Doel:€250.00
Donaties:€118.00

Per saldo:€-132.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 09-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

PB Models, ICR-rijtuigen door Edsko Hekman
Vandaag om 08:52:03
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Ben
Vandaag om 08:46:30
LED-verlichting, op rol verkrijgbaar. Binnenverlichting maken. door Besselspoor
Vandaag om 08:36:07
Baanplan Bührtal VI door nachbar
Vandaag om 08:23:15
rommenholler gasketelwagens door Falkenberg
Vandaag om 07:52:31
NS/32 door RK
Vandaag om 07:16:03
LS Models 2024 door Martijn193
Vandaag om 06:38:51
wie heeft er ervaring met rijden met werkende schroefkoppeling van Rivarossi? door Dave.......
Vandaag om 02:18:43
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Montanbahn
15 april 2024, 23:55:32
25 jaar geleden door Willem1951
15 april 2024, 23:24:31
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
15 april 2024, 23:23:19
Wohnzimmer Rbf materieelshow door Robkop
15 april 2024, 23:09:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Klaas Zondervan
15 april 2024, 22:56:19
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Noordernet
15 april 2024, 22:50:08
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door raymond erdtsieck
15 april 2024, 22:23:35
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Tijdperk||
15 april 2024, 22:16:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
15 april 2024, 21:46:35
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
15 april 2024, 21:32:02
Station Roodeschool door Ronaldk
15 april 2024, 21:27:21
Nederland in Z door Mitchell
15 april 2024, 21:05:26
EifelBurgenBahn door Ferdinand Bogman
15 april 2024, 20:54:01
RhB H0m, Albulisch door Boertje
15 april 2024, 20:32:47
Tachowagon door Bert55
15 april 2024, 20:30:53
US diorama in H0 door Frank 123
15 april 2024, 20:28:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
15 april 2024, 20:07:11
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door tothebeach
15 april 2024, 19:11:38
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
15 april 2024, 19:00:51
Een NS 5500 knutselen door Rob Ellerman
15 april 2024, 18:45:59
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door HuubvG
15 april 2024, 18:28:02
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
15 april 2024, 15:55:58
  

Auteur Topic: Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute?  (gelezen 393894 keer)

DHG500

  • Offline Offline
  • Berichten: 1615
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #150 Gepost op: 02 september 2007, 20:11:17 »
er wordt, zij het nog steeds mondjesmaat weer gereden sinds de afgelopen week.
Vergeet niet dat vanaf de opening af steeds wordt gecommuniceerd dat 2007 een ingroei-jaar is. Dat deze groei minder snel gaat dan eenieder verwachte (hoopte?) is jammer maar daarmee geen breuk met de uitspraken die Keyrail heeft gedaan.

Verder is de Projectorganisatie Betuweroute bezig met een afscheidstournee (tot en met 28 oktober a.s.) langs het tracé met de korte film "The Italian connection". Komt dat zien!


(bron: http://www.containerbios.nl)
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6511
  • Spaar ze allemaal.
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #151 Gepost op: 05 september 2007, 20:49:21 »
In de krant: "Betuwelijn (moet dus route zijn) 10 jaar lang verwaarloosd."

Filmpje : http://vk.tv/?id=13228

Tja ?

(Duitsland wil IJzeren Rijn :In het krantenartikel wordt ook gesproken over een gewenste snelle opening van de IJzeren Rijn i.v.m. de snelle groei van het goederenvervoer (maar hier is al een ander draadje over)).

Stephan.
« Laatst bewerkt op: 05 september 2007, 20:51:14 door prutser »

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #152 Gepost op: 05 september 2007, 22:09:52 »
Tja, wat zong Hans Dorrestijn ook alweer over de Volkskrant...

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Jeroen1975

  • GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • Berichten: 1482
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #153 Gepost op: 05 september 2007, 22:11:57 »
Filmpje : http://vk.tv/?id=13228

Die vent is wel erg levensmoe volgensmij. Tussen Zevenaar en Emmerich is gewoon een volwaardige dubbelsporige hoofdlijn. De overweg waar hij over heeft liggen aan wegen waar je niet  eens komen mag ( Anlieger Frei)

Alsof de trein niet over rails met wat gras kan rijden :)

Ong 50 goederentreinen + de ICE's komen hier langs.

Succes.


www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #154 Gepost op: 06 september 2007, 14:44:52 »
Ik las in RM dat de Betuweroute de laatste tijd helemaal leeg is. Doen de vervoerders dan geen moeite om locs van ETCS te voorzien en machinisten op te leiden? ???

Marnix van Lit

  • Offline Offline
  • Berichten: 252
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #155 Gepost op: 06 september 2007, 15:47:51 »
Ik denk niet helemaal dat het kwestie van niet willen opleiden is, maar dat het ook meespeelt dat misschien bedrijven die de ETCS-apparatuur moeten inbouwen geen capaciteit hebben om dit te doen. Ik kan me voorstellen dat een bedrijf als NedTrain bijvoorbeeld niet zomaar apparatuur in een loc kunnen plaatsen, maar dit ook eerst goed moeten onderzoeken. Het blijft natuurlijk beveiligingsapparatuur en storingen wil je dan niet hebben.
« Laatst bewerkt op: 06 september 2007, 21:20:58 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »

Luc

  • Offline Offline
  • Berichten: 129
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #156 Gepost op: 06 september 2007, 17:01:35 »
Ik las in RM dat de Betuweroute de laatste tijd helemaal leeg is. Doen de vervoerders dan geen moeite om locs van ETCS te voorzien en machinisten op te leiden? ???
Het is niet aan vervoerders om de daadwerkelijke inbouw en certificering te regelen, maar aan de eigenaar van het materieel. Bombardier heeft hun ETCS-systeem niet op orde en dat verklaart waarom alleen r4c (G2000'en), ACTS (twee van de zeven G1206'en) en RRF (V100'en) met commerciële treinen op de Betuweroute te zien zijn. Deze loccen hebben Alstom-apparatuur aan boord (en de keuze voor de leverancier is er een van de eigenaar van het materieel). Materieel met Bombardierspul rest momenteel niks anders dan het rijden van vele proefritkilometers (en het wachten op een ATB-NG-component voor het systeem).

@Jeroen 1975: "Anlieger frei" wil niet zeggen dat je er niet mag komen.
« Laatst bewerkt op: 06 september 2007, 17:08:16 door Luc »

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3207
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #157 Gepost op: 06 september 2007, 17:14:04 »
De R4C 1201 heeft ook het bombardier systeem en deze is afgekeurd  :-|
De locs zijn geleasd en geen eigendom van de vervoersmaatschappijen en niet elke omgebouwde G2000 is al inzetbaar. :-X

Jeroen1975

  • GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • Berichten: 1482
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #158 Gepost op: 06 september 2007, 17:32:24 »
@Jeroen 1975: "Anlieger frei" wil niet zeggen dat je er niet mag komen.

Alleen voor aanwonende betekend/bestemmings verkeer het toch? Die kerel woond daar vast niet/ heeft er niets te zoeken.
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #159 Gepost op: 06 september 2007, 20:34:48 »
Als het zo doorgaat zal de Betuweroute straks van ATB en 1500 V worden voorzien. :P Al is ETCS en 25000 V de norm volgens Europa. Je ziet dat dit op de Betuweroute niet echt succesvol is.

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3221
    • nederlof.net
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #160 Gepost op: 06 september 2007, 21:11:35 »
Je ziet dat dit op de Betuweroute niet echt succesvol is.
Misschien een erg snelle conclusie? Het is nú niet succesvol maar als de problemen opgelost zijn zal het allemaal wel wat soepeler gaan...

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5281
    • grootspoorfoto's
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #161 Gepost op: 06 september 2007, 21:18:57 »
Er is allang gezegt dat na de officiele opening het merendeel van de tijd de lijn dicht zou zijn om te testen. Dus dat je dan niet veel treinen ziet rijden lijkt me een heel logisch gevolg. In 2008 zal hij ook pas echt opengaan. Dan rijd natuurlijk niet meteen alles over de lijn dat kan emmerich helemaal niet aan. Dus pas pver een paar jaar zal de maximum gehaald worden. Helaas komt het derde spoor in emmerich al later dan 2013 dus voordat we echt de maximum capaciteit halen moeten we nog wel even wachten.
Voor grootspoorfoto's zie site

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #162 Gepost op: 06 september 2007, 21:29:05 »
Maar waarom zou de lijn dan dicht moeten? Alles is toch al getest?
Ik heb denk ik toch een wat snelle conclusie getrokken. Maar dat komt waarschijnlijk omdat de vervoerders behalve Railion nog geen 25000 V locs hebben. En onvoldoende locs met ETCS en machinisten.

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3221
    • nederlof.net
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #163 Gepost op: 06 september 2007, 21:40:11 »
Een aantal onderdelen (vraag me even niet welke) waren nog niet compleet getest...

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1597
Re: betuweroute , gebeurt er nog wat ?.....
« Reactie #164 Gepost op: 06 september 2007, 22:35:11 »
Ook een belangrijk item is, dat als er wat gebeurt, kunnen de hulpdiensten dan veilig hun werk doen.
Bereikbaarheid: denk aan geluidschermen en vluchtdeuren. Hoe komen ze in de verdiept aangelegde gedeelten voor en na een tunnel. Hiervoor moe(s)ten trappen aangebracht worden.
Bluswatervoorziening en hoe en waarmee kan de brandweer controleren of de bovenleiding inderdaad spanningloos is. (De oude veiligheidstester voor 1500 V = is niet te gebruiken).
De lokale bwr-korpsen moeten hier eerst bekend mee gemaakt worden.

Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums