mensen de hobby anders beleven en dus een ander oordeel hebben.  ???
Weleens gezien hoe Bart de hobby beleeft en tot welke voortreffelijke resultaten dat leidt? Dan is zijn mening over de Piko heel goed te begrijpen.
En wat mij betreft, ik heb al lang geleden geleerd dat de totaalindruk die een modelbaan maakt afhankelijk is van details die in eerste instantie nauwelijks opvallen. En op mijn baan staan de locs bijvoorbeeld weleens stil en trekken dan langzaam weg met een sleep nauwkeurig vervuilde kolenkarren erachter. De kortkoppeling en de dakdetails zijn dan van grote invloed op het totaalplaatje en de lol zoals ik die eraan beleef. Dat een stroomafnemer bij de Railion-NL BR 189 niet klopt boeit mij dan minder, maar er zijn mensen die daar niet tegen kunnen en er nog wat extra geld tegenaan gooien.  ;D Die handgrepen ga ik nog eens vervangen. Kost nul euro en is een hele verbetering.
Het is eerder andersom dat mensen die de Piko ook mooi vinden voor zn prijs, ondanks dat de Roco net iets beter is, worden neergezet als simpele hobbyisten die niet om kwaliteit of detail geven en eigenlijk niet serieus te nemen zijn, laat ze maar lekker spelen met hun kartonnen treintjes, wij weten wel hoe het hoort, klinkt er in door.

Mijn mening nogmaals voor de duidelijkheid: De Roco is net ietsje mooier en ik ben het eens dat details van een trein of baan uiteindelijk erg belangrijk zijn voor de totaalindruk. Vervuilen van materieel hoort hier wat mij betreft niet bij, ik vind dat zonde. Ik ga zelf meestal voor hogere kwaliteit, maar af en toe een compromis sluiten voor een lagere prijs is niet verkeerd. De Piko is mss net een graadje minder, maar wel een zeer mooi model voor zn geld en heeft een veel betere kwaliteitsverhouding. Piko is niet per definitie een merk met alleen maar slecht gedetailleerde hobbymodelletjes, het heeft wel degelijk prachtmodellen in de collectie.

Voor de rest sluit ik me volledig aan bij het bericht van Peter van de vorige pagina. Laat iedereen in zn waarde, blijf de nuances zien, en plaats mensen niet in een hokje en trouwens ook niet in een van beide kampen (treinenliefhebber of modelspoorder).

Nu maar weer ontopic ;)

Zou de eigenaar van Groterdam vergelijkende foto's willen maken? Geeft een goede indruk van de verschillen, alhoewel in het echt vergelijken leuker en beter is ;)

henk

• Offline Offline
« Reactie #84 Gepost op: 17 February 2013, 13:49:22 »
Het is eerder andersom dat mensen die de Piko ook mooi vinden voor zn prijs, ondanks dat de Roco net iets beter is, worden neergezet als simpele hobbyisten die niet om kwaliteit of detail geven en eigenlijk niet serieus te nemen zijn, laat ze maar lekker spelen met hun kartonnen treintjes, wij weten wel hoe het hoort, klinkt er in door.

Tja, wat je er zelf bij bedenkt kan ik niet helpen, maar wat je hier schrijft staat helemaal nergens en lijkt me ook nergens zo bedoeld.

manuelspot

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: 17 February 2013, 13:51:31 »
Toevallig ooit een mooi verslagje gemaakt over de verschillen in de modellen van de 189 tussen Roco en Piko.

http://www.pijplines.nl/pages/treinen/model-info.php

steven346

• Offline Offline
« Reactie #86 Gepost op: 17 February 2013, 14:10:52 »
Kan het digirails setje ook gebruikt worden bij de roco?

manuelspot

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: 17 February 2013, 14:14:16 »
Waarom hier vragen als je ook gewoon even hier kan kijken www.digirails.nl Staat je antwoord op de voorpagina. ;)
« Laatst bewerkt op: 17 February 2013, 22:01:20 door Peter Korsten. Reden: citaat van vorig bericht verwijderd; gebruik de ANTWOORD-link. »

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #88 Gepost op: 17 February 2013, 14:14:29 »
Er is een piko en er is een roco versie.

steven346

• Offline Offline
« Reactie #89 Gepost op: 17 February 2013, 14:21:05 »
Sorry, mijn fout

Waarom hier vragen als je ook gewoon even hier kan kijken www.digirails.nl Staat je antwoord op de voorpagina. ;)