Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:42:18
Database software door AlbertG
Vandaag om 20:28:57
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paulus1201
Vandaag om 20:27:58
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 20:02:33
Veevervoer ss/ ns door TonM
Vandaag om 19:57:47
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door Vonkentrekker
Vandaag om 19:49:36
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:45:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:30:23
Witmoosdorf door Bert55
Vandaag om 19:29:10
Trix DXI van DC naar AC door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:19:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 18:57:58
Rheinburg, TP V/VI door Joz
Vandaag om 18:06:05
Kato K10816 (class 66) drijfstangen vervangen door Wesley J
Vandaag om 17:32:39
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door R1954
Vandaag om 17:16:53
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:37:18
Roco ns 309 ac>dc door Bob11
Vandaag om 16:18:47
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Falkenberg
Vandaag om 15:53:26
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 15:50:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:48:30
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
Vandaag om 15:29:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 14:57:20
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 13:49:01
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door WimC
Vandaag om 13:28:14
Spoor 0 meterspoor door maartenvdb
Vandaag om 13:26:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door bollen neus
Vandaag om 12:34:38
Opstelbaan door Ferdinand Bogman
Vandaag om 12:20:05
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Bert55
Vandaag om 12:07:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 11:21:53
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
Vandaag om 11:10:17
Duitser met hoedje (Beurs Houten) door Vonkentrekker
Vandaag om 10:48:51
  

Auteur Topic: Wiking 2013  (gelezen 2733 keer)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8994
  • Hengelooo 1:160
Wiking 2013
« Gepost op: 30 January 2013, 15:18:45 »
Wiking nieuws

Leuk die twee oudere types R-Viertjes...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re:Wiking 2013
« Reactie #1 Gepost op: 30 January 2013, 15:59:59 »
Ze ogen alleen wel heel plomp, met name de raamstijlen voor.
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4219
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:Wiking 2013
« Reactie #2 Gepost op: 30 January 2013, 16:24:39 »
Gelukkig heb je keus in producenten; Herpa, Jouef, Atlas en nu dus Wiking ook
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re:Wiking 2013
« Reactie #3 Gepost op: 30 January 2013, 16:42:11 »
Waarbij zo op het eerste gezicht de nieuwe Wiking de plompste is. Interessant business concept...
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2900
  • Twentelijn 1968-1980
Re:Wiking 2013
« Reactie #4 Gepost op: 30 January 2013, 20:03:52 »
De achterkant van de Herpa vind ik veel te recht naar beneden. Misschien is deze beter. Even wachten tot 'ie in de winkel staat (en tegen welke prijs natuurlijk  ;)).

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:Wiking 2013
« Reactie #5 Gepost op: 30 January 2013, 20:50:39 »
Lijkt mij dan hé  ;)
dat wiking autootjes altijd iets robuuster/plomper zijn dan herpa/reitze
kan dit kloppen en heeft dat te maken met het speelgoed imago wat 'zij'(wiking) altijd
al gehad hebben van hun producten?

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re:Wiking 2013
« Reactie #6 Gepost op: 30 January 2013, 20:57:47 »
Speelgoed imago??
Eind jaren zestig, begin zeventig van de vorige eeuw was er niks anders dan Wiking, en die auto's golden als dik in orde! Veel beter dan die van Lego (jeweetwel, met die metalen wieltjes)!
Iets later had Wiking het imago: leuke autootjes voor bij de trein, niet te gek gedetailleerd (moest ook niet, de aandacht lag op en het geld was voor de trein), totdat Herpa kwam en er mensen gingen roepen om meer detail. Tja, dat kwam er natuurlijk en toen was een autootje voor bij de trein al zowat duurder dan een wagonnetje.

Groet,
Jan

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6347
  • ***
Re:Wiking 2013
« Reactie #7 Gepost op: 30 January 2013, 21:17:36 »
 (y) Toen kocht je een vw golfje type1 nog voor 1,60 harde guldens wel te verstaan. ;).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:Wiking 2013
« Reactie #8 Gepost op: 30 January 2013, 21:47:47 »
"Iets later had Wiking het imago: leuke autootjes voor bij de trein, niet te gek gedetailleerd (moest ook niet, de aandacht lag op en het geld was voor de trein),"


Dit houden die meeste auto's van wiking nog steeds vast dat imago.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re:Wiking 2013
« Reactie #9 Gepost op: 30 January 2013, 22:15:19 »
Dat kan, maar dat is iets anders dan een speelgoed-imago ;D

Groet,
Jan

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4219
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:Wiking 2013
« Reactie #10 Gepost op: 31 January 2013, 10:39:05 »
Herpa;

(plaatje geleend van allcarmodels.com, zie de pagina; http://www.allcarmodels.com/acm/HER020190BL.html voor wie m gelijk wil kopen )

en wiking;

(uit de door Mispoes geplaatste Wiking-link)

De Atlasjes zijn wat lomp; kijk maar
(plaatje van de NAMAC-site), de Jouef variant is slechts met moeite als R4 te herkennen.

Wat opvalt is dat de Herpa aardig getroffen is, de dakgoot valt op het model wat weg en daardoor heeft de deur ogenschijnlijk een te dikke rand. Daarnaast is de bodem wat dik. Het achtergeplaatste glas valt tpv de voorruit niet echt op. Mbt de Wiking de verhouding ruit/gesloten aan de zijkant wat glaziger uit te vallen, de voorruit valt dan wat meer tegen. Daarentegen maakt Wiking onderscheid tussen het roldakje en het gesloten blikken dak  (y) . Afwachten hoe het verder gaat.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5351
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Wiking 2013
« Reactie #11 Gepost op: 31 January 2013, 10:47:29 »
Zo te zien is de Herpa R4 nog steeds hetzelfde wagentje wat ze al in de vroege jaren '80 uitbrachten in diverse snoepkleuren. De mal is dus al zeker 30 jaar oud: kijk dan nog eens even kritisch in vergelijk met de rest ::)
Overigens is de Wiking een prototype: maar afgezien van de dikke A-stijlen kloppen de verhoudingen toch wel veel beter dan bij de rest.
RETROBAHN A.G.

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4219
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:Wiking 2013
« Reactie #12 Gepost op: 31 January 2013, 10:53:23 »
De wielen en de wielkast van de Herpa zijn wat te groot, bij Wiking weer te klein, zo slecht is de Herpa niet, vooral dat dikke plastic bij de wielkastranden en de rel. brede en grote wielen storen.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.