Wat een prachtige discussies en een -naar mijn mening- leuk geschreven NRC artikel. Persoonlijk heb ik recentelijk ook een dergelijke sneer naar onze passie meegemaakt. En dat nog op het hoofdkantoor van de NS. Hier was ik op een zakelijk bezoek bij de afdeling communicatie. Toen ik doodleuk meldde dat ik mijn studeerkamer zo'n 100 NS modellen had staan werd ik spottend aangekeken. Stop the press! Eindelijk een spoorofiel in het wild ging het over de gang. Ik werd zelfs gefotografeerd door de gierende communicatiemanagers. Ik heb er hartelijk om gelachen. Maar het is toch ook best gek dat zelfs leidende marketing mensen van het spoor onze hobby zo bezien.
Ik heb het ooit verteld dat ik "modeltrein hobbyist" ben, op mijn werk Heb er nog steeds last van, vooral mijn "baas" heeft zwaar de neiging om mij belachelijk te maken.Laats nog kon hij niet ophouden over de uitzending van Man bijt hond van dinsdag (ongeveer 13.20)Vaak hebben de mensen die een andermans hobby belachelijk maken zelf geen hobby en zijn dus een soort jaloers...Overigens trek ik me daar niets van aan, ze weten zelfs dat ik actief ben voor BNLS