Gisteren heb ik toevallig een grappige anekdote gehoord over de aanstaande opening. Een kennis van mij werkt bij een bedrijf dat ondermeer stofjassen levert. Vorige week belt er een vrouwspersoon en zegt: "Goedenmiddag meneer, ik heb met de grootste spoed een 30-tal stofjassen nodig van de beste kwaliteit voor de feestelijke opening van de Betuwelijn. Hare Majesteit de Koningin zal er ook bij zijn dus is het van het grootste belang dat men er op zijn paasbest uitziet. Kunt u mij vertellen wat dat gaat kosten?" Antwoordt mijn kennis: "30 stuks zegt u? Mevrouw wij leveren normaliter enkel aan de industrie en dan in grote aantallen. Ik zal kijken wat ik voor u doen kan." De wetenschap dat deze order niet interessant is, laat hij even varen en na zijn calculator te hebben geraadpleegd, zegt hij: "Wij kunnen de 30 stofjassen leveren voor 30 euro per stuk, dus 900 euro totaal." Waarop de dame in kwestie geagiteerd uitroept dat dat toch echt wel belachelijk duur was en goedkoper moest, want het waren maar stofjassen en wat denkt u wel, de Koningin komt en het is belangrijk en ik denk meer aan een prijs van 250 euro totaal en u begrijpt toch wel en bla bla bla..... Mijn kennis, ook niet op zijn mondje gevallen, repliceerde: "Beste mevrouw, deze prijs is toch allerszins redelijk. Maar ik begrijp dat u met deze budgetoverschrijding met maar liefst 650 euro in uw totale calculatie van de Betuweroute net even geen rekening heeft gehouden. Ja, dan valt het wellicht een beetje tegen...."Woedend smeet de vrouw de hoorn op de haak. Ben benieuwd wat de heren dragen aanstaande zaterdag
Ik zal ook effe wat recht zetten denk ik. Wat je nu noemt is de bestaande/oude betuwe lijn. De nieuwe betuwelijn is gewoon dubbelspoor. Tenminste ik neem aan als er twee rijen masten staan voor bovenleiding dat er dan ook 2 sporen liggen
En dit grappige verhaal:
Betuwelijn, betuweroute...wat een verwarring...en dan heb je schijnbaar sinds kort ook nog de Merwede-Lingelijn.Ik raak het spoor hier bijster.