Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door Wim Romijn
Vandaag om 20:38:47
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 20:29:14
US diorama in H0 door Joz
Vandaag om 20:15:03
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Mispoes
Vandaag om 20:03:43
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Silvolde
Vandaag om 19:43:08
NS Mat 35 Maple Leaf door Railpassie
Vandaag om 19:41:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 19:34:33
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Herb73
Vandaag om 19:30:58
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 18:57:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 18:51:42
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 18:44:25
Wie (welk bedrijf) kan snijden én graveren in polystyreenplaten? door Tom Z.
Vandaag om 17:44:08
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Met een sik
Vandaag om 17:36:57
Faller H0 baanplan (2.90 x 1.25m) stoomdepot met een onlogisch spoor door MichielB
Vandaag om 17:02:02
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Peter Kleton
Vandaag om 16:44:10
Fleischmann 7375 (BR103) onderdelen gevraagd door henkoia
Vandaag om 15:55:00
FS en de Frecciarossa Europea door Huup
Vandaag om 15:30:14
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 15:13:54
Dak van Fleischmann Vla Flip krom getrokken door grossraumwagen
Vandaag om 15:03:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Dave.......
Vandaag om 14:31:06
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:15:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:23:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Loki
Vandaag om 13:04:29
Mijn geweatherde modellen door Frank103
Vandaag om 12:39:25
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:38:09
Rondom Charlois door Montanbahn
Vandaag om 12:32:40
soundprobleem piko 2000 decoder door Coen Burki
Vandaag om 11:46:53
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:27:50
Een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 11:23:25
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Gerard
Vandaag om 11:10:18
  

Auteur Topic: "In de etalage" (een N-spoorbaan in een, voormalige, winkeletalage bij Rtd CS)  (gelezen 29571 keer)

guest7823

  • Gast
Een van de projecten die nog in mijn achterhoofd zitten is het wegwerken van de "pizzasnijders", d.w.z. het verlagen van de flenzen van de N-spoor wielen.

Daar zijn veel technisch / high tech oplossingen voor. Of kan je vervangende wielstelle kopen. Het laatste is lastig omdat de in de VS verkrijgbare langste assen een korte puntmaat hebben dan er standaard in Europa gebruikt wordt.

Vandaag tussen neus en lippen door eens low tech oplossing geprobeerd (geisoleerde wiel opschuiven, as in boormachine, vijl over flenzen, afbramen en wiel terugschuiven ........

Zie hier het resultaat:










In dit voorbeeld valt het grotendeels in het niet t.o.v. de lompheid van de koppelingen, maar ik ga binnenkort maar eens proberen of deze truc ook bij loc's te gebruiken is en dan met name stoomloc's.

Het uitwerken van de truc heeft me wel even gekost, maar voor dit stammetje rongenwagen ben ik nu in een paar minuten klaar en dan het ik daar lekker lage flenzen.

Binnenkort zal ik de stappen eens laten zien.

haes

  • Offline Offline
  • Berichten: 834
  • Hellendoorn en NAM Schoonebeek in FiNe
Paul, lid worden van de 2mm association. Eenvoudigste manier om finescale wielrenster te kopen. Diverse asmaten en wielmaten...een echte aanrader.(wel  op de Assen de wielen afstellen op de 9 mm maat)
Hellendoorn station en Schoonebeek Olieverlading in FiNescale/Fremo N normen

guest7823

  • Gast
Bedankt voor de tip. Ben ik lid van geweest. Misschien moet ik dat toch maar weer eens oppakken.

Inmiddels het ik een methode gevonden om in ieder geval assen met puntlagering netjes en strak te kunnen afdraaien naar 0,40 - 0,45 mm. De volgende stap gaat worden de assen zonder puntlagering te doen ....

Als ik weer even zin / tijd heb zal ik wat plaatjes van het afdraaiproces tonen