Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
Vandaag om 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 22:54:44
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 22:52:21
Oude metalen trafo's gebruiken....... door bask185
Vandaag om 22:11:18
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
Vandaag om 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
Vandaag om 21:17:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 21:15:26
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
Vandaag om 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
Vandaag om 21:02:48
Schrootplaats door 741230
Vandaag om 20:38:38
RhB H0m, Albulisch door Overlast
Vandaag om 20:21:53
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:36
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
Vandaag om 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 19:29:26
19 Toen door defender
Vandaag om 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
  

Auteur Topic: Wie o wie gaat er toch nog naar Houten 12 januari?  (gelezen 14863 keer)

Carl45

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
Re:Wie o wie gaat er toch nog naar Houten 12 januari?
« Reactie #45 Gepost op: 30 december 2012, 14:42:46 »
Staan er ook Duitsers op de beurs? Die hebben de betere inruilprijzen is mijn ervaring, en doen er ook niet moeilijk over.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re:Wie o wie gaat er toch nog naar Houten 12 januari?
« Reactie #46 Gepost op: 30 december 2012, 14:43:06 »
Het bekende "Nahoutendraadje" heet straks zeker:

Hoe was Houten en had je nog geld over om wat te kopen?

Groet Jaap

Simpel.
We sturen jou voortaan naar binnen met al onze wensen, en hoppa, delen we de kosten door tig man. ;D
Pik jij alles effe op bij alle handelaren, en verdelen we het buiten. :) Buiten afhalen bij het draaiende bordje :)

@Carl : Je kunt je beter afvragen, staan er nog Ollanders op die beurs ?  ;D

« Laatst bewerkt op: 30 december 2012, 14:46:45 door Chris »

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11147
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re:Wie o wie gaat er toch nog naar Houten 12 januari?
« Reactie #47 Gepost op: 30 december 2012, 15:06:26 »
Goed plan Chris! ;D
Maar dan ook buiten naast de friettent een meeting om 12.00 uur.

Gr. Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:Wie o wie gaat er toch nog naar Houten 12 januari?
« Reactie #48 Gepost op: 30 december 2012, 15:25:49 »

@Carl : Je kunt je beter afvragen, staan er nog Ollanders op die beurs ?  ;D



mwoah, kan er zat opnoemen die inmiddels denk ik al 20 jaar op die beurs staan en met van die grote houten kisten rondzeulen waar al twintig jaar diezelfde meuk in zt en die ze waarschijnlijk (als ze nooit de prijzen willen verlagen, sommigen denken dat lima en aftandse piko nog gelijk staan aan puur goud) mee zullen nemen in hun graf.....

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re:Wie o wie gaat er toch nog naar Houten 12 januari?
« Reactie #49 Gepost op: 30 december 2012, 15:37:56 »
@Floris : Ja dat is ook weer zo :)

@Jajo : Lijkt me een prima plaats voor een meeting :)

Tjalling

  • Offline Offline
  • Berichten: 3393
    • modulebaan.nl
Re:Wie o wie gaat er toch nog naar Houten 12 januari?
« Reactie #50 Gepost op: 30 december 2012, 15:55:49 »
Tjalling, het gaat niet direkt om die ene euro, zou ook 10 cent of 10 euro kunnen zijn.
Het gaat meestal ook niet om het niet kunnen, maar meestal om het niet willen.
Alles heeft een waarde die je maximaal bereid bent er aan uit te geven.

Ik begrijp mensen niet die acht keer per jaar bereid zijn 7 euro te betalen om Houten te bezoeken.
Maar dat vond ik ook al bij 5 euro. Omgekeerd vind ik het geen probleem om mijn tank vol te gooien om op en neer te rijden naar Duitsland om daar wat winkels te bezoeken. De grens voor wat ik acceptabel vind om naar Duitsland te kachelen ligt bij mij nu eenmaal veel hoger dan wat ik voor Houten over heb. Ongetwijfeld dat velen dat weer niet zullen begrijpen.
Prima, mag je vinden. Maar zullen we elkaar op dit forum gewoon in elkaars waarde laten?

Of dit forum de plek is om over de prijsverhoging te beginnen, is een ander verhaal.
Maar respecteer ieders mening daarin. En iemand belachelijk maken, lijkt me per definitie nooit verstandig op een forum.

Huub


Huub,

Hier haal je iets anders aan: Is hetgeen Houten biedt 7 euro waard?
Dat is een vraag die ieder voor zich moet beantwoorden. Het valt me wel op dat die vraag eigenlijk alleen naar boven komt als de prijzen verhoogd worden. En zodra er iets over prijsverhogingen geroepen wordt, komen ook de opmerkingen over zorgpremies/ benzine-prijzen en pensioenen naar boven. Daardoor gaat de discussie niet meer over de waarde van de beurs in Houten.
Mijn stelling is dat een prijsverhoging van de entree van 1 euro geen obstakel is om naar de beurs te gaan. Of er zijn andere redenen waardoor iemand veel minder te besteden heeft, of de beurs is in de ogen van die bezoeker het geld niet waard.

Een prijs van 10 euro voor deze beurs, in zijn grootschaligheid en met de aanbieders, is voor mij nog steeds OK. Toch hoop ik niet dat de prijs zover opgevoerd wordt, omdat ik denk dat dan heel veel bezoekers afhaken, en daarmee ook de aanbieders die de beurs interessant maken.
Rijen en rijen witte dozen zijn ook voor mij niet interessant, maar blijkbaar zijn er wel bezoekers die daar hun tijd en geld aan spenderen, en het daarmee mede mogelijk maken dat de beurs bestaat.

Deze discussie is eigenlijk helemaal niet geschikt voor een forum, lijkt erg op de discussie over 2 of 3-rail. Het lukt daarbij de verschillende partijen niet zich in te leven in de gedachtegang van de ander.
Toch zullen deze draadjes nog wel een tijdje (zonder resultaat) door blijven modderen, denk ik zo.

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:Wie o wie gaat er toch nog naar Houten 12 januari?
« Reactie #51 Gepost op: 30 december 2012, 16:36:09 »
Ik haal niks anders aan, dit zeg ik in verschillende bewoordingen al van begin af aan.
En ik heb aangegeven dat ik de stijging procentueel nogal fors vind, waarmee de relatie met gestegen kosten wat onwaarschijnlijk wordt (maar niet onmogelijk).

Om jou als voorbeeld te nemen, je vindt Houten zeker een tientje waard, maar stel nu dat je het geen 20 euro waard vind.
Ergens tussen die 10 en 20 euro is er dus een moment dat ook voor jou een prijsverhoging, ook al is die maar 1 euro, een obstakel wordt om naar Houten te gaan. Zo werkt het met alle produkten die jij aanschaft. Vaak gebeurt dat onbewust, vaak kom je tot zo'n conclusie doordat je het met een prijs van x jaar geleden gaat vergelijken en je je dan beseft dat het wel erg duur is geworden. De trigger dat je daarover gaat nadenken is inderdaad vaak een prijsverhoging en dat hoeft echt geen grote verhoging te zijn. Maar ook een daling van je besteedbaar inkomen door wat voor reden dan ook, kan zo'n trigger zijn.

Huub

Tjalling

  • Offline Offline
  • Berichten: 3393
    • modulebaan.nl
Re:Wie o wie gaat er toch nog naar Houten 12 januari?
« Reactie #52 Gepost op: 30 december 2012, 17:01:10 »
Hallo Huub,

Kijk eens naar de eerste pagina van dit draadje:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,48990.msg787525.html#msg787525
Daarin worden oa een aantal meetbare variabelen genoemd waarmee de toegangsprijs van beurzen vergeleken kunnen worden. Dan kon die 20 euro die je noemt ook nog wel eens reeel kunnen zijn.....

In mijn betoog is mijn mening over de hoogte van de toegangsprijs niet relevant:

Een prijs van 10 euro voor deze beurs, in zijn grootschaligheid en met de aanbieders, is voor mij nog steeds OK. Toch hoop ik niet dat de prijs zover opgevoerd wordt, omdat ik denk dat dan heel veel bezoekers afhaken, en daarmee ook de aanbieders die de beurs interessant maken.

dus wel even de hele alinea lezen ;)

Het gaat er dus niet over dat voor mij ooit een grens bereikt gaat worden (die is allang bereikt, zie eerdere post) maar het gaat er wat mij betreft over dat ik degenen die klagen over deze verhoging naar mijn mening een stelletje zeuren is.

Uiteindelijk zal aan de poort van de komende edities blijken of deze prijsverhoging "teveel" was.

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:Wie o wie gaat er toch nog naar Houten 12 januari?
« Reactie #53 Gepost op: 30 december 2012, 17:11:23 »
Ik geef het op, je snapt klaarblijkelijk niet wat ik bedoel en ik zou echt niet weten hoe ik het nog op een andere manier kan uitleggen.

Huub


Gert1

  • Gast
Re:Wie o wie gaat er toch nog naar Houten 12 januari?
« Reactie #54 Gepost op: 30 december 2012, 19:28:09 »
Het gaan naar beursen is geen verplichting en als men het zogenaamd te duur vindt ga je toch niet ,
je wat over hebben voor je hobby anders begin je er niet aan toch !

groet Jack .

Wat een prettig eerste bericht. Fijn ook dat je jezelf even voorstelt...    :-X

Gert

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re:Wie o wie gaat er toch nog naar Houten 12 januari?
« Reactie #55 Gepost op: 30 december 2012, 21:47:46 »
Hoi en goedenavond,

Nu hebben we inmiddels 2 draadjes die gaan over de 1€ prijsverhoging. Is niet de bedoeling. Daarom graag de 1€ discussie in het andere draadje. http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,48983.msg789668.html#new

Kunnen we het hier weer hebben over wie wel-of-niet naar Houten gaan.

Thanks, gr,

Bert

opa

  • Offline Offline
  • Berichten: 62
Re:Wie o wie gaat er toch nog naar Houten 12 januari?
« Reactie #56 Gepost op: 31 december 2012, 19:34:56 »
hallo,

ik ga niet. de week erna is rijswijk. waarschijnlijk zal ik daar zijn.
wat ik de laatste tijd in houten bijna niet meer kan vinden zijn mijn leeftijdgenoten.
je kent ze wel, mensen die 1 vierkante meter tafel huren en zo gedoseerd hun hele vezameling verkopen. hier werden goedkope prijzen gevraagd met als gevolg dat de handel de hele kraam leegkocht voordat de beursbezoeker de kans had om er maar iets van temogen aanschouwen.
deze kleinschaligheid moet m.i, de kracht van deze beurs zijn.
de witte dozen beginnen steeds meer te overheersen niet te hopen dat dit het begin van het einde is.
voor allen die wel gaan wens ik hen een goede beurs toe, en vergeet niet bij kees jan je korting te halen

met vriendelijke groet

opa

Ascona

  • Offline Offline
  • Berichten: 470
Re:Wie o wie gaat er toch nog naar Houten 12 januari?
« Reactie #57 Gepost op: 03 januari 2013, 18:19:17 »
ik ga wel dit keer,sowieso draag ik daar wat spul over (voor de eerste keer) en ik wil even bij de meneer met de HB models bussen kijken,ik wil heel graag een Daf Den Oudsten MB200 van de NZH of Centraal Nederland.
En mischien dat ik nog wel wat leuks tegenkom.
Groetjes Patrick

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4290
    • Filmpjes op YouTube
Re:Wie o wie gaat er toch nog naar Houten 12 januari?
« Reactie #58 Gepost op: 03 januari 2013, 18:44:48 »
wat ik de laatste tijd in houten bijna niet meer kan vinden zijn mijn leeftijdgenoten.
je kent ze wel, mensen die 1 vierkante meter tafel huren en zo gedoseerd hun hele vezameling verkopen. hier werden goedkope prijzen gevraagd met als gevolg dat de handel de hele kraam leegkocht voordat de beursbezoeker de kans had om er maar iets van temogen aanschouwen.

Je geeft het antwoord c.q. oorzaak van je gemis in dezelfde alinea weer  ;)

Heel soms tref ik overigens nog wel een verzamelingsverkoop, laatst nog van een forumgenoot al was die volgens mij de 30 koud gepasseerd...

Wellicht hebben de senioren ook marktplaats ontdekt of inruilkoningen als Marnan of Wentink Occasions. Of, en dat zou voor de hobby het beste zijn, senioren verkopen de boel niet maar genieten er hopelijk nog aantal hele mooie jaren van.




« Laatst bewerkt op: 03 januari 2013, 18:50:52 door Arjan6511 »
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:Wie o wie gaat er toch nog naar Houten 12 januari?
« Reactie #59 Gepost op: 03 januari 2013, 18:47:51 »
Wij zijn er wel en we vinden het gezellig als jullie ook komen. En bij genoeg besteding krijg je die euro ook nog wel als korting hoor!

Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!