Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door hervé
Vandaag om 23:24:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door puntenglijder
Vandaag om 23:18:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
Vandaag om 23:10:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:23:52
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 22:14:08
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door AP3737
Vandaag om 22:08:22
Piko 2025 door Simon Stenneberg
Vandaag om 21:50:13
meer wissels invoeren in Z21 door Frank 123
Vandaag om 21:30:51
Set met 2 VAM GFT en 1 VAM potgrond exclusief MTE door Mug
Vandaag om 21:02:21
Time-of-flight module door janvanbemmel
Vandaag om 20:31:48
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door prutser
Vandaag om 20:27:32
Werkt de Yamorc software op Ubuntu? door reinderlf
Vandaag om 20:10:28
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door raymond erdtsieck
Vandaag om 20:04:58
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 20:00:16
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Modellbahnwagen
Vandaag om 19:43:42
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 19:13:34
keerlusproblemen door astrantia
Vandaag om 18:04:38
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 17:07:25
Bauarbeiten im gange door spoorijzer
Vandaag om 16:31:53
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 16:30:43
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 16:23:56
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 15:19:31
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Dave.......
Vandaag om 15:05:55
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor door spoorijzer
Vandaag om 14:26:22
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 14:18:38
Aanluiting tussen tender en stoomlok door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:44:13
Klein baantje 1200x1200mm door spoorijzer
Vandaag om 12:38:46
20 jaar BNLS door Hans Reints
Vandaag om 12:31:00
Rheinburg, TP V/VI door tijgernootje
Vandaag om 12:16:39
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Eric B
Vandaag om 11:16:39

Auteur Topic: OntraXs 2013; 8-10 maart 2013, Spoorwegmuseum.  (gelezen 95208 keer)

L o k S o u n d

• Offline Offline
Re:OntraXs 2013; 8-10 maart 2013, Spoorwegmuseum.
« Reactie #420 Gepost op: 11 March 2013, 14:19:41 »
ik verheug me al weer de vele bezoekers en de gezellige sfeer!

vanwege de Belg die graag bij jullie vertoeft, Patrick

ps.: ESU staat bij ons op stand 10 en toont er al de nieuwigheden.

Na 5 deelnames herhaal ik het graag: de gezelligste expo van Europa!

dank aan alle bezoekers!

Patrick

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #421 Gepost op: 11 March 2013, 14:25:58 »
Nog wat plaatjes mogelijk niet de mooiste;

Cursdorf: Ook in het echt is het een leuke bestemming om eens een kijkje te nemen.

Met recht een kofferbaantje:

De buurman op donderdagavond:

Groot en Klein:

De baan waar ik oppasdienst had:

De opstelling en zoek de drie "bergen":

Zomaar een moment op 1 van de 3 dagen:

Drie jonge belangstellende netjes op een rijtje:

Karst die een TV-interview geeft na zijn eerste prijs:

Trouwens: De baan komt ook op Polski-TV :)

Groeten Ronald.
« Laatst bewerkt op: 11 March 2013, 14:28:44 door Ronald Koerts »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Duizendpoot

• team Mitropa
  • Offline Offline
    • wp.duizendpoot.de
« Reactie #422 Gepost op: 11 March 2013, 14:29:51 »
@ all

Een paar jaar geleden heeft ons diorama op Eurospoor gestaan inclusief de mooiste bomen en is met de nieuwste techniek gras gemaakt. De overige spullen waren met M3 schroeven en moeren vast gezet om maar te voorkomen dat iemand iets zou kunnen oppakken. Honderden grote en kleine mensen zijn langs dat diorama gelopen en een flink aantal vingertjes hebben het gras geraakt, de bomen “bekeken” en het waterrad geprobeerd stil te laten staan. Na deze beurs hebben we het nog eens kritisch bekeken en de schade viel ontzettend mee.

Nadien zijn er door mij veel demo’s gegeven en altijd stonden er kleine objecten naast mijn snijmatje. Veel bezoekers kijken dan ook heel verbaast dat ze het huisje, boerderij of een rijtje huisje op mochten pakken om het van nabij te mogen zien. Ja ik weet het ik werk in H0 en mijn manier van bouwen is ook wat robuuster van uitvoering dan veel andere bouwwerken. Dus mogelijk ben ik de (mede) aanstichter van deze problemen. Maar ik blijf van mening  dat er in dit draadje genoemde  (mogelijke) ongelukjes toch wat overtrokken zijn en meer de angst van de bouwer is.

Groet, Hans
Met vriendelijke groet, Hans.

https://wp.duizendpoot.de

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #423 Gepost op: 11 March 2013, 14:30:28 »
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

sander1985

• Offline Offline
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
« Reactie #424 Gepost op: 11 March 2013, 14:31:07 »
Ik heb ook weer heerlijk zitten demo-en dit weekend, verder een hoop geregeld en op- en afgebouwd. Was weer erg geslaagd en veel leuke reacties gehad op het nu werkende klapbruggetje van de Karnemelksloot. Het enige incidentje wat ik had is dat een bevriende Engelse bouwer het bruggetje perongeluk een tik gaf met een doosje van een busje waar ik mee bezig was maar gelukkig was alles nog heel.

Iedereen die geweest is bedankt voor de belangstelling! (y)

Sander
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Gert Arkema

• Offline Offline
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
« Reactie #425 Gepost op: 11 March 2013, 14:31:15 »
Ik heb mijn Rhenense brug op de tafel in de demonstratieruimte geplaatst, op ca 15 cm van de rand (lees; grijpafstand). Het ding is groot maar kwetsbaar bij aanraking. De brug heft er de hele dag gestaan en tientallen kinderen en volwassenen langs zien komen en geen schade opgelopen. Ook niet toen ik twee uur weggeweest ben, de beurs over.

Paar jaar geleden heb ik gestaan en ik val Karst bij; behalve een randje gras ( opstapjes hebben geen leuning en zo'n opstaande rand pakt zo makkelijk vast...) is er niks verdwenen of stukgegaan. Ik heb geen blértje gehoord, of is dat een privilege van de zondag?
groet Gert

Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Gert1

• Gast
« Reactie #426 Gepost op: 11 March 2013, 14:33:19 »
Behalve in het demohok kreeg een messingmodelletje van Ivo een klap van een klein Japannertje.
Nooit geweten dat er een model is uitgebracht van de Suzuki Alto...   :P

Ik heb veel respect voor alle mensen die hun modellen en modelbanen exposeren. Want ja, de kans dat er iets kapot wordt gemaakt is altijd aanwezig. Bij een Engelse baan zag ik eens de volgende tekst: "Created in hours, destroyed in seconds: Please don't touch!"
Het zou niet nodig moeten zijn, maar hier en daar een bordje met het verzoek alleen met je ogen te kijken help misschien wel.

Dan nog een boodschap aan degenen die altijd wat te zeuren hebben over kinderen: Zijn jullie als volwassen op de wereld gezet?
Nou dan! Natuurlijk zijn slecht opgevoede kinderen niet leuk. Maar hetzelfde geldt voor slecht opgevoede volwassenen...
Op dergelijke evenementen zul je altijd kinderen tegenkomen.

OnTraXS is een top-evenement en ik vond deze editie nog beter dan vorig jaar. Als ik nog maar tijd of geld voor één zo'n evenement per jaar zou hebben, dan zou ik voor OnTraXs kiezen. Hulde voor de organisatie en alle mensen die hun kunsten hebben getoond!

mvg,
Gert

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #427 Gepost op: 11 March 2013, 14:38:57 »
P.S. Rene, de foto van de buggystalling nog niet uit het ontwikkelbad gevist ??? :P :P :D

De dokamedewerker moet eerst nog een beetje werken en ook zelf nog recupereren. De buggystalling en de derde berg (heeft iemand hem al gevonden?) krijgen voorrang.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Brigitte

• Offline Offline
  • RFO 193 623
« Reactie #428 Gepost op: 11 March 2013, 15:00:46 »
Tis hier weer bewezen hoor..  vrouwen hebben de naam, maar mannen doen het echt :-X

Er is gister geen onvertogen woord gevallen in het clubje kids waar ik mee liep. Mijn eigen zoon kan er best wat van hoor, die valt niet altijd in de categorie 'schatjes' :) Tja af en toe vroeg er een, gaan we nu dit of dat doen, maar dat vind ik niet raar. Daarna weer verder baantjes loeren. Zij willen ook hun 'ding' doen, daar is het museum voor bedoeld. Ze hebben het gezellig met z'n allen tot het eind volgehouden.

Je zou haast denken dit was het perfecte uitje. Nou het 'grote' kind die er bij liep had hier makkelijk mee kunnen zeur..schrijven. Ik had nog wel dit en dat beter willen zien, beetje meer willen kletsen her en der, maar ja je moet zooo op ze letten he.. dat lukt gewoon niet  :P

Gr.
Brigitte

Johan Schalken

• Offline Offline
« Reactie #429 Gepost op: 11 March 2013, 15:12:45 »
Zijn jullie als volwassen op de wereld gezet?
Nou nee gelukkig niet en ik voel me nog steeds kind... ;D

Ik heb mijn zoon niet eerder meegenomen naar een beurs toen hij pas een jaar of 10 was... om de simpele redenen dat zo'n dag slopend is voor ze... ga maar eens naar een dierentuin en kijk hoe ze er halverwege aan toe zijn.. en ten tweede wil ik op mijn gemakje naar de banen kijken en niet elke keer mijn kind moeten zoeken of erachteraan hoeven rennen... dat werkt niet ontspannend..
Maar goed dat is mijn mening en iemand anders kan daar anders over denken.. gelukkig maar anders zou het ook maar saai zijn.. ;D

TurboTon

• Offline Offline
« Reactie #430 Gepost op: 11 March 2013, 15:12:57 »
Ik snap jouw reactie op mijn bericht niet of wat ej er ergelijk aan vindt.
Ik zeg toch nergens dat mensen dan maar thuis moeten blijven of negatieveling zijn ???
Ik leg alleen maar uit wat sommige fotografen daar voor functie hebben (hun werk).
En dat ik dan later wel even kom kijken als zij klaar zijn.
Niets meer of minder. IK heb er geen probleem mee.

Gr.
Eric

Sorry Eric, Ik heb in een reactie gereageerd op meerdere reacties tegelijkertijd. Jij hebt gelijk met jou reactie op mijn opmerking die was niet goed gericht op jou reactie ik heb teveel weggelaten.

Waar ik mij gisteren aan ergerde is dat je heel erg goed je commentaar moet indekken hoe om te voorkomen dat dat je overkomt als een negatieveling. Ik had beter mijn reactie bij iemand anders kunnen quoten.
Als je ergens tegenwoordig aan ergert mag je dat niet meer zeggen. Ik geef eerst complimenten over de banen. Ik heb vrijdag meegemaakt dat in de buurt van de marklin baan 3 in mijn ogen prive personen na een rondje nog steeds met zijn drieën voor een baan stokstijf stonden met hun camera voor hun hoofd.

OVer de pers, daar heb ik op zich niet zo problemen mee. Dan kijk ik later wel nog een keer. Die duitser ging ook best tactisch staan dat niemand er last van had tijdens de interviews die ik gezien heb.
Ik heb meer problemen met mensen die eerst lang turen en dan mijn dochter over het hoofd zien omdat ze met camera voor het gezicht omdraaien en weglopen.

Gr. Ton
Ik ben Ton Tenkink. En ga een module baan spoor N maken voor THirza en een HO zolderbaan voor mezelf.

TurboTon

• Offline Offline
« Reactie #431 Gepost op: 11 March 2013, 15:29:12 »
Ik heb mijn Rhenense brug op de tafel in de demonstratieruimte geplaatst, op ca 15 cm van de rand (lees; grijpafstand). Het ding is groot maar kwetsbaar bij aanraking. De brug heft er de hele dag gestaan en tientallen kinderen en volwassenen langs zien komen en geen schade opgelopen. Ook niet toen ik twee uur weggeweest ben, de beurs over.

Paar jaar geleden heb ik gestaan en ik val Karst bij; behalve een randje gras ( opstapjes hebben geen leuning en zo'n opstaande rand pakt zo makkelijk vast...) is er niks verdwenen of stukgegaan. Ik heb geen blértje gehoord, of is dat een privilege van de zondag?

Dus jij bent de maker van die mooie brug :D Door jou brug kon ik mijn vrouw goed uitleggen wat ik wil gaan doen met het styreen wat ik wil gaan kopen. Niet meteen een brug bouwen maar de door jou gebruikte technieken.

mvg Ton
Ik ben Ton Tenkink. En ga een module baan spoor N maken voor THirza en een HO zolderbaan voor mezelf.

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #432 Gepost op: 11 March 2013, 16:06:01 »
Misschien nog een kleine suggestie voor volgende jaar?
Ontrax! is in feite het beste reclame instrument voor onze modelspoorhobby, Fraaie banen, mooie demo's, gaaf groot materieel, fabrikanten en kleinseriefabrikanten en importeurs.
Als je dit evenement helemaal compleet wilt hebben is een stand met een vertegenwoordiging met daarin de 4 of 5 belangrijkste fora een goede aanvulling. BNLS, 3 Rail, Modelspoorwijzer, N spoor, Grootspoor kunnen voorlichting geven over hun activiteiten en de hobbybeleving voor menigeen compleet maken.

Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

wimke

• Offline Offline
« Reactie #433 Gepost op: 11 March 2013, 16:39:33 »
Ik heb vernomen dat bij de meest kindvriendelijke baan zelfs een buggystalling was ingericht.
laat net jou foto toestel in de buurt zijn geweest

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #434 Gepost op: 11 March 2013, 16:44:49 »
Sorry Eric, Ik heb in een reactie gereageerd op meerdere reacties tegelijkertijd. Jij hebt gelijk met jou reactie op mijn opmerking die was niet goed gericht op jou reactie ik heb teveel weggelaten.
No hard feelings  ;D

Gr.
Eric
Gr.
Eric