Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 14:22:46
NS-seinen bij en in een splitsingsstation door 1200blauw
Vandaag om 14:20:57
23 augustus modelspoorbeurs Houten door TonM
Vandaag om 14:01:21
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 13:55:17
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door hervé
Vandaag om 13:53:43
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Jelmer
Vandaag om 13:47:16
Onvoldoende trekkracht, loc verzwaren? door Biesje
Vandaag om 13:03:12
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:56:19
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings door HugoB123
Vandaag om 12:45:33
maatvoering AKI door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:28:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 10:11:02
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Jelmer
Vandaag om 09:20:08
Eyro Interlaken door Bas, Dordrecht
Vandaag om 08:52:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 08:19:23
MiWuLa door Bor de Wolf
21 August 2025, 23:44:01
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door Sven
21 August 2025, 23:24:08
Roco ns 309 ac>dc door hmmglaser
21 August 2025, 23:06:07
Stalen rijtuigen van NS door FRIE
21 August 2025, 23:03:50
br 041 334-4 Fleischmann H0 door saskia
21 August 2025, 22:53:42
Da's Daz 2 door Huup
21 August 2025, 21:15:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
21 August 2025, 20:47:21
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jos_1972
21 August 2025, 20:01:45
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
21 August 2025, 19:49:57
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
21 August 2025, 18:56:25
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald Halma
21 August 2025, 18:41:26
Trafo regelaar hulp door FraWi
21 August 2025, 18:38:14
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
21 August 2025, 17:12:28
RhB H0m, Albulisch door Sylvester
21 August 2025, 17:00:00
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door GD
21 August 2025, 16:12:18
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
21 August 2025, 15:22:53

Auteur Topic: Verschil tussen Startset wagon en losse?  (gelezen 2002 keer)

Link

• Offline Offline
Verschil tussen Startset wagon en losse?
« Gepost op: 26 December 2012, 17:35:08 »
Beste mensen,

Ik ben van plan een Roco digitale 41346 startset aan te schaffen (heeft iemand hem nog voor ongeveer 150 op de planken liggen?) en natuurlijk wil ik er ook wat wagonnetjes bij kopen. Nu is mijn oog gevallen op een 46918 wagon. Welk verschil zit tussen die wagon en die van de startset afgezien van de prijs? Die 46918 is duurder, omdat ze los verpakt zijn in een doosje en verder is er geen verschil?

ZwolsBas

• Offline Offline
  • NL/NS vanaf 1945
Re:Verschil tussen Startset wagon en losse?
« Reactie #1 Gepost op: 26 December 2012, 17:48:58 »
In een startset zit vaak wat ouder materieel in, meestal al een jaar of 20 oud (in productie).
Rijtuigen zijn vaak 1:100 ipv 1:87, maar qua details lopen ze gelijk.

Goederenwagons tja, jou set 150,- is een aanbieding/dump prijs de advies ligt rond de 200,- zover ik weet.

Een startset is goedkoper te produceren vaak massa series ofwel heel veel sets voor beginners en op die manier kunnen ze het goedkoper maken. Een flink nadeel is inderdaad geen losse doosjes dus als je het los wilt verkopen is het in de praktijk 20 tot 50% minder waard, (in theorie eigenlijk niet want het wagonnetje blijft hetzelfde).

Als je een startset zelf in stukken verkoopt kan je soms winst eruit halen. doen winkeliers soms, niet alleen om winst te maken maar ook om serivice te bieden van dat ene wagonnetje wil je zo graag hebben en de rest boeit je niks. Of ze maken er een totaal andere set van die niet bestaat bij Roco (y) Bijv een ICK startset met een 1800 ipv 1700 (y) En een Rode multimaus erbij en een extra wisseltje.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Link

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 26 December 2012, 18:51:11 »
Maar afgezien van de prijs en productierun, kan iemand me uitleggen of er visueel verschil zit tussen die van de starterset en 46918?

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #3 Gepost op: 26 December 2012, 19:27:15 »
(heeft iemand hem nog voor ongeveer 150 op de planken liggen?)

Zelf even googelen?: hier of hier? Zomaar, als voorbeeld? ;)
« Laatst bewerkt op: 26 December 2012, 19:31:57 door Ronald Halma »

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #4 Gepost op: 26 December 2012, 21:09:28 »
Maar afgezien van de prijs en productierun, kan iemand me uitleggen of er visueel verschil zit tussen die van de starterset en 46918?

Bij die wagen zal er niet veel verschil inzitten, waarschijnlijk is alleen het wagennummer anders. Check in alle gevallen of de los op te zetten onderdeeltjes er bij zitten.
Alle wagens uit de set die wilt gaan kopen komen ook in het normale programma voor en zijn van goede kwaliteit. Het model van de lok is al wat ouder en dat is als je goed kijkt ook wel te zien. Komt dan inmiddels niet verder dan het `hobby`-programma, maar kan er nog goed mee door, in het echt zit er ook niet veel aan:

https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Jopie

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 26 December 2012, 23:56:28 »
In een startset zit vaak wat ouder materieel in, meestal al een jaar of 20 oud (in productie).
Rijtuigen zijn vaak 1:100 ipv 1:87, maar qua details lopen ze gelijk.

Goederenwagons tja, jou set 150,- is een aanbieding/dump prijs de advies ligt rond de 200,- zover ik weet.

Een startset is goedkoper te produceren vaak massa series ofwel heel veel sets voor beginners en op die manier kunnen ze het goedkoper maken. Een flink nadeel is inderdaad geen losse doosjes dus als je het los wilt verkopen is het in de praktijk 20 tot 50% minder waard, (in theorie eigenlijk niet want het wagonnetje blijft hetzelfde).

Als je een startset zelf in stukken verkoopt kan je soms winst eruit halen. doen winkeliers soms, niet alleen om winst te maken maar ook om serivice te bieden van dat ene wagonnetje wil je zo graag hebben en de rest boeit je niks. Of ze maken er een totaal andere set van die niet bestaat bij Roco (y) Bijv een ICK startset met een 1800 ipv 1700 (y) En een Rode multimaus erbij en een extra wisseltje.

Je verteld een boel dingen die niet waar zijn hoor. Tegenwoordig zit er helemaal geen oud spul meer in.

Op startsets wordt door de fabrikant soms verlies geleden zelf en zoniet dan is de winstmarge voor de fabrikant ook klein. De winstmarge voor de handelaar op een startset is ook niet geweldig en dat is ook de reden dat men deze vaak uit elkaar haalde om zo alsnog wat te kunnen verdienen en als men startsets moet verramsen is dat geen goed teken voor de fabrikant en handelaar.

ZwolsBas

• Offline Offline
  • NL/NS vanaf 1945
« Reactie #6 Gepost op: 27 December 2012, 00:19:03 »
Ik bedoel over het algemeen zit er ouder spul in de goedkopere startsets, je ziet ook nieuwere modellen erin maar die kosten wel meer dan 130/160 euro.
Ik zie niet snel een Plan V startset van Roco verschijnen voor eh bijv 300,-

Tot nu toe zijn de meeste startsets geleverd met materieel wat minstens 10 jaar in productie is bij Roco.
Ja, het ICK startset van over de 500 (was 700) is vrij recent hoewel deze rijtuigen ook alweer 6 jaar op de markt zijn.

Mocht ik het mis hebben dan neem ik alles terug.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Link

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 28 December 2012, 22:38:36 »
Bij die wagen zal er niet veel verschil inzitten, waarschijnlijk is alleen het wagennummer anders. Check in alle gevallen of de los op te zetten onderdeeltjes er bij zitten.
Alle wagens uit de set die wilt gaan kopen komen ook in het normale programma voor en zijn van goede kwaliteit. Het model van de lok is al wat ouder en dat is als je goed kijkt ook wel te zien. Komt dan inmiddels niet verder dan het `hobby`-programma, maar kan er nog goed mee door, in het echt zit er ook niet veel aan:

Ik heb een Roco Railion RN208 nr. 62911 daarom op de kop kunnen tikken. Loc zou volgens de verkoper nog niet eens ingereden zijn en alle hekwerk en dingetjes waren nog niet eens gemonteerd op de trein. Sterker nog; die zaten nog in het verzegelde zakje. Morgen komt de loc binnen. Is dat wat? De 62911 "Frans Naerebout"?

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #8 Gepost op: 28 December 2012, 23:38:26 »
Hallo Anoniempje.... (het internet is al zo onpersoonlijk en dan nog niet je berichten ondertekenen met een (voor)naam)

Is dat wat? De 62911 "Frans Naerebout"?

Wat wil je van ons horen?  Je hebt hem al gekocht. Persoonlijk denk ik als je zo onzeker bent over iets als je het koopt of gekocht hebt. Dat je beter voordat je iets koopt het van te voren in je handen hebt, goed bekijkt en dan een beslissing neemt kopen of niet. Dus gewoon kopen in een winkel en/of beurs en niet via het internet.

Ik wens je nog wel veel plezier met je nieuwe aanwinst. Dat hij mooi en lang mag rijden bij op de baan.

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Link

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 29 December 2012, 09:20:27 »
Ik had me misschien wel even mogen voorstellen in het subforum persoonlijk. Mijn naam is Martijn, vader van een hummel van 3 en beiden gek van treinen of zoals mijn kleine zegt: tjoeketjoek. Voor zijn verjaardag krijgt hij een houten duwtrein en als hij wat groter is mag hij (als hij nog altijd gek is op treinen) zijn hobby met zijn vader uitoefenen. Ben pas geleden weer begonnen. Op jongere leeftijd heb ik al het treinspul (dat mijn vader weer kocht voor mij) verkocht aan een vriend. Nu heb ik weer wat financiële armslag om deze dure hobby weer op te pakken. Persoonlijk vond ik set 41346 qua prijs kwaliteit het beste eruit springen. Daarnaast wilde mijn oog ook wat en de trein plus wagonnetjes bevielen mij uitermate. Zodoende dat ik die nu in bestelling heb staan. Ook wilde ik er wat extra wagonnetjes bij, vandaar mijn vraag. De loc die bij de set zat doet gemiddeld een euro of 50/60 op Marktplaats en het is in principe een fijne loc met digitale koppeling en front en sluitlichten, maar ik heb wat met Railion. En dan puur alleen het merk en logo. Het geeft een machtige uitstraling op de een of andere manier.