Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

mDDM, waarom 3 draaistellen? door Rick
Vandaag om 20:43:43
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Vroeger
Vandaag om 20:37:04
PBM/PWM met joystick door Rieks
Vandaag om 20:33:18
modulebaan in spoor 1 door hervé
Vandaag om 20:17:37
Rondom Charlois door Wim1969
Vandaag om 20:16:47
NS 8100 in 0 door FritsT
Vandaag om 20:14:36
W.V. Kalender 2026 door basjuh1981
Vandaag om 20:03:18
Piko 2025 door Eelco Storm
Vandaag om 19:58:52
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:46:40
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 19:45:58
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door Huup
Vandaag om 19:44:33
Rijnstraat door Rob Ellerman
Vandaag om 19:21:36
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door prutser
Vandaag om 19:20:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 18:56:57
vrijgavecode z21 centrale door VAM65
Vandaag om 18:56:05
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door RobbertJan
Vandaag om 18:16:15
Line-up foto's van modellen door Martijn193
Vandaag om 18:15:04
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2 door Edsko Hekman
Vandaag om 17:51:58
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
Vandaag om 17:36:07
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Menno
Vandaag om 17:31:15
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:56:34
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 16:29:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 16:29:12
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 16:06:29
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:53:51
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 15:33:08
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door bask185
Vandaag om 15:15:50
NS huisstijl jaren zeventig / jaren tachtig door Luc2000
Vandaag om 14:40:25
3D/RM-IG: CTA bakken (H0) (met texture!) door Luc2000
Vandaag om 14:38:25
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 14:34:14
  

Auteur Topic: DE3 spoorwegmuseum  (gelezen 2212 keer)

guest9985

  • Gast
DE3 spoorwegmuseum
« Gepost op: 26 January 2013, 11:36:47 »
Goedendag,

Ik woon vlakbij station Weesp - vanuit mijn werk/spoorkamer kan ik zo op het spoor kijken.
Gistermiddag rond 16:20 liep ik de deur uit en zag in een flits de DE3 van het spoorwegmuseum voorbijkomen in de richting van Amsterdam. Vanwege de bomen kon ik het trekkende treinstel niet zien.

Kan dat kloppen?

Ik heb al foto's gezien dat het spoorwegmuseum enigszins aan het verbouwen is vanwege de hernieuwde spooraansluiting.
O.a. foto's van het weghalen van de oude groene voetgangersbrug.

Groet, Martin.


Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #1 Gepost op: 26 January 2013, 11:52:59 »
Via de link:

http://somda.nl/forum/12967/Opvallende+dingen+25+januari/

Lees ik dat de Plan U 114 de DE-27 naar de Watergraafsmeer heeft gebracht voor de kuilwielenbank. Wellicht platte kanten opgelopen na de rit naar Goes vorig jaar?
Groetjes,
Emiel

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #2 Gepost op: 26 January 2013, 12:18:29 »
Het stel heeft al langer wat vlakke plaatsen, en nu was de tijd ervoor om dat eens aan te pakken.

guest9985

  • Gast
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #3 Gepost op: 26 January 2013, 21:00:49 »
Dan had ik het dus goed gezien.

Het duurde maar enkele seconden - ik zag alleen de achterste 2 delen van die DE3 goed.

Dank voor de info.

Groet, Martin.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #4 Gepost op: 26 January 2013, 21:02:26 »
Het stel heeft al langer wat vlakke plaatsen, en nu was de tijd ervoor om dat eens aan te pakken.

Eerste stap naar het rijvaardig maken of alleen maar zodat transport wat makkelijker wordt?
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11731
    • Mijn fotoarchief
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #5 Gepost op: 26 January 2013, 21:05:09 »
Rijvaardig maken zou mooi zijn, maar vrees dat het idd vanuit transport-redenen is...

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #6 Gepost op: 26 January 2013, 21:19:57 »
Het zou wel de ultieme stunt zijn voor NS 175 :)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11731
    • Mijn fotoarchief
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #7 Gepost op: 26 January 2013, 21:34:31 »
Nèh, dat zou het rijvaardig maken van de 6317 zijn....  ;D

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #8 Gepost op: 26 January 2013, 21:36:28 »
Eerste stap naar het rijvaardig maken of alleen maar zodat transport wat makkelijker wordt?
Dat laatste hoor en meer dan dat zal het ook zeker niet worden met het stel...

Ooit was het idee dat de terugreis van Br naar het NSM na de verbouwing weer zijn laatste rit voor de komende jaren zou worden maar sindsdien is ie vaker versleept dan ooit  ;)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #9 Gepost op: 26 January 2013, 22:17:08 »
@Eelco nog meer van die vieze walmende fluitketels , daar zit toch niemand op te wachten? ;D

@Thom ok jammer; ik zou nog altijd graag een keer zo'n diesel horen ronken. Wie weet, ooit....
En van dat verslepen van materieel : heel herkenbaar :)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Richey

  • Offline Offline
  • Berichten: 1045
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #10 Gepost op: 26 January 2013, 22:23:18 »
Hoe zit het eigenlijk technisch/motorisch?
Dat vraag ik mij al een tijdje af, maar NIET om een hopeloze berg "hij moet weer rijvaardig worden!" reacties te kweken. De motoren liggen er nog in, en ik heb ergens gelezen dat er voor 150 jaar NS door de fabrikant was aangeboden om te kijken of hij weer rijvaardig gemaakt kon worden.
Is het vooral een kwestie van vloeistoffen verversen/vervangen, pakkingen nalopen/vervangen, elektrische circuits nalopen en starten met die handel, of zijn er technische dingen mee die in de categorie "hopeloos veel geld"?

Nogmaals: puur voor de nieuwsgierigheid, niet om iets aan te wakkeren. Ik kan gewoon niets vinden over de technische staat...

Groet,

Richey

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12518
    • sleutelspoor
Re:DE3 spoorwegmuseum
« Reactie #11 Gepost op: 26 January 2013, 22:46:49 »
Jullie hebben het allemaal fout. De DE-3 is op transport naar neurenberg om het nieuwe Artitec model te promoten ::)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.