Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 16:50:32
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door tothebeach
Vandaag om 16:21:27
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Chris Westerduin
Vandaag om 16:20:55
Roco 2400, h0 door spoorzeven
Vandaag om 16:17:27
Arlbergbahn.. ? door Sikko
Vandaag om 16:16:22
1 t/m 6 oktober 6 daagse stoomreis door Duitsland Deutsches Dampflokomotivmuseum door Seinhuis
Vandaag om 16:11:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 16:02:51
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
Vandaag om 15:57:22
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Joz
Vandaag om 15:46:03
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:38:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:31:50
Ketelwagens, welke hebben jullie? door Pauldg
Vandaag om 15:05:43
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door NL-modelspoor
Vandaag om 15:00:15
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 14:48:45
Leubachtalbahn door Paul1969
Vandaag om 14:48:24
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 14:44:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:42:38
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 14:01:30
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27) door spoorzeven
Vandaag om 13:59:40
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
Vandaag om 13:21:00
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door martijn v m
Vandaag om 13:03:59
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Edwin2121992
Vandaag om 12:37:57
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door tothebeach
Vandaag om 12:29:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 11:24:33
SPIJKSPOOR: 11 oktober te Poortugaal. door MOVisser
Vandaag om 11:20:05
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 11:06:52
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Duikeend
Vandaag om 11:02:37
Big Scale Trains - NS 2400 in Spoor G (1:27) door Duikeend
Vandaag om 10:48:14
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 10:08:28
Een insulfrog polariseren. door Albert de Heer
Vandaag om 08:08:29
  

Auteur Topic: "In de etalage" (een N-spoorbaan in een, voormalige, winkeletalage bij Rtd CS)  (gelezen 29241 keer)

guest7823

  • Gast
Een van de projecten die nog in mijn achterhoofd zitten is het wegwerken van de "pizzasnijders", d.w.z. het verlagen van de flenzen van de N-spoor wielen.

Daar zijn veel technisch / high tech oplossingen voor. Of kan je vervangende wielstelle kopen. Het laatste is lastig omdat de in de VS verkrijgbare langste assen een korte puntmaat hebben dan er standaard in Europa gebruikt wordt.

Vandaag tussen neus en lippen door eens low tech oplossing geprobeerd (geisoleerde wiel opschuiven, as in boormachine, vijl over flenzen, afbramen en wiel terugschuiven ........

Zie hier het resultaat:










In dit voorbeeld valt het grotendeels in het niet t.o.v. de lompheid van de koppelingen, maar ik ga binnenkort maar eens proberen of deze truc ook bij loc's te gebruiken is en dan met name stoomloc's.

Het uitwerken van de truc heeft me wel even gekost, maar voor dit stammetje rongenwagen ben ik nu in een paar minuten klaar en dan het ik daar lekker lage flenzen.

Binnenkort zal ik de stappen eens laten zien.

haes

  • Offline Offline
  • Berichten: 833
  • Hellendoorn en NAM Schoonebeek in FiNe
Paul, lid worden van de 2mm association. Eenvoudigste manier om finescale wielrenster te kopen. Diverse asmaten en wielmaten...een echte aanrader.(wel  op de Assen de wielen afstellen op de 9 mm maat)
Hellendoorn station en Schoonebeek Olieverlading in FiNescale/Fremo N normen

guest7823

  • Gast
Bedankt voor de tip. Ben ik lid van geweest. Misschien moet ik dat toch maar weer eens oppakken.

Inmiddels het ik een methode gevonden om in ieder geval assen met puntlagering netjes en strak te kunnen afdraaien naar 0,40 - 0,45 mm. De volgende stap gaat worden de assen zonder puntlagering te doen ....

Als ik weer even zin / tijd heb zal ik wat plaatjes van het afdraaiproces tonen