Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

19 Toen door defender
Vandaag om 19:22:04
Schrootplaats door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 19:16:48
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 18:54:32
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 18:28:50
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 17:16:38
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 16:48:56
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 15:26:45
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:59:03
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
  

Auteur Topic: ACME 2013  (gelezen 64540 keer)

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1716
Re:ACME 2013
« Reactie #30 Gepost op: 01 februari 2013, 14:06:56 »
En daar zat ik nou ook al een hele tijd op te wachten!

Jeroen Water

  • Online Online
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:ACME 2013
« Reactie #31 Gepost op: 01 februari 2013, 14:58:00 »
Daar valt een leuk treintje mee te maken:

3 of 4x CD Bmee 2e klas
1x Couchette
1x Slaaprijtuig

En het ene jaar leverde de DB het couchette en de slaapbak en het andere jaar was dat NS Internationaal. Viaratie zat dus.

Overigens heb ik 1x het 2e klas CD rijtuig met bagae-afdeling in NL gezien. Kwam deze geregeld mee, of waren het eigenlijk altijd alleen de 2e klas rijtuigen?

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Gert1

  • Gast
Re:ACME 2013
« Reactie #32 Gepost op: 01 februari 2013, 16:16:55 »
Zou je dan met dat setje (55097) en dat losse rijtuig (52921) al klaar zijn wat het Tsjechisch deel van de trein betreft?
En het Nederlandse slaaprijtuig, was dat een MUn?

mvg,
Gert

ocram

  • Offline Offline
  • Berichten: 65
Re:ACME 2013
« Reactie #33 Gepost op: 01 februari 2013, 16:36:46 »

Jeroen Water

  • Online Online
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:ACME 2013
« Reactie #34 Gepost op: 01 februari 2013, 16:58:33 »
Dat setje hangt er dus vanaf of dat BD geregeld naar NL kwam. Kies je voor NS couchette en Slaapbak, dan heb je voor de couchette een Bcm of Bcvmh nodig en voor de slaap idd een Mu

Maar misschien is DB mat nog wel leuker. Bcm was vaak oceaanblauw-creme en de Mu geheel blauw. Heb hem ook een keer met rode Mu gezien....

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Jeroen Water

  • Online Online
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:ACME 2013
« Reactie #35 Gepost op: 01 februari 2013, 17:03:57 »
Misschien wil de mod dit stukje over de CD rijtuigen wel verplaatsen naar Treinsamenstellingen met als titel: Int 352/353 Praha-Amsterdam eind '90 begin '00

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 963
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re:ACME 2013
« Reactie #36 Gepost op: 01 februari 2013, 17:42:23 »
Dat vraagt om foto's van die trein als voorbeeld. ACME is weer goed bezig. Ook het rijtuig 52720 wat op pagina 78 staat is een mooie aanvulling voor de Hoek - Warschau expres zoals die in de laatste jaren reed.

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1716
Re:ACME 2013
« Reactie #37 Gepost op: 01 februari 2013, 18:50:03 »
Volgens mij dat er altijd een BD in vanwege fietsvervoer.

Jeroen Water

  • Online Online
  • Berichten: 5145
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:ACME 2013
« Reactie #38 Gepost op: 01 februari 2013, 18:54:52 »
Mss in een bepaald jaar. Maar ik heb de stammen vaak zat zonder gezien. kijk ook maar op foto's in de RM's

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 5990
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re:ACME 2013
« Reactie #39 Gepost op: 01 februari 2013, 19:16:27 »
http://www.eyro.ch/downloads/news13/acme_2013.pdf

Werkt sneller..

Heb de link die ik als eerste gaf opgeslagen op de computer, deze staat nu als pdf bestand op de computer zelf. Dan heb je niet van die lange wachttijden. ;D
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2013, 19:18:19 door Dion »
groetjes Dion

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re:ACME 2013
« Reactie #40 Gepost op: 02 februari 2013, 21:35:16 »
Misschien wil de mod dit stukje over de CD rijtuigen wel verplaatsen naar Treinsamenstellingen met als titel: Int 352/353 Praha-Amsterdam eind '90 begin '00

Jeroen

Jeroen,

Is deels gekopieerd naar het nieuwe draadje, met de titel zoals je aangaf. Vrij lastig, aangezien alle berichten ook tekst over ACME bevatten. Dus voel je vrij om het aan te vullen.

Het nieuwe topic vind je hier: Internationale trein Praag-Amsterdam, jaren '90 tot 2000
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2013, 21:37:19 door Bert van Gelder »

Bergland express

  • Offline Offline
  • Berichten: 76
Re:ACME 2013
« Reactie #41 Gepost op: 02 februari 2013, 22:43:12 »
In de huidige catalogus staan genoeg treinen die er vorig jaar ook in stonden. Kan ik er vanuit gaan dat wat dit jaar in de catalogus staat, nog uitgeleverd wordt?

Ik verwacht dat de rijtuigen van de EC Michelangelo erg mooi zullen zijn maar ik weet niet of deze set al uitgebracht is. Ze hebben in het verleden dit type rijtuigen uitgebracht maar zijn vrijwel niet te krijgen. Was dat deze set of een andere?

Iemand ervaring hiermee? Ik ken Acme nog niet zo heel lang. :-[

Groeten,
Marcel
Zillertalbahn in H0e, fijn maar klein.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re:ACME 2013
« Reactie #42 Gepost op: 08 maart 2013, 20:48:47 »
Nog niet gelezen op Beneluxspoor. Elotrack is de nieuwe importeur van ACME in de Benelux sinds vorige week. Er komen meteen diverse nieuwe noviteiten.
90023 Traxx Fyra rood met Fyra tekst
90024 Traxx Fyra wit met Fyra tekst
90030 Traxx Railpool wit met ERS Railways logo's (is een 185 en rijdt dus niet in Nederland)

Containerwagens
90037 containerwagen ERS Sggmrss 90' met IFF en IBC Bulk 30 ft containers
90038 containerwagen ERS Sggmrss 90' met Containerships 40ft en IBC Bulk 30 ft container
90039 containerwagen ERS Sggmrss 90' met CMA CGM 40 ft, Maersk Line 20ft en Safmarine 20ft containers.
Voor grootspoorfoto's zie site

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
Re:ACME 2013
« Reactie #43 Gepost op: 08 maart 2013, 21:53:39 »
mooi, dan krijgt mn Mehano ERS trein eindelijk verlenging

Dennis1984

  • Offline Offline
  • Berichten: 781
  • Gotthardbahn
Re:ACME 2013
« Reactie #44 Gepost op: 08 maart 2013, 23:48:40 »
Hartstikke goed dit inderdaad, ik sprak de man hierachter vandaag op OnTraxs. Dit geeft mogelijk een boost aan stabiliteit van de onderneming en garandeert leveringen in Nederland. Uiteindelijk betaal je er wel weer iets voor natuurlijk, want de beste man moet er ook iets aan verdienen. Maar ik ben wel blij: liever dit dan de onzekerheid of je model wel geleverd wordt.

Met vriendelijke groet,
Dennis